Disco Stu Skrevet 14. april 2019 Del Skrevet 14. april 2019 Hei Jeg er ute etter en billig pendlesykkel, og har sett på en 2001 Husqvarna TE-610. Er det noen som har noen erfaring med denne? Hvordan er det med vedlikehold på disse? Må oljen skiftes ofte f.eks? Noen spesielle feil/mangler som må sjekkes ut eller være obs på? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 14. april 2019 Del Skrevet 14. april 2019 Må oljen skiftes ofte f.eks? Det er vel hver 15. time sann ca. Stempelbytte hver 150+-20 timer. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. april 2019 Del Skrevet 14. april 2019 (endret) Det jeg kan finne er ca. 2000 miles 5000km på oljeskift. Stempler bytter man vel ikke på 4-taktere? Spesielt ikke for de som er beregnet for vei-bruk. https://www.putoline.com/en/product-recommendation/motorcycles-scooters-mopeds-quads-atv/husqvarna/te/te-610-e/47949/186453/#!/component:186453/ Endret 14. april 2019 av sedsberg Lenke til kommentar
daruu Skrevet 14. april 2019 Del Skrevet 14. april 2019 Ville aldri kjørt så mye som 5k km mellom oljeskift på sånn type sykkel. 15 timer er mer riktig. Ventiler må sjekkes jevnlig. Kamkjede må sjekkes (mener det er en svakhet). Stempel bør ha vært byttet om den har gått noen timer ja. Generelt er det mye skruing med slik type sykkel, vil ikke anbefale det om man ikke skrur selv Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. april 2019 Del Skrevet 14. april 2019 Sikker på at dette gjelder for 610? Trodde det var 510-en som var mer som en konkurransesykkel som hadde slike intervaller mens 610 var mer bygd som en vanlig veisykkel. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 14. april 2019 Del Skrevet 14. april 2019 (endret) Sikker på at dette gjelder for 610? Trodde det var 510-en som var mer som en konkurransesykkel som hadde slike intervaller mens 610 var mer bygd som en vanlig veisykkel. Det ser ut som du har rett og at 610 er en dual sport variant med lange serviceintervall. Endret 14. april 2019 av mobile999 Lenke til kommentar
daruu Skrevet 14. april 2019 Del Skrevet 14. april 2019 Sikker på at dette gjelder for 610? Trodde det var 510-en som var mer som en konkurransesykkel som hadde slike intervaller mens 610 var mer bygd som en vanlig veisykkel.Ja det ser ut som du har rett, og at 610'n er mer dualsport orientert Syntes 5k intervall var i lengste laget uansett men Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå