Gå til innhold

Ny telefon(mobil) - Samsung s10/s10+, P30 pro, iphone X/XS - trenger hjelp

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal nå bytte ut min gamle Iphone 7 og skal ha ny telefon.

Spørsmålet er:

Hva er best buy i dag?

Lite krav egentlig: God batteritid, gjerne liten tlf tilsvarende iphone 7(men ser dette kan være vanskelig).

- Minimum 64gb minne

- Helst rask tlf 4gb +minne

- Middels til bra kamera(p30 pro er jo vinneren på kamera, men er den holdbar på andre ting?

- App utvikling --> Er apper oppdatert og kommer de fort ut?

- Pris ligger nok på maks 10 000kr.

Hva ville dere anbefalt av:

Samsung s10 vs iphone x/xs

Samsung s10+ vs iphone xs max vs huawei p30 pro.

Takker for informasjon.

Endret av comadore
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Altså jeg er en stor fan av både iPhone og Samsungs S serie, og hvis jeg skulle kjøpe meg en ny telefon idag og pris ikke var et problem, så ville jeg ha gått for en iPhone Xs. Men ofte spiller prisen en rolle, og jeg anser vel at S10 er mer for pengene enn en iPhone Xs. Ikke fordi den nødvendigvis er bedre, men fordi den koster mindre. Apple priser seg ut av markedet for min del. De må ned i pris for at det skal være et naturlig valg for meg.

Huawei er bra på mye, men også dårlige på en del. Det er mye ekstra funksjoner som Hisearch og HiVoice og slikt dilldall, som dukker opp når man minst trenger det, og som ikke helt uten videre kan deaktiveres. Når det er sagt er de meget bra på batteritid, og de tar bra foto. Det gjør i og for seg de to andre også, men de er begge mye bedre enn Huawei på videoopptak.

Så du må nesten tenke på hva du krever, hva du har å rutte med og hva som føles riktig for deg.

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
Lenke til kommentar

Altså jeg er en stor fan av både iPhone og Samsungs S serie, og hvis jeg skulle kjøpe meg en ny telefon idag og pris ikke var et problem, så ville jeg ha gått for en iPhone Xs. Men ofte spiller prisen en rolle, og jeg anser vel at S10 er mer for pengene enn en iPhone Xs. Ikke fordi den nødvendigvis er bedre, men fordi den koster mindre. Apple priser seg ut av markedet for min del. De må ned i pris for at det skal være et naturlig valg for meg.

Huawei er bra på mye, men også dårlige på en del. Det er mye ekstra funksjoner som Hisearch og HiVoice og slikt dilldall, som dukker opp når man minst trenger det, og som ikke helt uten videre kan deaktiveres. Når det er sagt er de meget bra på batteritid, og de tar bra foto. Det gjør i og for seg de to andre også, men de er begge mye bedre enn Huawei på videoopptak.

Så du må nesten tenke på hva du krever, hva du har å rutte med og hva som føles riktig for deg.

Heldigvis er det jobben som tar kaken :)

"beste" hadde vært iphone xs, men den har lite minne(må da ta 64gb) og den har dårlig batteri. Samt den er faktisk tyngre enn en samsung s10+.

Derfor faller valget på en samsung 10+. Som jeg anser som en mer allrounder enn p30 pro. Iphone XS max er en ren klosse og for stor/tung.

Har i dag en iphone 7.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...