Takk for meg Skrevet 16. april 2019 Del Skrevet 16. april 2019 Går på System >--» Sikkerhetskopi Sikkerhetskopier til Google står på, men «Sikkerhetskopier nå» knappen for manuell oppdatering er grået ut. De aktive sikkerhetskopiene står bare å 'durer' på «Venter på å sikkerhetskopiere» Har prøvd med å slå av og på tjenesten. Trådløs er oppe og går, også testet med datatrafikk uten at det hjalp. (ja, rett konto er satt)Sony xz2c Forslag til hva utfordringen kan være? Lenke til kommentar
brukernavn331 Skrevet 17. april 2019 Del Skrevet 17. april 2019 Er telefonen helt ny? Lenke til kommentar
Takk for meg Skrevet 17. april 2019 Forfatter Del Skrevet 17. april 2019 Ja, 30 mars Lenke til kommentar
brukernavn331 Skrevet 18. april 2019 Del Skrevet 18. april 2019 Etter min erfaring tar det gjerne noen dager før sikkerhetskopieringen starter. Men har jo gått ganske lang tid nå om du fikk den den 30.. Lenke til kommentar
minim Skrevet 18. april 2019 Del Skrevet 18. april 2019 Etter min erfaring tar det gjerne noen dager før sikkerhetskopieringen starter. Men har jo gått ganske lang tid nå om du fikk den den 30.. Skal jeg fortelle deg om et backup system som bare virker? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 18. april 2019 Del Skrevet 18. april 2019 Man kan ikke stole på backup via google, men til synkronisering av kontakter og kalender så funker det. Ikke regn med å få tilbake sms, wifi passord og annet.Sjekk også ut "brukere-kontoer" i menyen. Der kan man synkronisere diverse. Lenke til kommentar
brukernavn331 Skrevet 18. april 2019 Del Skrevet 18. april 2019 Skal jeg fortelle deg om et backup system som bare virker? Blablabla Lenke til kommentar
Takk for meg Skrevet 18. april 2019 Forfatter Del Skrevet 18. april 2019 Man kan ikke stole på backup via google, men til synkronisering av kontakter og kalender så funker det. Ikke regn med å få tilbake sms, wifi passord og annet. Sjekk også ut "brukere-kontoer" i menyen. Der kan man synkronisere diverse. Egentlig bare kontakter jeg vil ha backup av, men finner ikke mulighet for kun å sette det. Lenke til kommentar
steikemeg Skrevet 18. april 2019 Del Skrevet 18. april 2019 De blir jo automatisk synkronisert via Gmail. Du må eventuelt laste ned Google Kontakter Lenke til kommentar
Takk for meg Skrevet 18. april 2019 Forfatter Del Skrevet 18. april 2019 (endret) De blir jo automatisk synkronisert via Gmail. Du må eventuelt laste ned Google Kontakter Ja, blir de det? (Ser ingen backup på Google Disk i alle fall) Jeg overførte kontaktene fra gammel tlf til ny via Sonys enkle «Transfer» - altså alt ble med over til ny tlf. Utfordringen er at jeg har vært så lur å lagre kontaktene som telefonkontakt og ikke i [email protected]. (foruten noen få, som heller ikke ligger på Google Drive) Ser ikke ut som det er mulig å endre hvor de lagres i ettertid. Neste gang blir det kanskje en annen produsent jeg velger tlf fra og da hadde det vært greit med backup av kontaktene liggende på google. Endret 18. april 2019 av K.S Lenke til kommentar
brukernavn331 Skrevet 18. april 2019 Del Skrevet 18. april 2019 Ja, blir de det? (Ser ingen backup på Google Disk i alle fall) Jeg overførte kontaktene fra gammel tlf til ny via Sonys enkle «Transfer» - altså alt ble med over til ny tlf. Utfordringen er at jeg har vært så lur å lagre kontaktene som telefonkontakt og ikke i [email protected]. (foruten noen få, som heller ikke ligger på Google Drive) Ser ikke ut som det er mulig å endre hvor de lagres i ettertid. Neste gang blir det kanskje en annen produsent jeg velger tlf fra og da hadde det vært greit med backup av kontaktene liggende på google. Gå inn på Gmail på pc, og trykk på den firkanta klossen oppe til høyre og velg kontakter. Ligger de ikke der heller? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 18. april 2019 Del Skrevet 18. april 2019 Ja, blir de det? (Ser ingen backup på Google Disk i alle fall) Jeg overførte kontaktene fra gammel tlf til ny via Sonys enkle «Transfer» - altså alt ble med over til ny tlf. Utfordringen er at jeg har vært så lur å lagre kontaktene som telefonkontakt og ikke i [email protected]. (foruten noen få, som heller ikke ligger på Google Drive) Ser ikke ut som det er mulig å endre hvor de lagres i ettertid. Neste gang blir det kanskje en annen produsent jeg velger tlf fra og da hadde det vært greit med backup av kontaktene liggende på google. Du er garantert inne på feil sted da sikkerhetskopi ikke ligger under samme meny hvor man synkroniserer kontakter og kalender med mer. Forøvrig kan vel omtrent samtlige telefoner kopiere kontakter fra telefon til sim til google når man er inne på kontakter/meny. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. april 2019 Del Skrevet 18. april 2019 Problemet med SIM kontakter er at SIM støtter kun kort lengde på navn og har et begrenset antall kontakter. Har du e-post og annen kontaktinfo lagret så mister du den informasjonen. Og alle navnene blir avkortet til 12 tegn totalt (fornavn og etternavn) Bruke sim kort er en veldig dårlig løsning for å flytte kontakter. Lenke til kommentar
Takk for meg Skrevet 18. april 2019 Forfatter Del Skrevet 18. april 2019 (endret) Gå inn på Gmail på pc, og trykk på den firkanta klossen oppe til høyre og velg kontakter. Ligger de ikke der heller? Hehe, faktisk. Der var kontakter ja. Men da kan jeg slå av synkroniseringen iom kontakter blir automatisk? (selv om 'kontakter' også er inkludert der) Men ser da at jeg får bekreftet utfordringen med at de fleste kontaktene er lagret på tlf, for det er kun de som ble lagret på [email protected] som ligger der. Forøvrig kan vel omtrent samtlige telefoner kopiere kontakter fra telefon til sim til google når man er inne på kontakter/meny. Prøvde å lagre til Sim, men fikk beskjed om at det ikke var plass til alt - men finner ikke ut hvordan jeg da kan ev sende det det var plass til - videre til Google. Lagret så til .vcf fil for så å prøve å sende denne til google drive. Den viser dog 0 B. Men da kommer «Forsøket på å koble til doc-10-7s-docs.googleusercontent.com ble avvist» når jeg skal laste ned. Etter endel forsøk får jeg omsider lastet ned .vcf filen. Så går jeg på kontakter på google for å importer filen dit. Bahhh, da får jeg feilmeldingen: Velg en CSV- eller vCard-fil på under 20 MB Endret 18. april 2019 av K.S Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 19. april 2019 Del Skrevet 19. april 2019 1a. kopier alle sim-kontaktene til google - dette er et ordinært valg i menyen under kontakter et sted.1b. kopier alle telefonkontaktene til google. 2. ikke sikkerhetskopier kontakter men synkroniser kontakter til google.3. Logg inn på feks. gmail fra pc og se om kontaktene dine ligger der.Man kan vanligvis ha kontaktene lagret både på sim, telefon eller google, og kun velge et en av disse skal være synlige så slipper man å se dem dobbelt opp. På denne måten har man på en måte backup av kontaktene flere steder. Lenke til kommentar
Poutine Gravy Skrevet 19. april 2019 Del Skrevet 19. april 2019 Trur du bruker Google/Chrome/Android feil. Ny telefon, slår på, logger inn og alt er der på ny telefon. Kontakter, epost, bokmerker, App'er osv. Eneste som ikke er der er sms'er, men det skal være mulig å overføre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 19. april 2019 Del Skrevet 19. april 2019 Trur du bruker Google/Chrome/Android feil. Ny telefon, slår på, logger inn og alt er der på ny telefon. Kontakter, epost, bokmerker, App'er osv. Eneste som ikke er der er sms'er, men det skal være mulig å overføre. Dersom kontaktene er lagret på telefon eller sim så vil de ikke automatisk dukke opp på ny telefon. De må først være lagret hos google. Om samme sim-kort benyttes vil jo kontaktene som evt. er lagret på sim dukke opp. Dette forutsetter at valgene under kontakter er korrekt innstilt. Her kan man også velge å kopiere alle kontakter til google før man kjører en synkronisering for å være sikker på at de kommer med over. Når man velger sikkerhetskopiering istedet for synkronisering så vet jeg faktisk ikke hva som faktisk følger med over, men vil tro at apper osv. automatisk gjenopprettes på den nye telefonen, dog uten innhold, så man kan like godt installere dem på nytt manuelt. Lenke til kommentar
brukernavn331 Skrevet 19. april 2019 Del Skrevet 19. april 2019 Trur du bruker Google/Chrome/Android feil. Ny telefon, slår på, logger inn og alt er der på ny telefon. Kontakter, epost, bokmerker, App'er osv. Eneste som ikke er der er sms'er, men det skal være mulig å overføre. Bruker man Google Messages med sikkerhetskopiering så blir alle sms overført når man gjenoppretter på ny telefon (sett at man installerer Google Messages på ny telefon). Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 19. april 2019 Del Skrevet 19. april 2019 Bruker man Google Messages med sikkerhetskopiering så blir alle sms overført når man gjenoppretter på ny telefon (sett at man installerer Google Messages på ny telefon). Hvor slår man på dette? Lenke til kommentar
brukernavn331 Skrevet 19. april 2019 Del Skrevet 19. april 2019 Hvor slår man på dette? Google Messages finner man i Play store og man aktiverer sms backup under sikkerhetskopiering i innstillinger (kommer an på hvilken telefon du har) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå