Atib Azzad Skrevet 24. april 2019 Del Skrevet 24. april 2019 Innvandring er en symbolsak. Folk som er egoistiske og ønsker å være populære eller vise hvor flink "jeg/vi" er, støtter innvandring. Det var ingen av disse menneskene som troppet opp foran stortinget når Norge valgte å gå til krig mot f.eks Libya, eller når Norge støttet USA og deres terrorkriger i Syria osv. Ingen av disse menneskene krever Stoltenberg eller Støre utlevert til krigsdomstol. Sikkert en del av disse som ønsker å hvitevaske samvittigheten sin ved å late som de er gode mennesker ved å si velkommen til innvandrere som vil ødelegge Norge, samtidig som de ikke løfter en finger for de som har det vanskelig ellers i verden og ikke rynker på nesen når Norge eller Norges "allierte" dreper mennesker og ødelegger land verden rundt. Hvordan vet du disse tingene? 4 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 24. april 2019 Del Skrevet 24. april 2019 Hvordan vet du disse tingene? Fordi jeg vet sannheten og snakker i retoriske overdrivelser. Ingen betyr ikke bokstavelig talt 0. Generelt er det svært få som mener de tingene jeg snakker om, og tar man da sannsynlighetsregning så er det tilnærmet ingen av hordene som støtter innvandring som er imot eller protesterte imot krigene som startet den samme innvandringen. Det er folk som ikke er imot at vi dreper folk i andre land, men som mener vi bør ta inn mennesker til Norge for å "redde" dem. Klassisk dobbeltmoral, og akkurat den dobbeltmoralen VET jeg det er mange som er medlemmer av. Så vet man jo at denne type mennesker ikke bryr seg om forferdeligheter i verden, men later som innvandrerne har det forferdelig, selv om det relativt sett bare er en knøttliten del av forferdeligheten som foregår. Det er folk som ikke ser ting helhetlig og som kun bryr seg om noen om det passer deres egen eller andres agenda. De bryr seg kun selektivt om de samme tingene. De gir blaffen i at Norge dreper deres landsmenn i krig, men de skal absolutt "redde" noen få av dem ved å støtte ødeleggende innvandring til Norge. 2 Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 25. april 2019 Del Skrevet 25. april 2019 Vet du sannheten?Jeg forstår at du ikke nødvendigvis mener 'alle' eller 'ingen', og at du bruker språklige overdrivelser. Denne virkeligheten du beskriver stemmer bare så dårlig med den jeg kjenner.En person som dør etter å ta inn innvandrere, men samtidig ikke aner hvordan eller hvorfor de kommer, synes jeg høres ut som en svært irrasjonell person, og de finnes jo for all del, men er det majoriteten?Om jeg får være så frekk, ville jeg anta at en person som verken bryr seg om innvandring, eller globalpolitikk, ville passet beskrivelsen din mye bedre. Det minner litt om påstanden om at 'klimabevisste' folk, bare har det i kjeften, og flyr over hele kloden ellers.Jeg tenker at da beskriver man jo ikke en klimabevisst person, men en hykler.Og hyklere finnes, men at en hel gruppe skal være så ignorante at de ikke har satt seg inn i saken de identifiserer seg med, synes jeg virker svært lite troverdig.Alle jeg kjenner med 'innvandringsvennlige' verdier, er folk som har en del innsikt i tingenes tilstand, og nettop støtter menneskers rettighet til fred, fordi de prinsipielt er imot krig, særlig om konflikten oppstår via 'hjelp' utenfra. 4 Lenke til kommentar
lada1 Skrevet 25. april 2019 Del Skrevet 25. april 2019 Vet du sannheten? Jeg forstår at du ikke nødvendigvis mener 'alle' eller 'ingen', og at du bruker språklige overdrivelser. Denne virkeligheten du beskriver stemmer bare så dårlig med den jeg kjenner. En person som dør etter å ta inn innvandrere, men samtidig ikke aner hvordan eller hvorfor de kommer, synes jeg høres ut som en svært irrasjonell person, og de finnes jo for all del, men er det majoriteten? Om jeg får være så frekk, ville jeg anta at en person som verken bryr seg om innvandring, eller globalpolitikk, ville passet beskrivelsen din mye bedre. Det minner litt om påstanden om at 'klimabevisste' folk, bare har det i kjeften, og flyr over hele kloden ellers. Jeg tenker at da beskriver man jo ikke en klimabevisst person, men en hykler. Og hyklere finnes, men at en hel gruppe skal være så ignorante at de ikke har satt seg inn i saken de identifiserer seg med, synes jeg virker svært lite troverdig. Alle jeg kjenner med 'innvandringsvennlige' verdier, er folk som har en del innsikt i tingenes tilstand, og nettop støtter menneskers rettighet til fred, fordi de prinsipielt er imot krig, særlig om konflikten oppstår via 'hjelp' utenfra. Kanskje en i denne tråden burde prøve å være litt mer (politisk) poengtert? 1 Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 26. april 2019 Forfatter Del Skrevet 26. april 2019 (endret) Tviler sterkt på at det blir noen flyttestrøm fra Grünerløkka, det er som regel veldig ålreit her Til info for de som ikke klikker seg inn på saken, var mannen som knivstakk en tilfeldig kvinne halvt portugisisk og halvt kanadisk. Hvem som overfalt Tor-Kristian Karlsen er det ikke blitt opplyst om foreløpig. Har vært en del utrivelige episoder på Grunerløkka siste tiden. Nå senest i går kveld: Knivstikking på Grünerløkka Endret 26. april 2019 av DukeRichelieu 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 26. april 2019 Del Skrevet 26. april 2019 Tja, hele innvandringsenigheten blandt norske politikere innebærer nettopp å tvinge masse folk til å ikke bosette seg i Norge. SF er tydeligvis motstander av eiendomsrett. Lenke til kommentar
lada1 Skrevet 26. april 2019 Del Skrevet 26. april 2019 Har vært en del utrivelige episoder på Grunerløkka siste tiden. Nå senest i går kveld: Knivstikking på Grünerløkka Kjenner ikke til Grunerløkka. Er det i stor grad et sted for spesielt interesserte? En ungdoms-greie? Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 26. april 2019 Del Skrevet 26. april 2019 (endret) Kjenner ikke til Grunerløkka. Er det i stor grad et sted for spesielt interesserte? En ungdoms-greie? Nei, det vil jeg ikke si. Det er en god blanding av alt. Mye barnevogner, partysvensker, studenter og gamle kjerringer. Grünerløkka er en stor bydel i Oslo med rett i underkant av 60.000 innbyggere. Bydelen strekker seg fra sentralt i Oslo til nord og øst. - Unge voksne 20–29 år utgjør 28 prosent av befolkningen i bydelen - De to største innvandrergruppene i bydelen er svensker og polakker - I 2016 var gjennomsnittlig m2-pris for en blokkleilighet i Bydel Grünerløkka på 71 500, mot et bygjennomsnitt på 66 300. Lavest var prisnivået i delbydelen Hasle-Løren (66 500 per m2) mens Grünerløkka Vest hadde det høyeste prisnivået (77 500 per m2). Har nå bodd i bydelen i seks år og trives godt. Endret 26. april 2019 av Snikpellik 1 Lenke til kommentar
lada1 Skrevet 26. april 2019 Del Skrevet 26. april 2019 Nei, det vil jeg ikke si. Det er en god blanding av alt. Mye barnevogner, partysvensker, studenter og gamle kjerringer. Grünerløkka er en stor bydel i Oslo med rett i underkant av 60.000 innbyggere. Bydelen strekker seg fra sentralt i Oslo til nord og øst. - Unge voksne 20–29 år utgjør 28 prosent av befolkningen i bydelen - De to største innvandrergruppene i bydelen er svensker og polakker - I 2016 var gjennomsnittlig m2-pris for en blokkleilighet i Bydel Grünerløkka på 71 500, mot et bygjennomsnitt på 66 300. Lavest var prisnivået i delbydelen Hasle-Løren (66 500 per m2) mens Grünerløkka Vest hadde det høyeste prisnivået (77 500 per m2). Har nå bodd i bydelen i seks år og trives godt. Partysvenskene og polakkene er vel der for å jobbe? Lite med NAV-ere og andre som sliter på Grunerløkka? 2 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 26. april 2019 Del Skrevet 26. april 2019 (endret) Stemmer nok det, men det er nok en del svensker som blir igjen og sikkert noen polakker også. Fun-fact: en kompis av meg ble slått ned av en svenske på byen for tre-fire år siden.NAV-ere vet jeg ikke noe om, det finnes sikkert statistikk på det. Har ikke tenkt over at det er noe flere NAV-ere der enn andre steder. Tradisjonelt er det vel større andel NAV-ere i distriktene, det er i hvert fall inntrykket jeg sitter med fra min egen hjemkommune kontra der jeg bor nå. EDIT:Det virker riktig, her står det at Oslo er blant kommunene i Norge med færrest trygdemottakere. Her står det at Grünerløkka er blant bydelene i Oslo med lavest andel uførepensjonister. Endret 26. april 2019 av Snikpellik Lenke til kommentar
lada1 Skrevet 26. april 2019 Del Skrevet 26. april 2019 EDIT: Det virker riktig, her står det at Oslo er blant kommunene i Norge med færrest trygdemottakere. Her står det at Grünerløkka er blant bydelene i Oslo med lavest andel uførepensjonister. Angående lavt antall NAV-ere i Oslo. Dette er neppe noe mål på verdiskaping og eksport. Er det ikke så at kyst-norge er helt overlegen angående verdiskaping og eksport. Produseres det ikke mer på Røst (til eksport) enn på Grunerløkka? Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 26. april 2019 Del Skrevet 26. april 2019 (endret) Angående lavt antall NAV-ere i Oslo. Dette er neppe noe mål på verdiskaping og eksport. Er det ikke så at kyst-norge er helt overlegen angående verdiskaping og eksport. Nå blir vel dette et godt stykke utenfor trådens tema som er Listhaugs påståtte ghettoer, men at verdiskapningen i Norge skjer alle andre steder enn i Oslo er en myte, og det er heller ikke sant. Tall fra SSB i 2017 viser at det kun er fire av 19 fylker (dette er altså før Trøndelag ble slått sammen) som har et bruttoprodukt, det vil si over gjennomsnittet. Disse fire fylkene med mest verdiskapning er Oslo, Akershus, Rogaland og Hordaland - Oslo er ganske soleklart det mest verdiskapende fylket og ligger 23% over snittet. Siden de 15 andre fylkene ligger under snittet, betyr det noe tabloid sagt at de "snylter" på Oslo, Akershus, Rogaland og Hordaland. Andelen folk som jobber i offentlig forvaltning er også lavere i Oslo enn i resten av landet. Man kan lese mer om dette her, hvis man er litt ekstra interessert. Produseres det ikke mer på Røst (til eksport) enn på Grunerløkka? Det var et noe merkelig spørsmål, men bare for å synse litt: har vært på Røst (jævlig fint og rart sted), men kan ikke tenke meg at det produseres så voldsomt mye mer der enn på Grünerløkka. På Røst er det vel tørrfisk og saltfisk som i all hovedsak blir produsert og sendt til Italia, og jeg kan ikke tenke meg at det er mer enn noen få hundre millioner i året. EDIT: 268 millioner i september 2017 På Grünerløkka er det jo veldig mange slags typer industri og næringer, alt fra Freia-fabrikken til filmproduksjon så det eksporteres nok mye derfra. Endret 26. april 2019 av Snikpellik 1 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 26. april 2019 Del Skrevet 26. april 2019 (endret) Vet du sannheten? Jeg forstår at du ikke nødvendigvis mener 'alle' eller 'ingen', og at du bruker språklige overdrivelser. Denne virkeligheten du beskriver stemmer bare så dårlig med den jeg kjenner. En person som dør etter å ta inn innvandrere, men samtidig ikke aner hvordan eller hvorfor de kommer, synes jeg høres ut som en svært irrasjonell person, og de finnes jo for all del, men er det majoriteten? Om jeg får være så frekk, ville jeg anta at en person som verken bryr seg om innvandring, eller globalpolitikk, ville passet beskrivelsen din mye bedre. Det minner litt om påstanden om at 'klimabevisste' folk, bare har det i kjeften, og flyr over hele kloden ellers. Jeg tenker at da beskriver man jo ikke en klimabevisst person, men en hykler. Og hyklere finnes, men at en hel gruppe skal være så ignorante at de ikke har satt seg inn i saken de identifiserer seg med, synes jeg virker svært lite troverdig. Alle jeg kjenner med 'innvandringsvennlige' verdier, er folk som har en del innsikt i tingenes tilstand, og nettop støtter menneskers rettighet til fred, fordi de prinsipielt er imot krig, særlig om konflikten oppstår via 'hjelp' utenfra. Jeg har aldri hørt noen andre enn meg som skylder på USA sine kriger for det meste av innvandringen til Europa. Har aldri hørt et eneste pip om det. Men det er den faktiske årsaken. Sier jeg det til folk at det er USA sine kriger som er årsaken til innvandringen, virker folk generelt lettere sjokkert. Og hvor mange demonstrasjoner har det egentlig være imot krig etter Iraq? Ikke mange, og ikke store. Men mer og mer krig og ødeleggelse har NATO land holdt på med. Jeg hører nesten ALDRI om krigsmotstand lenger. Virker som et tema nesten ingen bryr seg om. Hvor mye hører jeg om folk som vil ha Stoltenberg eller Støre for krigsdomstol? Nesten aldri. Ingen av disse viktige temaene er noe man hører om lenger. Tvert imot er det flest og mest høylytte de som støtter USA sine globale overgrep og Norsk deltagelse i ulovlige kriger. Men vi hører svært mye om mange som er svært fornøyde med seg selv fordi de er for innvandring. Jeg er bare så stolt over meg selv, klapper meg på skulderen, er en god person, for jeg er jo for innvandring. Det virker som den generelle holdningen blant folk. Er man imot innvandring er man jo tross alt rasist og NAZI. Hyklere ja, det er jo akkurat de jeg snakker om. De som klapper seg å skulderen over å være så gode at de støtter innvandring, mens de gir blaffen i om Erna eller Jens bomber livskiten ut av et land og ødelegger det landet. De gidder ikke engang å diskutere årsaken til innvandring. Det er liksom ikke viktig i det hele tatt. Ei heller diskuterer folk vårt forhold til globalovergriperen USA. Endret 26. april 2019 av zeebra 3 Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 26. april 2019 Forfatter Del Skrevet 26. april 2019 Kjenner ikke til Grunerløkka. Er det i stor grad et sted for spesielt interesserte? En ungdoms-greie? Bydel i Oslo Øst hvor Akerselva deler byen i to. Tidligere arbeiderstrøk, men i nyere tid har vel bydelen blitt omtalt som trendy og urban - hva nå i all verden det betyr. Ikke spesielt billig. Har selv bodd her i rundt 10 år, men det endrer seg kanskje snart. Forøvrig en av bydelene som har hatt netto innflytting av nordmenn med etnisk norsk bakgrunn i følge artikkelen i hovedinnlegget. Flyttestrømmen går vestover og jeg tenker at etterhvert så vil nordmenn også bevege seg vekk fra Grunerløkka. Har selv opplevd en endring siden jeg flyttet hit. Generelt er det mye mer folk her nå, men jeg ser nå også mer tilløp til gjenger (skal ikke nevne etnisitet) som raver rundt og er høylytte. I nabolaget mitt ble en fotballkamp nylig avsluttet på grunn av grove trusler: PROBLEMENE I OSLO-FOTBALLEN: Vålerenga avbrøt guttekamp på grunn av kniv- og voldstrusler Jeg tenker at på sikt vil Oslo bli delt i to av Akerselva. Segregeringen er alt godt i gang og jeg ser ingenting som kan stoppe den utviklingen nå. Generelt er jeg en positiv fyr, men akkurat her rår pessimismen. 2 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 26. april 2019 Del Skrevet 26. april 2019 (endret) Ja, etnisk segregeringen i Oslo har gradvis utviklet seg siden de første pakistanerene kom til Norge. Men det virker som om de fleste i Oslo ikke bryr seg om det så de får bare holde på dessverre. Men hvor patetiske er ikke disse drittungene i disse gjengene? Her kommer de til dekket bord med alle verdens muligheter også driter de på duken. Nei slike folk vil ikke gamle Norge ha. Har 0 sympati for slikt pakk. Endret 26. april 2019 av Mr.Duklain 2 Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 26. april 2019 Forfatter Del Skrevet 26. april 2019 Ja, etnisk segregeringen i Oslo har gradvis utviklet seg siden de første pakistanerene kom til Norge. Men det virker som om de fleste i Oslo ikke bryr seg om det så de får bare holde på dessverre. Men hvor patetiske er ikke disse drittungene i disse gjengene? Her kommer de til dekket bord med alle verdens muligheter også driter de på duken. Nei slike folk vil ikke gamle Norge ha. Har 0 sympati for slikt pakk. Her har du ikke fulgt med i timen, for narrativet som rår i media og ellers er jo at det er vår skyld at de har det så vondt. Jeg lurer på hvilket annet land som hadde tatt så godt i mot nordmenn som vi har tatt i mot innvandrere. Vi har nok uten tvil vært for snille og jeg tipper det er en del av 'problemene' vi ser. Ingen krav og alt for lite represalier for søppeloppførsel. 2 Lenke til kommentar
lada1 Skrevet 27. april 2019 Del Skrevet 27. april 2019 (endret) Her har du ikke fulgt med i timen, for narrativet som rår i media og ellers er jo at det er vår skyld at de har det så vondt. Jeg lurer på hvilket annet land som hadde tatt så godt i mot nordmenn som vi har tatt i mot innvandrere. Vi har nok uten tvil vært for snille og jeg tipper det er en del av 'problemene' vi ser. Ingen krav og alt for lite represalier for søppeloppførsel. Er det slik at "snillhet" blir oppfattet som svakhet - og *det* har man lite sans for? I visse sammenhenger oppfattes svakhet som et signal for angrep eller ihvertfall noe som man ikke tilnærmer seg med respekt. Dette gjelder også diskusjonen om "IS-kvinnene" der enkelte ser det som "naturlig" at høyforræderi ikke skal bety noe særlig. Fremmer man ideer om høyforræderi i diverse sammenhenger (i moskeer og i familie) - så mener vel enkelte at dette ikke skal bety noe. Bare "internt snakk" liksom. Og erfaringen har jo så langt tydet på dette. Dersom slikt "snakk" dog fører til totat utestengelse av noen tilhørere fra det norske samfunnet og at en mister retten til å oppdra sine barn - så vil kanskje tonen endre seg? Brent barn skyr ilden? De som rekrutterer til ekstreme organisasjoner blir stående igjen som feiginger og svindlere som lurer folk ut av det norke samfunnet? Endret 27. april 2019 av lada1 1 Lenke til kommentar
1J7HHBGW Skrevet 27. april 2019 Del Skrevet 27. april 2019 De står ikke langt fra hverandre. De som kritiserer "ghettofiseringen" av bydeler i Oslo. Og de som skryter av lefse, lutfisk og bunader i Minnesota, og mimrer om "Lapskaus Boulevard" i Brooklyn. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 27. april 2019 Del Skrevet 27. april 2019 De står ikke langt fra hverandre. De som kritiserer "ghettofiseringen" av bydeler i Oslo. Og de som skryter av lefse, lutfisk og bunader i Minnesota, og mimrer om "Lapskaus Boulevard" i Brooklyn.Nordmenn ville isolere seg og bevare språket og kultur, selv idag n their farming communities Norwegians exhibited a nationalistic solidarity that had no counterpart among other Scandinavian groups. The homeland's quest for a national identity created a patriotic fervor that was transplanted as immigrant clannishness. Even today, as evidenced by the retention of their institutions, Norwegians appear more focused on culture retention than their Nordic neighbors in America. For example, a Norwegian-language Lutheran congregation survives in Chicago, whereas the Swedes, with a much larger population, have not maintained a Swedish-language church. Read more: https://www.everyculture.com/multi/Le-Pa/Norwegian-Americans.html#ixzz5mJb7cATN Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 27. april 2019 Del Skrevet 27. april 2019 (endret) Nordmenn ville isolere seg og bevare språket og kultur, selv idag Så du ønsker ikke å bevare det Norske språk og Kultur? Er vel kanskje derfor du bor i USA? Må vel være midt i blinken for deg, en multikulturell suppe proppfull av kriminalitet. Endret 27. april 2019 av Simkin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå