Tonjehaug Skrevet 14. april 2019 Del Skrevet 14. april 2019 Ref. https://www.trimhuset.no/trimhuset-holm-medlem "Medlemskap hos Trimhuset Horten gjelder for minimum 12 måneders binding, og oppsigelse av medlemskap skal skje ved fysisk oppmøte på senteret i åpningstiden, hvor eget oppsigelseskjema fylles ut i resepsjonen. " Kan de kreve dette? Jeg er bortreist med jobb i en lengre periode og får ikke gjort dette. Hadde et forsøk pr. telefon uten hell. - Ja, jeg har vært der over 12 måneder, så jeg kan si opp da det er løpende binding. Lenke til kommentar
Rasjonelt Skrevet 14. april 2019 Del Skrevet 14. april 2019 Bare send en e-post hvor du sier opp. Da har du ditt på det tørre. Treningssenterbransjen har prøvd seg på dette før. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 14. april 2019 Del Skrevet 14. april 2019 Bare send en e-post hvor du sier opp. Da har du ditt på det tørre. Treningssenterbransjen har prøvd seg på dette før. Forbrukerombudets uttalelser her står til stryk i kontraktsrett. Utgangspunktet i norsk rett er avtalefrihet, så når ombudet sier at loven ikke krever personlig oppmøte så er det å stille spørsmålet på hodet. Spørsmålet er eventuelt om et slikt krav er urimelig, jf. avtl § 36 (evt § 37). Det er mulig det, men ikke åpenbart. 5 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 14. april 2019 Del Skrevet 14. april 2019 Et krav som ikke har noe annet fornuftig formål enn å gjøre det vanskeligere å si opp avtalen, som bare gjelder én vei i kontraktsforholdet, og som er egnet til å påføre forbrukerparten vesentlige ulemper hvis selv ganske vanlige livshendelser skulle inntre, vil nok ha en relativt lav terskel for å bli ansett urimelig eller i strid med god forretningsskikk. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå