erikos Skrevet 23. april 2019 Del Skrevet 23. april 2019 Typisk copy paste svar fra hbo på slutten der. Vi vil gå gjennom egene rutiner bla bla, og lignende, ser ut til å være standard copy paste svart på alt i disse dager. Kunne ikke vert mer enig!§ Lenke til kommentar
Pj0ter Skrevet 30. april 2019 Del Skrevet 30. april 2019 Lastet ned Webrip av Amazon episoden i går (e03) - aldri med HBO Nordic igjen. Så unnskylder meg med at jeg betaler for HBO Nordic, men dag og natt i forskjell. 1 Lenke til kommentar
Meldal Skrevet 30. april 2019 Del Skrevet 30. april 2019 du kan ikke bruke torrentstørrelse til å måle Mbps. Torrents av game of thrones er jo ikke orginalfilene som HBO strømmer, det er jo screencaptures fra noen som strømmer HBO. Bitrate er ett tema jeg mener bør få mere oppmerksomhet. Folk går mann av huse for å kjøpe 4k TVer, selv om ingen av strømmetjenestene tilbyr høy nok bitrate til å dra nytte av å strømme i 4k. Ja, å skru på 4k på netflix ser bedre ut enn 1080, men samme bitrate i 1080 vil se like bra ut. Lenke til kommentar
baguett Skrevet 30. april 2019 Del Skrevet 30. april 2019 Harr HBO Nordic sporadisk tidligere mens GoT har gått, men denne siste sesongen skal jeg ikke se grøt og bufringsmeldinger. Jeg laster ned 1080p og opplever mye bedre kvalitet enn HBO Nordic noen gang vil levere. Lurer på hvordan HBO sentralt kan gå god for dette. Tidenes mest populære serie blir ødelagt av noe som skal være så enkelt å fikse. Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 30. april 2019 Del Skrevet 30. april 2019 "Viktig" yeah right... tilby 4K med HDR for alle kunder så blir det saker. men HBO Nordic veit ikke hva kvalitet er da de forholder seg til eld gammel teknologi Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 1. mai 2019 Del Skrevet 1. mai 2019 Her i huset har det ikke vært noen problemer med årets sesong. Jeg tror jeg berger meg på to ting: 1) Ser HBO gjennom Get-Dekoder, og får nok der betydelig bedre bitrate enn de som strømmer gjennom HBO-appen. Skulle være interessant å vite hva hhv Get og Canal Digital leverer til sine dekodere vs HBO-Nordic direktestrømming. Jeg ser ingen "compression-artifacts". 2) Ser på Panasonic Plasma som var "last off production line" før de la ned. Har foretatt "enkel" kalibrering, passer på gamma-kurve, og ser i mørkt rom. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 3. mai 2019 Del Skrevet 3. mai 2019 Kanskje vente å se sesong 8 til dem lanserer den på BluRay. https://www.blu-ray.com/movies/Game-of-Thrones-The-Complete-Eighth-Season-4K-Blu-ray/240117/ Jeg har GoT sesong 1 i BluRay UHD, og det er enormt forskjell fra den kvaliteten som tilbys gjennom HBO Nordic. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 3. mai 2019 Del Skrevet 3. mai 2019 Her i huset har det ikke vært noen problemer med årets sesong. Jeg tror jeg berger meg på to ting: 1) Ser HBO gjennom Get-Dekoder, og får nok der betydelig bedre bitrate enn de som strømmer gjennom HBO-appen. Skulle være interessant å vite hva hhv Get og Canal Digital leverer til sine dekodere vs HBO-Nordic direktestrømming. Jeg ser ingen "compression-artifacts". 2) Ser på Panasonic Plasma som var "last off production line" før de la ned. Har foretatt "enkel" kalibrering, passer på gamma-kurve, og ser i mørkt rom. Med andre ord du strømmer ikke direkte fra HBO/HBO Nordic så du faller jo litt utenfor det som det snakkes om her. Jeg er heller ikke skadelidende, men så skaffer jeg utgaven som leveres via Amazon Prime i USA som er kjent for å være den med best kvalitet og høyst bitrate men det forandrer jo ikke på det at hva som leves av HBO i Norge, som er HBO Nordic er utrolig dårlig. Siste episode slet dog litt, selv med utgaven fra Amazon Prime. Det er tung komprimering på all streaming, noen er vesentlig tyngre enn andre men selv den beste utgaven fra Amazon slet med artefacts osv flere av de mørke scenene i episode 3. Det er jo helt naturlig, tung komprimering går hardest utover detaljer i sort og mørke toner og når halve episoden utarter seg i bekmørket så får man jo fort problemer. Testet å se 15 min via HBO Nordic på tvOS og det var mye dårligere, men kommer ikke til å se denne på nytt før man har BluRay-releasen for hånden. Der vil man nok få sett alle detaljer helt uten tegn til komprimering. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 3. mai 2019 Del Skrevet 3. mai 2019 Skal se GoT på Blu-Ray når den kommer i samleboks til en god pris, så sikkert i 2020 en gang Lenke til kommentar
kikkers23 Skrevet 6. mai 2019 Del Skrevet 6. mai 2019 Jeg holdt på å gi opp å se siste episode, satt og myste halve episoden før jeg kom på at jeg kunne stille TVen inn på dynamisk bilde. Da fungerte det greit, greit men ikke bra. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 6. mai 2019 Del Skrevet 6. mai 2019 Jeg holdt på å gi opp å se siste episode, satt og myste halve episoden før jeg kom på at jeg kunne stille TVen inn på dynamisk bilde. Da fungerte det greit, greit men ikke bra. Last ned 4GB versjonen og sammenlign Lenke til kommentar
Fartlitter Skrevet 6. mai 2019 Del Skrevet 6. mai 2019 du kan ikke bruke torrentstørrelse til å måle Mbps. Torrents av game of thrones er jo ikke orginalfilene som HBO strømmer, det er jo screencaptures fra noen som strømmer HBO. Bitrate er ett tema jeg mener bør få mere oppmerksomhet. Folk går mann av huse for å kjøpe 4k TVer, selv om ingen av strømmetjenestene tilbyr høy nok bitrate til å dra nytte av å strømme i 4k. Ja, å skru på 4k på netflix ser bedre ut enn 1080, men samme bitrate i 1080 vil se like bra ut. Format : Matroska Format version : Version 4 File size : 4.47 GiB Duration : 1 h 27 min Overall bit rate mode : Constant Overall bit rate : 7 330 kb/s Encoded date : UTC 2019-05-06 01:16:38 Writing application : mkvmerge v33.1.0 ('Primrose') 64-bit Writing library : libebml v1.3.7 + libmatroska v1.5.0 Video ID : 1 Format : AVC Format/Info : Advanced Video Codec Format profile : High@L4 Format settings : CABAC / 4 Ref Frames Format settings, CABAC : Yes Format settings, Reference frames : 4 frames Codec ID : V_MPEG4/ISO/AVC Duration : 1 h 27 min Bit rate mode : Constant Bit rate : 6 688 kb/s Nominal bit rate : 10 000 kb/s Width : 1 920 pixels Height : 1 080 pixels Display aspect ratio : 16:9 Frame rate mode : Constant Frame rate : 23.976 (24000/1001) FPS Color space : YUV Chroma subsampling : 4:2:0 Bit depth : 8 bits Scan type : Progressive Bits/(Pixel*Frame) : 0.135 Stream size : 4.07 GiB (91%) Default : Yes Forced : No Color range : Limited Color primaries : BT.709 Transfer characteristics : BT.709 Matrix coefficients : BT.709 Audio ID : 2 Format : E-AC-3 Format/Info : Enhanced AC-3 Commercial name : Dolby Digital Plus Codec ID : A_EAC3 Duration : 1 h 27 min Bit rate mode : Constant Bit rate : 640 kb/s Channel(s) : 6 channels Channel layout : L R C LFE Ls Rs Sampling rate : 48.0 kHz Frame rate : 31.250 FPS (1536 SPF) Compression mode : Lossy Delay relative to video : 2 ms Stream size : 399 MiB (9%) Title : English Language : English Service kind : Complete Main Default : Yes Forced : No Lenke til kommentar
Meldal Skrevet 6. mai 2019 Del Skrevet 6. mai 2019 Format : Matroska Format version : Version 4 File size : 4.47 GiB Duration : 1 h 27 min Overall bit rate mode : Constant Overall bit rate : 7 330 kb/s Encoded date : UTC 2019-05-06 01:16:38 Writing application : mkvmerge v33.1.0 ('Primrose') 64-bit Writing library : libebml v1.3.7 + libmatroska v1.5.0 Video ID : 1 Format : AVC Format/Info : Advanced Video Codec Format profile : High@L4 Format settings : CABAC / 4 Ref Frames Format settings, CABAC : Yes Format settings, Reference frames : 4 frames Codec ID : V_MPEG4/ISO/AVC Duration : 1 h 27 min Bit rate mode : Constant Bit rate : 6 688 kb/s Nominal bit rate : 10 000 kb/s Width : 1 920 pixels Height : 1 080 pixels Display aspect ratio : 16:9 Frame rate mode : Constant Frame rate : 23.976 (24000/1001) FPS Color space : YUV Chroma subsampling : 4:2:0 Bit depth : 8 bits Scan type : Progressive Bits/(Pixel*Frame) : 0.135 Stream size : 4.07 GiB (91%) Default : Yes Forced : No Color range : Limited Color primaries : BT.709 Transfer characteristics : BT.709 Matrix coefficients : BT.709 Audio ID : 2 Format : E-AC-3 Format/Info : Enhanced AC-3 Commercial name : Dolby Digital Plus Codec ID : A_EAC3 Duration : 1 h 27 min Bit rate mode : Constant Bit rate : 640 kb/s Channel(s) : 6 channels Channel layout : L R C LFE Ls Rs Sampling rate : 48.0 kHz Frame rate : 31.250 FPS (1536 SPF) Compression mode : Lossy Delay relative to video : 2 ms Stream size : 399 MiB (9%) Title : English Language : English Service kind : Complete Main Default : Yes Forced : No du vet jeg kan ta en 240p youtube download, og screencappe den i 20 000kb/s? hvor tror du torrentfilene kommer fra? Lenke til kommentar
Fartlitter Skrevet 6. mai 2019 Del Skrevet 6. mai 2019 (endret) Ja, greit ha en skikkelig torrent side uten dritt da Endret 6. mai 2019 av Fartlitter 1 Lenke til kommentar
Meldal Skrevet 6. mai 2019 Del Skrevet 6. mai 2019 og 3 random screengrabs er bevis for hva? Lenke til kommentar
Fartlitter Skrevet 6. mai 2019 Del Skrevet 6. mai 2019 (endret) Klarer du å vente så bestill den i bluray da vel. Så på hbo i starten å det var møkk, slo av å fyra plex i stedet å det var mye bedre å se på Edit: screengrabba via vlc her. Endret 6. mai 2019 av Fartlitter Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 6. mai 2019 Del Skrevet 6. mai 2019 1) Ser HBO gjennom Get-Dekoder Funker greit det, men det er jo et styr å måtte søke frem serien du følger på nytt hver gang du skal se en episode (GetBox II). Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 7. mai 2019 Del Skrevet 7. mai 2019 Funker greit det, men det er jo et styr å måtte søke frem serien du følger på nytt hver gang du skal se en episode (GetBox II). Get-appen er langt greiere enn å søke via fjernkontroll på selve Getbox II. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 7. mai 2019 Del Skrevet 7. mai 2019 Get-appen er langt greiere enn å søke via fjernkontroll på selve Getbox II. Absolutt, men da får man ikke sett innholdet via dekoderen, som jeg trodde var poenget hans for å få ønsket kvalitet. Om det blir like bra fra appen via Chromecast er jo det en bedre løsning. Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 7. mai 2019 Del Skrevet 7. mai 2019 Absolutt, men da får man ikke sett innholdet via dekoderen, som jeg trodde var poenget hans for å få ønsket kvalitet. Om det blir like bra fra appen via Chromecast er jo det en bedre løsning. Ah. Der var jeg litt rask på avtrekkeren. Usikker på om det blir samme bra/dårlig selv. Har ikke sammenlignet, men det kan jeg jo gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå