turbojon123 Skrevet 15. april 2019 Del Skrevet 15. april 2019 Hei! Jeg har kjøpt meg en Xiaomi Roborock S50. Flott sak, har vel aldri vært så rent i hjemmet siden den kom inn døra. Problemet er et par dørterskler. Noen kommer den over den ene veien, men ikke den andre. Andre kommer den ikke over i det hele tatt. Høyde ca 3-4cm. Ser for meg en liten rampe, som jevner du overgangen. Noen som har funnet en løsning? Som helst kan kjøpes ferdig, som ikke må lages selv. Har ikke funnet noe på ebay ol. Takk for svar Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 15. april 2019 Del Skrevet 15. april 2019 Ebay er ikke stedet for alt. Kan nevne byggvarehus og se der. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 15. april 2019 Del Skrevet 15. april 2019 Ta bort dørterskelen? 2 Lenke til kommentar
LeGranDuc Skrevet 16. april 2019 Del Skrevet 16. april 2019 Hei! Jeg har kjøpt meg en Xiaomi Roborock S50. Flott sak, har vel aldri vært så rent i hjemmet siden den kom inn døra. Problemet er et par dørterskler. Noen kommer den over den ene veien, men ikke den andre. Andre kommer den ikke over i det hele tatt. Høyde ca 3-4cm. Ser for meg en liten rampe, som jevner du overgangen. Noen som har funnet en løsning? Som helst kan kjøpes ferdig, som ikke må lages selv. Har ikke funnet noe på ebay ol. Takk for svar Kansje du kan finne noe passende her. https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=82304720 2 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 16. april 2019 Del Skrevet 16. april 2019 Du kan jo vurdere å få det 3D-printet etter mål for å få det nøyaktig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 16. april 2019 Del Skrevet 16. april 2019 Bytte til flate terskler, de er ikke mer enn 8-9 mm tykke. Sånn for eks: https://www.byggmakker.no/dor-og-vindu/innerdorer/terskel-m8-flat-9x92x730-mm/ Lenke til kommentar
vidor Skrevet 16. april 2019 Del Skrevet 16. april 2019 (endret) Ja, den beste permanente løsningen er jo en ny terskel som ikke krever noe ekstra ramper. Min Roomba klarer å komme seg inn over terskelen på soverommet siden den i seg selv originalt er formet som en slags minirampe, men den kan sette seg fast i buene som ramme-madrassen står på. En må gjerne gjøre noen tilpasninger for at en robot-støvsuger skal fungere optimalt. Endret 16. april 2019 av vidor Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 16. april 2019 Del Skrevet 16. april 2019 Lim eller spikre fast en liten lekt i samme type treverk på den plagsomme siden. Da får man et "trappetrinn" på begge sider av terskelen, og støvsuger kan kjøre over. Billig og enkelt Lenke til kommentar
turbojon123 Skrevet 18. april 2019 Forfatter Del Skrevet 18. april 2019 Takk for flotte svar:) Linken fra GranLeDuc virket mest interessant. Noe sånt jeg så for meg, men hadde bare funnet noen dyre noen til flere hundre kroner. Vi får se hva om det blir noen kjøp! Lenke til kommentar
StudentStudent Skrevet 14. oktober 2019 Del Skrevet 14. oktober 2019 Fraråder bruk av gummiramper som lenket til. Brukte nettopp flere tusen på ramper, skjærte de til riktig bredde... for å finne ut at robotene er redde for det svarte og ikke prøver seg en gang! Gjelder Roborock og Roomba, og sikkert flere andre. Ubrukelig søppel. Så nå skal jeg levere Roborocken igjen, og sitte med ramper jeg ikke har bruk for. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 15. oktober 2019 Del Skrevet 15. oktober 2019 Støvsugerene tolker rampene som trapp vil jeg tro. Hadde du kjøpt ramper i trefarge, hvitt eller andre reflekterende farger hadde det nok gått bra. Kjedelig da. Selv hadde jeg nok gått for skrålekt i treverk, slik at de var minst mulig synlige Lenke til kommentar
vidor Skrevet 15. oktober 2019 Del Skrevet 15. oktober 2019 Støvsugeren er nok avhengig av en minimum tilbakemelding fra underlaget, ellers antar den at det er et fall og prøver å unngå det. Det er vel ganske sjelden at det er helt svart underlag på gulv ellers ? Lenke til kommentar
StudentStudent Skrevet 15. oktober 2019 Del Skrevet 15. oktober 2019 Ble for mye mas / for komplisert med treverk. Emkelt og greit med ramper. Ser ikke hvordan det skal være relevant med gulvfarger. Eg vil at den skal fungere, punktum. Nå prøvde jeg tapemetoden, det går ikke. 2019 liksom... Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 15. oktober 2019 Del Skrevet 15. oktober 2019 Ble for mye mas / for komplisert med treverk. Emkelt og greit med ramper. Ser ikke hvordan det skal være relevant med gulvfarger. Eg vil at den skal fungere, punktum. Nå prøvde jeg tapemetoden, det går ikke. 2019 liksom... Ja, i 2019 skal du ha trinnfri adkomst rundt i hele huset, tilrettelagt for universell utforming. 1 Lenke til kommentar
StudentStudent Skrevet 15. oktober 2019 Del Skrevet 15. oktober 2019 Ja, i 2019 skal du ha trinnfri adkomst rundt i hele huset, tilrettelagt for universell utforming. Ikke min feil norske leiligheter fra 1964 har 4cm høye terskler og forskjellige gulvhøyder i rommene Forresten har halvparten av Europa flislagde stuer og kjøkken. Alle de 5 husene jeg har bodd i som barn / unge hadde minst et rom med svarte fliser. Så nei, svart underlag er ikke uvanlig, i hvert fall ikke utenfor Norge. Det er absolutt ingen grunn til at Roborock ikke lar brukerne slå av cliff-funksjonen. I tillegg burde de opplyse av sugeren ikke går over svarte flater. Men men. Har bestilt Vac-hacks, siden jeg ikke har tilgang til en 3D-printer. Går det ikke så blir den snart B-vare på Elkjøp Gullgruven. Lenke til kommentar
dontget Skrevet 11. mars 2020 Del Skrevet 11. mars 2020 Du kan også legge ut skrivebordsunderlag når den skal jobbe. Sjekk videoen. https://delivery.youplay.se/r/C49B6 Lenke til kommentar
RaymondK Skrevet 20. februar 2022 Del Skrevet 20. februar 2022 Kom inn her og håpet å finne produkt som funker, og så bra ut. Anyone? Lenke til kommentar
Selectaa Skrevet 11. mars 2022 Del Skrevet 11. mars 2022 On 2/20/2022 at 3:09 PM, RaymondK said: Kom inn her og håpet å finne produkt som funker, og så bra ut. Anyone? Har ikke testet selv, men kom over denne Robotrampe – Fjeldstad Design Lenke til kommentar
Powertrainer Skrevet 11. mars 2022 Del Skrevet 11. mars 2022 Monter passende vaskelister Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå