Gå til innhold

Hva gjør vi med menn ingen kvinner vil ha sex med?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For en fjern problemstilling.

 

Er vel like lite sannsynlig at folk blir mordere av mangelen på sex som om at de blir mordere av å spille data eller høre på musikk.

 

De blir nok ikke mordere pga av mangelen på sex. Problemet er vel som alltid at samfunnets utskudd/tapere har bestemt seg for at "noen andre" har skylda for at de er tapere. Når slike folk hauser hverandre opp i sine verbale angrep på "de andre" så skapes de få som går enda lengre. Det er alltid lettere å legge skylda på andre enn seg selv, da det er mye vanskeligere å ta ansvar for å endre seg selv. Incels er bare ett av mange eksempler på det samme fenomenet. Det nye er vel bare at det har blitt lettere for slike mennesker å finne hverandre (enten de er incels eller velger en annen tilhørighet).

  • Liker 7
Lenke til kommentar

De blir nok ikke mordere pga av mangelen på sex. Problemet er vel som alltid at samfunnets utskudd/tapere har bestemt seg for at "noen andre" har skylda for at de er tapere. Når slike folk hauser hverandre opp i sine verbale angrep på "de andre" så skapes de få som går enda lengre. Det er alltid lettere å legge skylda på andre enn seg selv, da det er mye vanskeligere å ta ansvar for å endre seg selv. Incels er bare ett av mange eksempler på det samme fenomenet. Det nye er vel bare at det har blitt lettere for slike mennesker å finne hverandre (enten de er incels eller velger en annen tilhørighet).

 

Enig i det du skriver, men når det kommer til drap så kanskje det kunne løst problemet for en del av dem. Dømte mordere som sitter innesperret er ofte veldig populære blant damene utenfor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De blir nok ikke mordere pga av mangelen på sex. Problemet er vel som alltid at samfunnets utskudd/tapere har bestemt seg for at "noen andre" har skylda for at de er tapere. Når slike folk hauser hverandre opp i sine verbale angrep på "de andre" så skapes de få som går enda lengre. Det er alltid lettere å legge skylda på andre enn seg selv, da det er mye vanskeligere å ta ansvar for å endre seg selv. Incels er bare ett av mange eksempler på det samme fenomenet. Det nye er vel bare at det har blitt lettere for slike mennesker å finne hverandre (enten de er incels eller velger en annen tilhørighet).

Helt enig i det du skriver.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Kvinners løsning som er å spytte på dem som ligger nede vil i alle fall ikke hjelpe.

 

Hvor har du dette fra? Hvem er kvinnene du beskriver her? 

 

 

Fordi det er farlig å ha en masse sinte menn overalt.

 

Hadde det vært tilfellet så hadde vi jo sett mer vold generelt da? Og det gjør vi etter hva jeg ser ikke? Så da blir konklusjonen at dette bare er svada. 

 

Det som er farlig er at folk går rundt og tror at de er ødelagt på noe vis når de ikke er det. Folk som sliter på denne måten bør ta en time hos psykologen heller enn å oppsøke fora hvor folk kommer med helt udokumentert "bevis" på hvordan biologi fungerer i praksis. 

 

Det er ingenting genetisk eller biologisk feil med mannfolk som ikke får seg et ligg, det er noe galt med individets situasjon, ikke kvinner eller samfunnet. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

 De får bare høre at de er incel-tapere som evolusjonen skal fjerne over tid.

 

Hvem er det nøyaktig som sier slike ting som dette? Fordi jeg kan banne på at jeg ikke har hørt om dette tullet før trygdekontoret tok det opp, og det er et fenomen som folk her på nettet har funnet opp. 

 

Dette er ikke faktabasert overhode.

Lenke til kommentar

Både menn og kvinner ser ned på de som sliter sosialt. Nordmenn har mye sympati for de sliter økonomisk, men ikke for de som sliter sosialt. De får bare høre at de er incel-tapere som evolusjonen skal fjerne over tid.

 

 

Godt sagt. Dette gjelder ikke bare romantikk og ensomhet - det gjelder også tilgang til arbeidsmarkedet. De som sliter sosialt blir fortalt at de *fortjener* å være utelukket fra arbeidsmarkedet. I hvert fall dersom de ikke har en direkte diagnose.

 

Anekdote (sann): her om dagen fikk jeg høre om en som ikke fikk forlengelse av sitt (arbeis-)engasjement - med den begrunnelsen at sjefen hadde hørt fra noen andre (en venn) langt ute i organisasjonen at vedkommende ikke var regnet som populær sånn rent sosialt. Slike forhold blir værre etterhvert som tilgang til arbeids-markedet mer og mer blir et spørsmål om "posisjonering", "salg" og popularitet og den direkte verdien av arbeid går nedover.

Endret av lada1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og det har du utelukket? Høyde og fysisk tiltrekning er definitivt genetisk betinget.

 

Om de selv velger å krydre med patetisk selvmedlidenhet og ynkelighet forsterker de bare sin egen situasjon og akselererer prosessen ytterligere.

Nei, jeg har ikke utelukket det, men det er lite som tyder på det. Oppvekst og miljø har mye å si.

 

Selv om høyde, og til en viss grad utseende er genetisk betinget, betyr ikke det at incels har et uattraktivt utseende eller høyde. Mener du at vi innen få generasjoner ikke vil ha uattraktive folk her i landet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med forbehold om at dette er grupper og miljøer jeg har lite direkte kjennskap til er jeg redd "tapermenn" som blir valgt bort kan være en tikkende bombe i årene fremover, og om ikke annet fordre en del endringer med tanke på fordelingspolitikk. Vi har relativt bred oppslutning om velferdsstaten i dag fordi de fleste har mennesker rundt seg som de bryr seg om og selv nyter godt av de godene denne gir. Om stadig flere menn blir sittende og finansiere kvinner som har valgt dem bort, og menn som har blitt valgt, er jeg redd disse på et tidspunkt vil få nok og stemme på partier som lar dem slippe å betale for festen de ikke er invitert i. Sammen med større kulturell ulikhet i samfunnet er jeg redd solidariteten og viljen til å (omfor)dele vil bli kraftig svekket. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, jeg har ikke utelukket det, men det er lite som tyder på det. Oppvekst og miljø har mye å si.

 

Selv om høyde, og til en viss grad utseende er genetisk betinget, betyr ikke det at incels har et uattraktivt utseende eller høyde. Mener du at vi innen få generasjoner ikke vil ha uattraktive folk her i landet?

Jeg mener jenter må få velge selv hva de vil ha, og at det ikke er noe overraskende at de ikke vil ha incels om de oppfører seg slik som incels flest.

Det virker som en negativ spiral for de; «jeg får ikke sex, så jeg hater meg selv og alle jenter og nå får jeg iallefall ikke sex».

 

Darwinisme handler om naturlig utvelgelse. De som får noen til å ville ha barn med seg får bringe genene videre.

 

Det er mange ting NAV kan hjelpe tapere med, men ikke akkurat dette. Heldigvis.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg mener jenter må få velge selv hva de vil ha, og at det ikke er noe overraskende at de ikke vil ha incels om de oppfører seg slik som incels flest.

Det virker som en negativ spiral for de; «jeg får ikke sex, så jeg hater meg selv og alle jenter og nå får jeg iallefall ikke sex».

 

Darwinisme handler om naturlig utvelgelse. De som får noen til å ville ha barn med seg får bringe genene videre.

 

Det er mange ting NAV kan hjelpe tapere med, men ikke akkurat dette. Heldigvis.

Jeg er ikke uenig i noe du sier her, men dette handler ikke kun om gener. Du må gjerne forklare hvorfor du tror dette kun handler om gener, og ikke om miljø og oppvekst.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...