Redaksjonen. Skrevet 15. april 2019 Del Skrevet 15. april 2019 Ny elbilprodusent vil vippe Tesla av tronen med fire motorer Lenke til kommentar
Bjørn Sivertsen Skrevet 15. april 2019 Del Skrevet 15. april 2019 Tja.. Det er langt fra "Under 3sek" til P100DL sine 2,6sek.. Det kan vanskelig sies å være å vippe Tesla av tronen..?! 8 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. april 2019 Del Skrevet 15. april 2019 (endret) Interessant løsning å kunne velge mellom 1, 2, 3 og 4 motorer. Lurer på om det er snakk om samme type motor i alle tilfellene og hva det har å si for ytelse, totalvekt, rekkevidde og om motorplassen kan brukes til noe annet (som i Tesla model S sin frunk).Rent utseendemessig ser jeg ganske mange likheter med Tesla model S helt fra forhjulet og bakover. Glem det, her, her og her er flere bilder og da forsvant vist mange av likhetene. Endret 15. april 2019 av Simen1 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 15. april 2019 Del Skrevet 15. april 2019 (endret) Moderatormelding Korte og unødvendige innlegg som ikke hører hjemme i tråden er flyttet inn i det sorte hullet til forumet. Vennligst ikke skriv i tråden med mindre det er relevant til trådens tema. Les gjerne retningslinjene §1. Reaksjoner på dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. Endret 15. april 2019 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Surge Skrevet 16. april 2019 Del Skrevet 16. april 2019 Tja.. Det er langt fra "Under 3sek" til P100DL sine 2,6sek.. Det kan vanskelig sies å være å vippe Tesla av tronen..?! Det var da et voldsomt forenklet syn på hva "tronen" er. 2 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 16. april 2019 Del Skrevet 16. april 2019 Tja.. Det er langt fra "Under 3sek" til P100DL sine 2,6sek.. Det kan vanskelig sies å være å vippe Tesla av tronen..?! Akselerasjon er altså det eneste kriteriet her? For meg får disse konseptene pluss for: Utseende. Konfigurasjoner. Dashbord. Interiør/eksteriør. Absolutt en god kandidat for å ta et stykke av markedsandelen når disse kommer ut. Lenke til kommentar
keramikklampe Skrevet 16. april 2019 Del Skrevet 16. april 2019 (endret) Dette virker lovende. Og fra legenden Martin Eberhard.. er litt forventinger her... At bilen leveres med LIDAR er jo meget bra. Åpner opp for bedre muligheter for å oppnå automasjon på de høyere nivåene. Blir spennende å se hva en kan få for under 1mill NOK.. Endret 16. april 2019 av keramikklampe Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 16. april 2019 Del Skrevet 16. april 2019 Inntil bilene får en effektiv rekkevidde på minst 500 km... Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 17. april 2019 Del Skrevet 17. april 2019 Det var da et voldsomt forenklet syn på hva "tronen" er. Han skrev sikkert om det fordi det var noe av det artikkelen fokuserte på. Lenke til kommentar
gamlefar Skrevet 17. april 2019 Del Skrevet 17. april 2019 (endret) Akselerasjon er altså det eneste kriteriet her? For meg får disse konseptene pluss for: Utseende. Konfigurasjoner. Dashbord. Interiør/eksteriør. Absolutt en god kandidat for å ta et stykke av markedsandelen når disse kommer ut. Enig. Merkelig denne ensidige foksusen på akselerasjon når man kjører utenfor bane og akselerasjonen allerede er ekstrem. Bilen ser veldig bra ut. Det samme gjør flere andre nye elbiler som vises frem nå. Samtidig blir det tøft for nye merker å overleve og flere vil nok gå dukken. Endret 17. april 2019 av gamlefar Lenke til kommentar
XpoZo on yt Skrevet 17. april 2019 Del Skrevet 17. april 2019 Tesla er veldig vanlig bil idag. Det er vanskelig å toppe tesla fordi de har mange forskjellige modeller og veldig bra biler. Håper denne bilen leverer enda bedre enn teslaen min. Lenke til kommentar
0AAVKDA1 Skrevet 17. april 2019 Del Skrevet 17. april 2019 Jeg ønsker alle nye elbiler velkomen som ser ut som biler, og ikke som en plastkloss delvis smeltet i en vindtunnel! Fokus på mange hester, ekstremt dreiemoment og hinsides akselerasjon kan og vil tiltrekke dem med stor kjøpekraft (eller et godt stykke over snittet bilinteresse), men det er den ordinære bilen (les. volvo 240 med slepekrok) som her i landet appelerer til massene og gir ommsetning! I dag er en slik bil en grei SUV med slepekrok i segmentet 350K - 600K og som du "plugger i kontakten" i garasjen, carporten eller i kjelleren på boretslaget. Klarer Tesla å levere en model Y du kan hekte hengeren på... Jeg tror aldeles ikke Seres blir noen Tesla killer. Bilmerkene som forsvinner, er dem som i dag ikke har fått med seg at vi i realiteten har passert et paradigmeskifte! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå