Gå til innhold

Hva gjør vi med menn ingen kvinner vil ha sex med?


Anbefalte innlegg

For meg faller det svært naturlig å hjelpe en venn som sliter med å få seg dame, eller med dine ord "hjelpe han med å få sin penis i en fremmed kvinnes vagina".

 

Hva med deg?

 

Nei, det gjør det ikke. Jeg hjelper kompiser med det meste, men dame får de ordne seg selv av mange grunner.

Hva gjør du hvis damen du ordnet til en kompis viser seg å være helt feil for ham, gir ham psykiske problemer, svindler ham, er voldelig? Hadde det ikke vært best at det var han som fant henne selv, og ikke du?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det gjør det ikke. Jeg hjelper kompiser med det meste, men dame får de ordne seg selv av mange grunner.

Hva gjør du hvis damen du ordnet til en kompis viser seg å være helt feil for ham, gir ham psykiske problemer, svindler ham, er voldelig? Hadde det ikke vært best at det var han som fant henne selv, og ikke du?

 

Hva skjer om du ikke hjelper han, og på grunn av desperathet så finner han seg en dame som gir han psykiske problemer, svindler han og er voldelig. Hva er egentlig viktigst, å ikke få skyld for potensielle problemer eller at kompisen din har det bra? Og å sette noen opp betyr ikke at man tar ansvar for eventuelle problemer.

 

Og sa ikke du at vi bør gjøre det som faller naturlig? Mennesker har siden tidenes morgen hjulpet hverandre med å finne partnere. Nå er det faktisk du som ønsker å gjøre det som er unaturlig.

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Ro, ro til fiskeskjær. Det er heller du som prøver å ro deg unna.

Prøver å ro meg unna hva da? Om det er noe jeg ikke har svart på, eller om det er noe jeg skriver du synes er uklart; da setter jeg pris på at du spør.

 

Jeg mener at barn ikke er en utgift for staten,

Neivel. Hvordan begrunner du det?

 

dessuten er man avhengig av å få nye mennesker her til lands.

Hvorfor det? Ellers fint om du kunne presisert: snakker du nå om en økning, eller bare vedlikeholde dagens antall... evt. en liten reduksjon? Er det dramatisk om antall mennesker i dette landet går litt ned?

 

Mener du kanskje det er billigere å importere folk?

Hvor har jeg gitt uttrykk for det? Vær så snill å forhold deg til det jeg skriver fremfor å dikte opp ting.

 

Isentiver er viktig for at folk skal velge å få barn, spesielt slik samfunnet er skreddersydd i dag.

Hvorfor? Norges demografi viser vel at det ikke er nødvendig. For rundt 200 år siden var det knapt 900 000 mennesker her i landet. I dag er det over fem millioner (!). Det å formere seg har aldri vært et problem for menneskeheten, ei heller nordmenn. Dette med at man skal kaste penger etter de som velger å få barn, det handler kun om en ting: kjøpe seg stemmer. Politikerne lover gull og grønne skoger til de som stemmer på de.

 

Hvorfor er det så dramatisk om befolkningen ikke fortsetter å øke, og kanskje til og med går litt ned? Det vil føre til mindre press på boligmarkedet, mindre behov for å bygge ut infrastruktur, mindre forurensning, osv. Fordelene med at vi ikke blir flere er mange.

 

Problemet med samfunnet i dag, er at tidsjage og at "JEG" kommer i første rekke. Folk i dag bruker altfor mye tid på selvdyrking.

Javel.

 

Fordi generelt sett er det for samfunnets beste, om vi liker det eller ei.

Er det? Utbroder.

 

Staten kan legge til rette for et inkluderende samfunn.

Den kan forsøke ihvertfall. 

 

Amerika er vel bevis på at private forsikringer ikke fungerer i praksis. Enkelte mennesker klarer ikke å passe på seg selv, og mange er etterpåkloke, så noen ganger er det greit at folk ikke får tar valget seg selv.

USA er et bevis på hvor galt det går når man har en hybridløsning: et privat helsevesen hvor det offentlige blander seg inn via ordninger som MediCare, ObamaCare, osv. 

Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar

Det har jeg aldri sagt at du har ment. Jeg skrev det i min post fordi jeg mener det ikke burde være det.

Du har tydeligvis misforstått konseptet her: Det som står i et svar til deg er mine meninger, dine står i sitatet over  :yes:

Her er stråmannargumentet ditt:

Men da sier jo du at det er en menneskerett å ha sex! Til og med hvis ingen vil ha det med deg!

Da blir jeg selvfølgelig fristet til å konkludere med hva du "sier" tilbake.

Jeg fikk ikke noe svar på om du er tilhenger av velferdsstaten. Er det ikke like unaturlig i forhold til darwinismen å hjelpe folk med å finne en make som det å ta penger fra noen som ikke har funnet en og gi til noen som har fått barn med en annen person?

 

Jo det er nettopp det man skal være. Ved å gjøre det som faller naturlig, og ikke tukle med ting man egentlig ikke har noe med.

Som å hjelpe folk med å få inn sin penis i en fremmed kvinnes vagina!

(Jeg kan ikke tro jeg skrev det... men da skjønner man hvor dumt hele konseptet du forfekter er)

Du greier ikke tenke deg frem til en mer indirekte metode enn å servere en tilfeldig vagina på et sølvfat? I så fall forstår jeg at konseptet virker dumt for deg, men i et samfunn der orgasmen er blitt meningen med livet blir det kanskje vanskelig å tenke seg frem til en annen løsning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

....Du vil sikkert spørre, vil ikke dette føre til at mange kvinner ikke jobber. Nei, egentlig ikke, fordi å slutte å jobbe er fortsatt en elendig løsning om man har en ok lønn. Mange i Norge jobber ikke, sannsynligheten for at mor/far eller en av fire besteforeldre ikke jobber er høy. Da kan de passe på ungen. Man kan også bli dagmamma eller sende ungen sin til dagmamma. Her jeg bor er det vanlig å sende ungen til barnehage når de er 3 år, og det fører ikke til masse mødre som blir hjemme....

Mine besteforeldre var min barnehage, kunne ikke hatt det bedre. Dette var vel også det som var normalt for ikke så alt for lenge siden. Det er kanskje et tema for en annen diskusjon: men hva gjør det med samfunnet at de fleste barn nå tilbringer sine første år i en barnehage? Hva er de langsiktige konsekvensene av dette?

Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Jeg mener at staten er såpass involvert i menneskers liv at å ikke tilby hjelp til de som sliter vil være illegitimt. Staten vil uansett hva den foretar seg drive en form for avl av mennesker ved at dens handlinger fører til at ulike typer mennesker lykkes, men om jeg forstår deg rett er det helt greit så lenge dette er til gunst for dem med "gode gener". 

Kanskje løsningen på problemet er at staten slutter å blande seg inn i hver minste lille ting? :)

Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar

Kanskje løsningen på problemet er at staten slutter å blande seg inn i hver minste lille ting? :)

Men da måtte vi jo begynne å bry oss om hverandre for at en slik stat skulle fungere. Tenk så fælt det hadde vært dersom var nødt til bry oss om våre nære i stedet for de sultne barna i Afrika og Sofie Elise.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Men da måtte vi jo begynne å bry oss om hverandre for at en slik stat skulle fungere. Tenk så fælt det hadde vært dersom var nødt til bry oss om våre nære i stedet for de sultne barna i Afrika og Sofie Elise.

Vil du si at folk bryr seg om hverandre i dag? Er staten en forutsetning for at vi skal bry oss om hverandre? Jeg vil vel heller si at det motsatte skjer: når man har et system der staten skal stå for alt, da gidder ikke folk å bry seg om hverandre lenger.

Lenke til kommentar

Vil du si at folk bryr seg om hverandre i dag? Er staten en forutsetning for at vi skal bry oss om hverandre? Jeg vil vel heller si at det motsatte skjer: når man har et system der staten skal stå for alt, da gidder ikke folk å bry seg om hverandre lenger.

 

Sikkert riktig.  Og det er typisk missforståelse i Norge at en tror at statistikk over personlig inntektfordeling gjenspeiler hva folk i mange land har å leve av.   Storfamilie/klan utgjør jo et sosial sikkerhetsnett i mange land (og i Grorudalen?) , så da blir denne statistikken over persinlig inntekt som regel ganske så intetsigende. 

 

Men det er også en klar sammenheng mellom svak stat og aggresjon/vold. Kommer noen å prøver å stjele sauene som du gjeter - så gjelder det å slå til!  Nytter ikke å være snill og rolig når en ikke har noen stat å lene seg på :-)

Endret av lada1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...