Gå til innhold

Utvide rekkevidden - wifi - altibox

Anbefalte innlegg

Hei,

Vi har bygget på huset og jeg sliter med god dekning i alle deler av det. Huset er ca 175 kvm, fordelt på 3 etg. Altibox Zyxel p2812-hjemmesentral står i kjelleren.

Altibox Wifi Pluss er jo deres eget alternativ, men leser at denne ikke nødvendigvis er optimal.

Hva vil være en enkel løsning? Har TV i de to øverste etasjene med Apple TV. Har kun Internett gjennom Altibox.

Har nettverkspunkt i hver etasje som jeg kan få liv i hvis jeg skaffer meg en switch.

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med Unifi ac lite? Kjøp inn ett par til å begynne med. Begynn med øverste etasjen til du er fornøyd med hastighet/dekning der. Sjekk så de øvrige etasjene, spe på med ap der det trengs. Da har du i alle fall en stabil og god løsning. En fordel i tillegg til dette er jo også at det er rimeligere kontra de fleste mesh alternativene som finnes der ute.

Endret av FranZe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar begge to. Noe må jeg hvertfall gjøre, og begge løsningene virker fornuftige.

Jeg liker Google sin brukervennlighet, men er den like god ytelsesmessig sammenlignet med Unifi?

Etter hva jeg har sett av tester så er google en av de dårligste når det kommer til ytelse. Uten å ha sammenlignet disse to opp mot hverandre så vil jeg svare nei på spørsmålet ditt. Ett annet spørsmål er om det virkelig har så stor betydning for deg? For meg så var ytelsen viktig så jeg ville ha litt mer enn bare dekning, jeg ville ha hastighet i tillegg. Når vi har en 500/500 linje er det også greit å kunne benytte seg av den.   

Endret av FranZe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du har et godt poeng der. Vi har kun 80/80-linje og det mest avanserte vi gjør er å bruke TV 2 Sumo. :)

Jeg har lest de samme testene og vil jo egentlig ha mest for pengene, men brukervennlighet og utseende har også en verdi.

Lenke til kommentar

Var klar over at Google Wifi ikke ga de aller beste hastighetene da jeg kjøpte det. Vi kjører sumo + Netflix og gaming på trådløst uten problemer. Dekning og enkelhet, og grei nok ytelse ?

Endret av fflex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...