Mangelfull Skrevet 15. april 2019 Del Skrevet 15. april 2019 Hei. Jeg skal ha geofag 1 eksamen. Slik jeg ser det legges det vekt på forståelse. Betyr det at selvom det ikke er noen særlig struktur og forklaringene er "flokete" kan man kapre til seg seksern? Jeg er ikke veldig flink til å forklare av natur, men jeg kan vise forståelse og gå inn på detaljer selvom det blir "her og der". Men nå er jo dette et realfag, og det legges heller vekt på forståelse? Jeg har med andre ord forståelse av pensum. Men forklaringene blir ikke "on point", de blir riktige til slutt, men ikke sånn at jeg kan gå rett på sak helt perfekt og flytende. Lenke til kommentar
nightowl Skrevet 16. april 2019 Del Skrevet 16. april 2019 (endret) Jeg fikk 2-er en gang i tiden da jeg hadde muntlig eksamen i 2FY (FY1 idag), og med 14 dagers forberedelsestid, ETTER flere mnd.-er med terping i 3MX (R2 idag) også vell overstått eksamen. Fysikkstoffet husket jeg lite av / ting fløt sammen, men siden jeg husket litt formler klarte jeg til slutt å resonnere meg frem til noen av svarene. Dette var eneste grunnen til at jeg fikk bestått i følge sensor. Faglærer gapskrattet så hun holdt på å ramle over ende etter eksamenen var overstått. Så lenge du leverer svaret får du god uttelling, men mulig elegans har litt å si for maks score, det vet jeg ikke. EDIT: Du får bare si at du er fryktelig nervøs og lett får hjernteppe, de forstår det. Endret 16. april 2019 av nightowl Lenke til kommentar
brbmay Skrevet 16. april 2019 Del Skrevet 16. april 2019 Sensor og faglærer bruker å være flinke til å stille de rette spørsmålene slik at du får stablet tankene dine og får vist hva du kan. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 17. april 2019 Del Skrevet 17. april 2019 6'aren heng nok såpass høgt at du nok ikkje kan rekne med å få ein 6'ar dersom du snakkar deg vekk midt inne i ei utgreining. Ein del av det å forstå pensum er også å vise at du forstår pensum. Litt rot i forklaringane treng ikkje å ha betydning, men du vil raskt falle mange karakterar ned dersom det framstår som at du "fisker" etter rett svar basert på sensors reaksjon. Sjølv om du berre blir vurdert på det som du kan, så betyr ikkje det at alt du forteller om temaet som er feil berre blir ignorert. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 17. april 2019 Del Skrevet 17. april 2019 Hei. Jeg skal ha geofag 1 eksamen. Slik jeg ser det legges det vekt på forståelse. Betyr det at selvom det ikke er noen særlig struktur og forklaringene er "flokete" kan man kapre til seg seksern? Nei, absolutt ikke, snarere tvert imot. Strukturen og oversikten er nesten det viktigste, særlig hvis du sikter på en sekser. Lenke til kommentar
Visum Skrevet 17. april 2019 Del Skrevet 17. april 2019 Jeg tviler på at du får en 6-er hvis du ikke kan snakke på en ordentlig og strukturert måte. Det er selvsagt en del av vurderingsgrunnlaget. Jeg ville ha gitt deg 5, hvis det var det eneste problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå