Gå til innhold

Problem med lysstyrkeregulering i spill

Anbefalte innlegg

På tide å demonstrere at jeg er teknologisk inkompetent.

post-211738-0-54979300-1555198880_thumb.jpg

Spiller på laptop. Har lagt ved bilde av problemet. Boksen med info om lysstyrke dukker opp konstant i spill, alltid i et lite sekund av gangen bare, enten med "100" eller først med 50 og så med 100 angitt. De gangene den går via 50 justeres også lysstyrken det lille sekundet.

Jeg har på Høy ytelse i strømmodus, har satt hvilemodus og skru av skjem til aldri, både på strøm og batteri og har strøm koblet i når det skjer. Har ikke på noen kveldsinnstillinger.

Ved googling får jeg bare opp tips om adaptive brightness, men det virker ikke som om laptopen min har sensor for dette i utgangspunktet.

Mottar alle råd om hvordan jeg blir kvitt dette med takk, er både irriterende og distraherende når man prøver å fokusere på spill i fullskjerm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du er inne på noe! Advarselen forsvant, men nå stiller skjermen seg inn på en mye mørkere (uspillbar) setting ca hvert 6-10. sekund før den raskt resetter under gameplay i Sekiro. På hovedmenyen skjer det ikke i det hele tatt, på startmenyen skjer det enda oftere.

Prøver ut litt i GTA5 som jeg vet har kjørt feilfritt tidligere.

Edit:
Samme problem der og, men det virker som om hele spillet kjører dårligere også, prøver å sjekke litt andre innstillinger.

Edit 2:
Mulig prosessen gjemmer seg bak et par andre navn i tillegg. Prøver å avinstallere.

Edit 3:
Den nye versjonen av problemet vedvarer etter avinnstallering av Smart Manager. Ser også at bakgrunnslys på skjermen automatisk ca halveres når strøm kobles fra, selv om samme strømstyringsplaner, med nøyaktig samme innstillinger gjelder.

Endret av Roedthaarogfregner
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...