ano11 Skrevet 15. april 2019 Del Skrevet 15. april 2019 Det er slik at jeg hadde realfag da jeg gikk på videregående, men jeg var ikke så veldig glad i fagene akkurat. Det er ikke det at jeg var spesielt dårlig i det, men det var rett og slett mange deler av realfagene som ikke interesserte meg. Jeg var mer interessert i sosiologi og språkfagene. Så nå står jeg om valget over hvilket studie jeg skal søke på. Og da står det mellom to studier som virker mest interessante. Det ene er Matteknologi og det andre er Arkiv- og samlingsforvaltning, som er to helst forskjellige fag! Matteknologi linjen hørtes interessant ut siden jeg er glad i å jobbe i lab, i tillegg til min interesse om ernæring og hvordan mat er slik å sånt. Men det som gjør at jeg bekker i mot dette valget er realfagen. Jeg vet rett å slett ikke og jeg greier å fortsette med realfag. Arkiv- og samlingsforvaltning trur jeg kunne ha passet meg godt siden jeg er veldig glad i å organisere og har stor interesse for dokumenter og informasjon. Men jeg er ikke så gira på museum delen, i tillegg til at jeg føler at det på en måte var litt "bortkastet" å ha gått realfag da. Har dere noen tanker eller tips? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 15. april 2019 Del Skrevet 15. april 2019 Jeg vet ingenting om de studiene. Men du får uansett ikke tilbake tiden du brukte på realfag, så jeg ville ikke lagt noe vekt på hvorvidt det var bortkastet. Lenke til kommentar
brbmay Skrevet 15. april 2019 Del Skrevet 15. april 2019 Det er en ganske trist måte å tenke på, men det kan kanskje være nyttig å ta med i betraktningen om studieretningen har noen fremtid, dersom du ønsker å arbeide videre med noe som bygger på utdannelsen. Jeg kan ikke uttale meg om hvordan dette angår studiene du nevner, men det er sikkert noe en veilder kan si noe om. Jeg mener uansett at man bør kunne studere det man synes er interessant, uavhengig av hvorvidt det er mulig å leve av det alene (dvs, uten ordninger som borgerlønn), men verden er kanskje ikke slik enda? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 15. april 2019 Del Skrevet 15. april 2019 Med realfag tilegner man seg tenkemåter og struktur man har nytte av nesten uansett hva man tar seg til senere. Lenke til kommentar
ano11 Skrevet 15. april 2019 Forfatter Del Skrevet 15. april 2019 Det er en ganske trist måte å tenke på, men det kan kanskje være nyttig å ta med i betraktningen om studieretningen har noen fremtid, dersom du ønsker å arbeide videre med noe som bygger på utdannelsen. Jeg kan ikke uttale meg om hvordan dette angår studiene du nevner, men det er sikkert noe en veilder kan si noe om. Jeg mener uansett at man bør kunne studere det man synes er interessant, uavhengig av hvorvidt det er mulig å leve av det alene (dvs, uten ordninger som borgerlønn), men verden er kanskje ikke slik enda? Dessverre, det er ikke så lett å avslutte et studie uten å få jobb om man sitter igjen med en del lån, i tillegg til at man skal å rå til å "leve". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå