Gå til innhold

FS A7600 256-->768MB ram. :(


skaven

Anbefalte innlegg

Er meget fornøyd med denne laptoppen, MEN etter at jeg kjøpte mer minne 512MB har det startet å skje forskjellige ting. :scared: Maskinen har blitt meget ustabil, og alt som krever grafikkintensitive ting 3d/2d kræsjer SOLID. Må skru av power for å kunne få den opp igjenn. Tok meg en søketur på nettet fant ut at når man oppgraderer over 256mb ram begynner gfx driverene og kræsje.... Dette vet Fujitsu Siemens om, men har ikke foretatt seg noe.. Denne infoen fant jeg på FS sine forum sider. http://www.fujitsu-siemens.com/forum/ og søk på "neutral". Har prøvd å hente ned Neutral Cathalyst driver til maskinen, men fikk mange feilmeldinger under instalasjon....

 

Har i ettertid funnet ut at problemet er med DirectX 9.0+ og de "gamle" gfx driverene.... Men har ikke klart å oppdatere min maskin med den nøytrale versionen....

 

Er det noen som har en slik maskin med mer en 256mb minne, og klarer å kjøre alle 3d program (3dmark2001) uten kræsj??

 

Hilsen en DESPERAT fs eier..:(

Endret av skaven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du testet med kun 512 brikken?

 

Det første jeg ville gjort:

1. Oppdatere til nyeste bios, med kun 256mb brikken i

Teste rambrikken om den virkelig fungerer for å være på den sikre siden

2. Avinnstalere og legge inn nyeste chipsett, grafikk ol. drivere.

 

Hvis det ikke fungerer ville jeg:

 

1. Formatere harddisken

2. Legge inn nyeste bios

2. Sette inn begge minnebrikkene

3. Legge inn Windows XP om igjen

4. Innstalere chipsetdrivere og andre drivere, ikke grafikk (selvfølgelig de nyeste driverene)

5. Oppdatere til Service Pack 1 og andre oppdateringer

6. Innstalere grafikk driver

7. Kjør diverse testprogrammer for å teste om pcen fungerer slik den ska. 3dmarks01 og 03, PCmark m.m.

 

Sjekk om det hjelper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...