Gå til innhold

Ser dette greit ut?

Anbefalte innlegg

Ser dette bra ut?(Dataen skal ikke kjøpes før om sommeren, kan bli endringer!)

Kabinett: Thermaltake Xaser 3 Blacksteel 420w

Hovedkort:Er ikke helt sikker, noen forslag?

CPU:AMD Athlon 64 3200+

Harddisk:Hitachi Deskstar 7K250 250gb

RAM:TwinMOS Duelpack 512 x2=1024mb

Skjermkort:Sapphire Radeon 9800 PRO Ultimate Edition 256

Passer alle disse delene sammen?

Gleder meg sånn til sommeren :dribble:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, bra dette da, men kanskje du vil gå for en 64 3000+ i stedet? De er under 2000,- nå, og eneste forskjellen er at 3200+ har 512kb ekstra L2 cache, begge kjører på 2000MHz, tipper (ja, tipper) at de klokker omtrent like bra. Dette gjelder hvis du skulle kjøpt det i dag, da, du bør gjerne se an hvordan prosessorprisene blir i sommer, samme med hk, jeg hadde gått for et nforce, men de er visst ikke å få tak i nå, er her sikkert til sommeren. Pengene du sparer på prosessoren kan du jo bruke på en raptor? Hvis du er skikkelig loaded kan du jo kjøpe 74gigs utagaven, stillere og raskere. :) Så er det sikkert noen som kommer til å be deg kjøpe Corsair, cruicial whatever-RAM i stedet, TwinMOS er visst ikke state of the art, men hva vet jeg? Uansett, ser ut til å bli kald og stille! :)

Lenke til kommentar

Hvis du skal ikke kjøpe pc-en før til sommeren anbefaler jeg deg til å bare vente, for etter sommeren kommer det flere interesange brikkesett og skjermkort osv.

Bare la det ligge nå og så ta det heller opp når det begynner å nærme seg, tross alt det kan skje mye i dataverdenen på 6 måneder.

Lenke til kommentar

Heisann :)

Vet ikke om du er veldig fan av AMD, men hvis ikke kan det også være lurt å følge med Intels prosessor-lanseringer nå utover våren (Prescott :dribble: etc.)

Det er ikke sikkert du har råd til det aller hotteste, men nye lanseringer har en tendens til å senke prisene på det som er det aller hotteste akkurat nå som f.eks Pentium 4 3.2 Ghz, og ikke minst hovedkortene til disse (eks. Abit IC7-MAX3)

Lykke til med PC-kjøpet ditt :thumbup:

Jeg skal kjøpe i januar, så jeg vet hvordan det er å glede seg til PC-kjøp ja :D

Til da:

:xmas: God Jul

Lenke til kommentar
til sommeren kommer du nokk til å skifte ut alle de der delene

et halt år er mye det innen datautvikling :)

Nope er ikke enig, i 1997/98/99 var det mye som skjedde på så korte tid, ikke i dag.

I dag har de mye mere problere med å få ut ny brikkesett/cpu/gpu, en av grunnene er varme utviklingen.

jeg syns også at dataverden forandret seg mye mer mellom 1995 og 2000enn det den gjør idag, f.eks så har jo både intel og amd 3.2ghz vært ute på markedet i måndesvis uten at de har kommet noe høyere ennda, syns det går litt sakte akkurat nå jeg.

AMD ahtlon 3200 (kaller den 3.2ghz jeg) har jo vært ute i ca 1/2 år nå! og ennda ikke kommet noen høyere rating. de har jo selvfølgelig fx cpu'en men denne har også en rating på 3200 (3.2) !. går seinere nå enn før ja. husker når ghz hysteriet kom i år 1999-2000,

1995 - 100mhz -8mb ram - 2mb skjermkort

2000 - 1-1.2ghz 256mb ram - 64/128mb skjermkort.

atlså på 5 år 10 dobblet de cpu ytelse, 32ganger mer ram, 64 ganger bedre skjermkort(ram).

og vi er snart i 2004 og har stort sett, 3ghz - 512mb ram - 128mb skjermkort

altså på 3-4 år har cpu ytelse bedret 3ganger så bra, 2 ganger så mye ram, 2-4 ganger bedre skjermkort (litt vanskelig og si siden ram ikke er så avgjørende lenger, men hastigheten på skjermkortet.

Endret av AMD_XP3000+
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...