Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Har Telenor brutt svindel-lovgivningen?


Anbefalte innlegg

I vinter ville jeg bestille nytt bredbåndsabonnement.

Jeg ringte Telenor og fikk vite at det var tre måneders gratis prøveperiode, og gikk for Bredbånd 500. I løpet av prøveperioden begynte det å dukke opp en rekke fakturaer på tusenvis av kroner for nevnte gratis prøveperiode. Jeg synes dette var upassende, og fikk medhold i dette hos Telenors kundebehandler. Jeg fikk dermed halvannen måned med ekstra gratis prøveperiode.

Jeg bestilte etterhvert nytt internett, Bredbånd 100. Dette ble feilregistrert hos Telenor, hvorpå Telenor fakturerte for Bredbånd 500. Jeg ringte på nytt Telenor, fremla Telenors fremgangsmåte som upassende og fikk medhold av Telenors kundebehandler i at dette var uryddig fra Telenors side. Jeg fikk herved en ny gratis prøveperiode på tre måneder, og beskjed om å se bort fra alle fakturaer og at disse ville bli kreditert.

 

Jeg har nå mottatt regning og inkassovarsel fra Telenor nok en gang pålydende tilsammen NOK 1816,-. Jeg ringte Telenors kundeservice og fikk beskjed om at dette kravet vedstår, og at jeg er skyldig dette beløpet, selv om det er for den gratis prøveperioden som i har blitt forlenget to ganger på grunn av Telenors rot med regningene. Deres måte å gi meg en slags oppreisning har nå medført seg kostnader på nærmere NOK 2000,- for meg. Jeg har ringt kundeservice igjen, og den nye kundebehandleren skulle se på saken og ringe meg opp igjen. Hun har ennå tilgode å ringe meg tilbake.

Kort oppsummert, Telenor har gjentatte ganger sendt meg regning for en gratis prøveperiode, de har forlenget prøveperioden og sendt nye regninger for dette, og nå velger de å vedholde kravet fremfor å rette opp i sine egne feil. Jeg kjenner ikke norsk lov for svindel inngående, men på meg virker dette såpass urimelig at slik praksis blir sanksjonert ved lov.

Håper det er noen som har relevant informasjon. Jeg har en advokat, men jeg tenkte å ringe han i kontortiden i morgen som høflig kunde. Telenor-kundebehandleren er fortsatt på jobb, men det hadde vært kjekt å vite hvor jeg står juridisk i tilfelle hun har tid til å ringe tilbake, så jeg håper på snarlig svar.

Vennlig hilsen

Fjodorovitsj

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...