fokkeslasken Skrevet 13. april 2019 Del Skrevet 13. april 2019 Selv har jeg fått denne mailen, og lignende, mange ganger. Jeg bare lurer på hvordan dere tar imot dette. Selv har jeg fått standarden om at de har hacket datamaskinen, kameraet har blitt brukt, email og facebook kontakter har blitt tatt og vil blir postet til med videoen av meg selv masturberende. For min egen del bryr ikke dette meg mye (jeg har Linux hjemme og styrer egen mailserver), men jeg kan tenke meg at mange vil føle dette som vanskelig. Vanligvis spør de om summer opp imot 1000 dollar. Den siste har dreid seg om 2000 dollar. Dette selv om jeg ikke har kamera og ikke har facebook. Det blir litt tomt da når de truer med å frigjøre kamerafilm til facebook... Men for mange er ikke dette tilfellet og 1000-2000 dollar er mye penger. De tjener nok mye penger på dette. Noen erfaringer å dele? Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 14. april 2019 Del Skrevet 14. april 2019 Har fått slik utpressing mail selv og det er klart det bare er bullshit. 99% av dette er automatisert spam og ingen hold i virkeligheten. For min del er webcam montert bak skjermen og peker direkte opp i taket ettersom jeg kun bruker den som mikrofon og laptoppen er lakkert over den fastmonterte kameralinsen så i mitt tilfelle vet jeg med 100% sikkerhet at det bare er en standard template-trussel som blir generert. Men kjedelig for den 1%'en hvor det faktisk sitter et menneskelig element i andre enden. Man hører jo om det. Antagelig er dette mer reelt for folk som bruker diverse webcam tjenester og sitter å runker til en fake "live" video av noen andre som i realiteten sitter å recorder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå