Ducklink Skrevet 16. april 2019 Del Skrevet 16. april 2019 (endret) Hei. Er det noen banker som gir et høyere boliglån enn andre? For eksempel banker som beregner litt annerledes, eller kjører mange saker på avvik? Del gjerne erfaringer. Endret 16. april 2019 av Ducklink Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 16. april 2019 Del Skrevet 16. april 2019 Lokalbanken din, utan tvil. I utgangspunktet kan får ikkje bankar gi boliglån meir enn 5 gongar årsinntekta. Men samtidig er det opna for at banken kan gjere unntak i 10% av lånesøknadane. I ein liten bank med forholdsvis få kundar så er det lettare å få være med som ein av dei 10% av kundane. I tillegg så vil det for ein liten bank som ikkje har flust med kundar koste forholdsvis lite å legge det ekstra arbeidet som det er i å få laga unntak i lånereglane slik at dei får ein ekstra lånekunde. For ein stor bank så kostar det for mykje med slik manuell behandling. I tillegg medfører det sjølvsagt ein risiko for banken å låne ut meir enn fem gongar årsinntekta, og små lokalbankar som kjenner både deg og din familie vil i større grad være villige til å ta risikoen. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. april 2019 Del Skrevet 16. april 2019 Ikke ta det for gitt. I lokalbanken min får jeg 0,- mens i store, kjente banker kan jeg få opp til nesten 2 mill. Lenke til kommentar
Stoop kid Skrevet 16. april 2019 Del Skrevet 16. april 2019 Høyere lån i lokalbanker, men ofte høyere rente også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå