oophus Skrevet 16. april 2019 Del Skrevet 16. april 2019 (endret) Dere som sier at maskiner har problemer med å "tolke" mennesker. https://www.youtube.com/watch?v=S7Ntp2hpqJ8 Sanntids rotoscoping og tracking, med sanntids rigging av mennesker i bevegelse. Samt forståelse nok til å gjøre om en "livefeed" av video, til slow-motion. Disse systemene vil nå på sikt være mye, mye, mye bedre til å tolke oss og våres bevegelser enn det vi noensinne vil være, eller har vært. Akkurat i dette tilfellet så gjøres det over cloud-computing, noe som jo er et stykke frem i tid. Men det er uansett ikke argumentet her. Maskiner vil kunne se og forstå våres bevegelser mye kjappere enn det vi kan kan. Endret 16. april 2019 av oophus3do Lenke til kommentar
mr_vegum Skrevet 17. april 2019 Del Skrevet 17. april 2019 Turte name='DirekteDemokrati' timestamp='1555324626' post='24876297'] Det er vel egentlig forståelig at de må øke prisen dersom de setter inn langt kraftigere hardware. Dersom det er dette som må til for å få selvkjøring til å virke. Dersom de går for ARM basert hardware vil trolig prisene gå ned igjen ganske raskt Angående selvkjøringen vi har i dag så er det bare nesten autonom. Kjenner ikke til at noen systemer viker 100% uten menneskelig inngripen og kan kjøre på alle veier. Egentlig synes jeg selvkjøring er ganske meningsløst enn sålenge man fremdeles nå holde hendene på rattet og hele tiden passe på at bilen ikke gjør feil. Da kan man like gjerne kjøre selv. Men når vi kommer dit at man bare kan lene seg tilbake og slappe av, da får det stor verdi! Syntes de hjelpemiddlene som er allerede er deilige og ha, spesielt adaptive cruise control. Før var cruise control noe jeg bare brukte på motorvei. Men denne adaptive saken er veldig fin og bruke hele tiden, spesielt når du har noen som kjører i ujevn hastighet før deg på veien. Slipper du og irritere deg, bare la "datan" ta seg av det Jeg setter bilen på en hastighet den skal prøve og holde, om det er bil forran slakker den av og følger den. De gangene det har nesten gått galt for meg i trafikken, er da folk skal svinge av veien men ikke blinker. Eller ikke har bremselys etc. Bilen jeg har nå bremser opp om jeg ikke følger med, noe den har gjort 2 ganger alt. Det hadde sikkert gått greit med min reaksjonsevne og, men skal jaggu si bilen er kvikkere til og oppfatte enn meg. Selv om jeg ikke har kjørt inn i ræva på noen enda, såmå jeg si Etron gjør det så si umulig. Jo jeg er enig i at adaptiv cruise og nødmelding o.l. er bra og har verdi for meg som kunde. Men poenget for meg er at neste steget etter det blir full selvkjøring. Delvis selvkjøring det man uansett må ha hendene på rattet og korrigere og bilen gjør en feil blir litt meningsløst. Så sånn sett er jeg positiv til prisøkning om det kan realisere nivå 4 selvkjøring ? 1 Lenke til kommentar
missi Skrevet 18. april 2019 Del Skrevet 18. april 2019 Se her... Muskeren er ute med sin vanlige manipulerende oppførsel. Trykker på alle de mentalt svake punktene mennesker er kjent for å ha. Denne gangen frykten for å gå glipp av noe. Kjøp nå får det blir dritdyrt! Hvorfor i alle dager skal en kjøpe noe som ikke er i nærheten av å holde det det lover? Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 18. april 2019 Del Skrevet 18. april 2019 Det var da voldsomt. Eller, det var kanskje dagens obligatoriske hat? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå