Schanzen Skrevet 15. april 2019 Del Skrevet 15. april 2019 Hei! Jeg kjører en Toyota Corolla 1998 modell. For noen dager siden hørte jeg plutselig unormalt mye frieksos. Jeg lurer på kan jeg fremdeles kjøre den til verksted når det er sånn og er det noen som vet hvor mye dette omtrentlig kommer til å koste? La ved bilde her under. Det ser ut til å være ganske mye rust, og potta er ganske løs. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 15. april 2019 Del Skrevet 15. april 2019 Koster omtrent 2000 kr for bakre eksosanlegg og 1500 kr for fremre om du kjøper uorginale delar. Det er ofte anbefalt å bytte begge deler når du fyrst er i ging, sidan ny og tett bakre del vil auke trykket på fremre del slik at den ofte ryk ikkje så lenge etterpå. Det er relativt lett å bytte eksosanlegg sjølv, då største utfordringa vanligvis er å løyse muttern. Fordi jobben er lite arbeidskrevande, så kostar det ikkje så mange kronene å få nokon til å gjere jobben heller. Med skikkelig verktøy og biljekk/grav så burde jobben være gjort på under ein halvtime. Lenke til kommentar
Schanzen Skrevet 15. april 2019 Forfatter Del Skrevet 15. april 2019 Koster omtrent 2000 kr for bakre eksosanlegg og 1500 kr for fremre om du kjøper uorginale delar. Det er ofte anbefalt å bytte begge deler når du fyrst er i ging, sidan ny og tett bakre del vil auke trykket på fremre del slik at den ofte ryk ikkje så lenge etterpå. Det er relativt lett å bytte eksosanlegg sjølv, då største utfordringa vanligvis er å løyse muttern. Fordi jobben er lite arbeidskrevande, så kostar det ikkje så mange kronene å få nokon til å gjere jobben heller. Med skikkelig verktøy og biljekk/grav så burde jobben være gjort på under ein halvtime. Takk skal du ha! Hadde fryktet det ble dyrere, så håper det stemmer Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 15. april 2019 Del Skrevet 15. april 2019 Koster omtrent 2000 kr for bakre eksosanlegg og 1500 kr for fremre om du kjøper uorginale delar. Er dette noe som ruster i stykker før neste EU-kontroll? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 15. april 2019 Del Skrevet 15. april 2019 Kvaliteten er stort sett grei nok. Største forskjellen er stort sett at uorginale eksosanlegg berre er funksjonelle og sjølvsagt manglar pynt på eksosrøret og slikt. Dersom ein slit med at ein ofte får frieksos, så er tjuvtrikset å slå eit lite hol nederst i eksospotta med ein syl. Ein høyrer ikkje eit så lite hol, men det gir plass til at vatnet i eksospotta blir spytta ut slik at det ikkje rustar like fort. For meir eksakte prisar så er det berre å sjekke ei bildelside, dei fleste sidene kan du enkelt søke på registreringsnummeret for å få opp delane som passar akkurat til din bil. Lenke til kommentar
Fenrisúlfr Skrevet 15. april 2019 Del Skrevet 15. april 2019 Spørs om du skal gjøre jobben selv eller ikke. Skal du ha det gjort på verksted, bruk svendsen eksos. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 15. april 2019 Del Skrevet 15. april 2019 (endret) Er dette noe som ruster i stykker før neste EU-kontroll? Varer nok litt lenger enn det, men selv det er jo greit nok for en bil som er verdt rundt 10.000,- uten hull i eksosen Endret 15. april 2019 av MailMan13 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 15. april 2019 Del Skrevet 15. april 2019 (endret) Hvis du evt. ikke bor langt unna Oslo, en som har lagerrydding på Finn "fra 100 kr" https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=139818273 se f.eks bilde 56 Men er vel 3-4 forskjellige versjoner av eksospotta/røret, avhengig av om det gjelder Sedan, Hatchback, st.vogn, og motorstørrelse. Endret 15. april 2019 av Mr.M Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå