Gå til innhold

Kan dette motbevise at mennesket står bak klimaendringer?

Anbefalte innlegg

Ja, det er rart det der hvordan alle som ikke er enige med deg er klovner og inkompetente.

Nei, det er de ikke. Men så er det ikke det om de er enige med meg eller ikke som er avgjørende her, men det at de kommer med gamle tullepåstander som selv et barn kan avsløre. De kommer med idiotiske påstander som er stikk i strid med det fagfolk og forskning sier.

Du var så lenge borte at jeg nesten lurte på om du hadde gitt deg.

Men når skal klimanekterne lære seg forskjell på vær og klima da?

Det er du som påstår at justeringene IKKE er manipulasjon så da burde de være godt dokumentert og forklarende. Rart at det da er så vanskelig å finne noe som helst forklaring bortsett fra tidskorreksjonen på målingene (som umulig kan gi store utslag).

Det er ikke vanskelig å finne en forklaring. Men når man forkaster fakta med vilje og nekter å ta til seg informasjon så skjønner jeg at det er "vanskelig".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du forsøker faktisk åpenbart å tegne et veldig falskt bilde av hvem som har påtegnet petisjonen. Lurer på hvorfor.

Det er jo du som står igjen som den løgnaktige drittsett for å bruke dine ord.

Qualifications of Signers

http://www.petitionproject.org/qualifications_of_signers.php

Et utdrag:

---

2. Computer and mathematical sciences includes 935 scientists trained in computer and mathematical methods. Since the human-caused global warming hypothesis rests entirely upon mathematical computer projections and not upon experimental observations, these sciences are especially important in evaluating this hypothesis.

3. Physics and aerospace sciences include 5,812 scientists trained in the fundamental physical and molecular properties of gases, liquids, and solids, which are essential to understanding the physical properties of the atmosphere and Earth.

4. Chemistry includes 4,822 scientists trained in the molecular interactions and behaviors of the substances of which the atmosphere and Earth are composed.

5. Biology and agriculture includes 2,965 scientists trained in the functional and environmental requirements of living things on the Earth.

---

Nei, det er underskriftskampanjen som lyver til folk og får folk til å tro at det er relevante personer som har skrevet under. Men de er irrelevante, da de ikke har en eneste studie publisert innenfor klimafeltet. De er amatører. Det gir like god mening å høre på disse løgnerne som å snakke med en elektriker når du skal opereres for kreft.

Lenke til kommentar

Greta er veganer, men det er godt du anerkjenner at kjøttkonsum er klimaskadelig.

Men så bra :).

Det er et stort antall klimaforkjempere som er høyst uvitende om effekten av kjøttkonsum. At dette ikke gjelder henne er flott.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha, morsomt hvordan de voksne som stadig angriper denne ungdommen hele tiden driter seg ut.

Driter man seg ut fordi man lurer på om de er klar over andre faktorer? Mange klimaforkjempere er ikke det og er de beste forbrukere uten å tenke over hva det innebører for klimaet. Mange klimaforkjempere lever også et liv i luksus som er en direkte selvmotsigende til agendaen de forkynner.

Jeg så faktisk ikke at det var denne jenta det var snakk om. Bildet var ikke tydelig og har ikke merket meg navnet til denne jenta før og har såvidt sett henne på TV (som jeg ser lite på) fra nyheter om skolebevegelsen.

Jeg kjenner ikke til Greta og hennes personlige sfære, alder etnisitiet osv, men flott at andre gjør det. Derav var det et spørsmål, ikke kritikk.

EDIT:

Etter 5 minutter på wikipedia har jeg sett nok til å bli nysjerrig på familien Thunberg sitt personlige konsum.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Men så bra :).

Det er et stort antall klimaforkjempere som er høyst uvitende om effekten av kjøttkonsum.

Hva er "stort antall"? Er det 50%? 90%? 1%? Har du en kilde på dette?

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Hva er "stort antall"? Er det 50%? 90%? 1%? Har du en kilde på dette?

La meg tydeliggjøre det som burde vært opplagt. Et stort antall klimaforkjempere som jeg har snakket med.

De kjører ofte dyre biler, bor i enebolig (eller har midler til dyre leiligheter sentralt og benytter sykkel/kollektivt), eier en hytte, båt ol. 

Ingenting gjør mer mer glad enn om man er en klimaforkjemper som lever slik man forkynner. Autentisitet og integritet er alfa-omega når man forkynner hvordan livsstil påvirker klimaet. Derav appellerte ikke Al Gore sin kampanje helt kan man si.

Og selvsagt er det viktig å sette fokus på menneskers konsum og hvordan det påvirker klimaet, men da bør man ikke stå med nyeste modell av iPhone i hånden samtidig (sier ikke at denne Greta gjør det).

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er irrelevant - ja, det er en debatt, men den er en bortforklaring på et reelt faktum - vi varmer opp planeten, den må vi enige om snart. Om klimaforkjemperne kjøper iPhone så står fortsatt dette faktumet igjen. Det er ikke slik at om Lan Marie kjøper iPhone i morra, så kan vi avblåse hele opplegget

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er irrelevant - ja, det er en debatt, men den er en bortforklaring på et reelt faktum - vi varmer opp planeten, den må vi enige om snart. Om klimaforkjemperne kjøper iPhone så står fortsatt dette faktumet igjen. Det er ikke slik at om Lan Marie kjøper iPhone i morra, så kan vi avblåse hele opplegget

Det er definitivt ikke irrelevant for saken. Skal man skape en endring må man i det minste fremstå som at man tror på det man selv forkynner. Slike endringer starter også med en selv, man kan ikke kreve endringer man selv ikke står inne for.

Det blir litt som å være forkjemper for dyrs rettigheter og klage høylytt om dyremishandling i kjøttproduksjon for 10min. senere hive kjøtt på grillen.

You practise what you preach.

EDIT:

All ære til ungdommen som setter dette på agendaen. Og jeg håper det får dem til å gå i seg selv og se hvordan de selv kan påvirke klimaet gjennom et annet syn på eget konsum. Hvis alle de unge gjør det har vi kommet mange steg videre.

Det er der den virkelige endringen skjer.

Men kjære ungdom, jeg tror ikke elsparkesykler vil redde verden. Dette blir bare ennå en dings man kjøper som bidrar til konsumet.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Men kjære ungdom, jeg tror ikke elsparkesykler vil redde verden. Dette blir bare ennå en dings man kjøper som bidrar til konsumet.

Er det så mange ungdommer som forfekter elsparkesykler da? Meg bekjent er det mer et oppspinn fra investorer i silicon valley som vil selge oss mer skit. Klimaprotestene har jo nettopp vært rettet mot politikerne, og jeg tror de skjønner at det trengs samfunnsendringer, men også at enkelthandlinger alene ikke er nok, det er noe fundamentalt feil i systemet når det lønner seg økonomisk å sende laks med forurensende skipstrafikk til Kina fra Norge for postprosessering, før den kommer tilbake til Europa.

Det er en feilslutning at vi bare kan endre vår personlige levestil. Det trengs samfunnsendringer til. De fleste utslipp kommer fra de store multinasjonale selskapene der ute, ikke fra enkeltpersoner.

La meg tydeliggjøre det som burde vært opplagt. Et stort antall klimaforkjempere som jeg har snakket med.

Ah, jeg trodde vi hadde en saklig debatt hvor anekdoter ikke hadde verdi, men der tok jeg feil.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Driter man seg ut fordi man lurer på om de er klar over andre faktorer?

Man driter seg ut når man angriper denne tenåringsjenta.

Etter 5 minutter på wikipedia har jeg sett nok til å bli nysjerrig på familien Thunberg sitt personlige konsum.

Hvorfor? Hvilken relevans har det for noe som helst? Det er irrelevant hva konsumet deres er. Du kan ikke kreve at denne familien skal ta på seg hele byrden.

Å minke konsumet krever systemendringer. Å basere seg på at enkeltpersoner eller enkeltfamilier skal måtte gjøre det selv uten at systemet endres er tåpelig.

Ingenting gjør mer mer glad enn om man er en klimaforkjemper som lever slik man forkynner. Autentisitet og integritet er alfa-omega når man forkynner hvordan livsstil påvirker klimaet. Derav appellerte ikke Al Gore sin kampanje helt kan man si.

Igjen, dette er irrelevant. Hele systemet må endres. Det hjelper ikke om noen enkeltpersoner legger om livsstilen. Det har faktisk ingenting å si. Også klimaforkjempere må leve i dagens samfunn, og da blir konsumet deretter. De kan ikke helt magisk bare endre hele systemet over natten. De endrer heller ikke systemet ved å utsette seg for unødig stor lidelse ved at de må ta en uforholdsmessig stor belastning fordi alle andre lever slik systemet legger opp til.

Og selvsagt er det viktig å sette fokus på menneskers konsum og hvordan det påvirker klimaet, men da bør man ikke stå med nyeste modell av iPhone i hånden samtidig (sier ikke at denne Greta gjør det).

Jo, det kan man fint gjøre. Det er som sagt et system her som må endres. Det hjelper ingen at en enkeltperson som er opptatt av miljø gjør livet sitt verre.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Slike endringer starter også med en selv

Nei, de gjør faktisk ikke det Dette er så viktig at jeg legger det i et nytt innlegg. Endringene det er snakk om her må starte med selve systemet som dikterer hvordan vi kan leve livene våre.

Du kan ikke kreve at noen lever utenfor systemet bare fordi de er kritiske til systemet.

Endringer i personlig livsstil blir bare symbolske - i beste fall.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Du kan ikke kreve at noen lever utenfor systemet bare fordi de er kritiske til systemet.

Dette er kanskje det viktigste poenget. Vedlegg relevant

post-78935-0-72982500-1562053814_thumb.jpeg

Lenke til kommentar

Man driter seg ut når man angriper denne tenåringsjenta.

Hvorfor? Hvilken relevans har det for noe som helst? Det er irrelevant hva konsumet deres er. Du kan ikke kreve at denne familien skal ta på seg hele byrden.

Å minke konsumet krever systemendringer. Å basere seg på at enkeltpersoner eller enkeltfamilier skal måtte gjøre det selv uten at systemet endres er tåpelig.

Igjen, dette er irrelevant. Hele systemet må endres. Det hjelper ikke om noen enkeltpersoner legger om livsstilen. Det har faktisk ingenting å si. Også klimaforkjempere må leve i dagens samfunn, og da blir konsumet deretter. De kan ikke helt magisk bare endre hele systemet over natten. De endrer heller ikke systemet ved å utsette seg for unødig stor lidelse ved at de må ta en uforholdsmessig stor belastning fordi alle andre lever slik systemet legger opp til.

Jo, det kan man fint gjøre. Det er som sagt et system her som må endres. Det hjelper ingen at en enkeltperson som er opptatt av miljø gjør livet sitt verre.

"angripe denne tenåringsjenta"? Dette minner meg om SJW taktikk.

Og hvem sier at man må leve utenfor systemet for å se seg selv i kortene og vurdere om eget konsum er forenelig med en bærekraftig utvikling? Det er lettere å peke på andre?

Familien kan ikke ta hele byrden? Selvsagt skal de ikke det, men å se seg selv og sin familie som unntatt fra bærekraftig livsstil avslører jo hva det egentlig dreier seg om.

Det samme om de som mener at det er greit.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slutt å gjør deg selv dum med vilje a, du veit jo dette. Varme/kalde dager er vær men trender over lengre perioder er klima. Akkurat nå så sier trendene at det er over normalen varmt i Europa sammenlignet med foregående perioder. Dette har liksom var i noen år nå. Derfor begynner man å se mot klimaet og et mulig skifte. Dette er så dokumentert nå at det er ikke en gang moro lenger. Skjerp deg

Sarkasme og ironi er virkelig tapt for noen

Det eneste som er dokumentert er at vi i de siste 20 årene ikke har opplevd en global oppvarming stikk i strid med alle prognoser og hypoteser fra klimaaktivister. Så hvilket skifte er det som kommer? En kaldere eller varmere verden? Dette er helt naturlig for jorden og ingenting som den vestlige verden skal ødelegge sine samfunn for å beskjempe mens resten av verden ler.

Og hva Greta spiser eller ikke spiser er det minste man burde beskymre seg over når det kommer til den jenta.

Lenke til kommentar

Nei. Det er en stråmann, da det ikke er noen oppegående klimaaktivister som sier alt kalde dager bare er vær. Kalde dager er også vær forårsaket av klimaendringer, fordi (sjokkerende nok) så er sibir og nordpolen fortsatt kald, og kalde nordlige fronter eksisterer fortsatt.

https://www.worldweatherattribution.org/winter-in-north-america-is-cold-dec-2017-jan-2018/ (Ikke at jeg har noen forventning om at dere gidder å lese denne)

cough sarkasme blah blah..

Du får heller lese litt dine egne tidligere innlegg om vær vs klima når USA opplevde en ekstremt kald vinter. 

Btw, har noen klart å lokalisere hvilken termostat som rapporterte denne temperaturen? De offisielle termostatene i byen viste på ingen måte de samme temperaturene den samme dagen som denne mystiske termostaten.

Lenke til kommentar

Du får heller lese litt dine egne tidligere innlegg om vær vs klima når USA opplevde en ekstremt kald vinter. 

Da tror jeg ikke du forstår mine tidligere innlegg, fordi jeg har alltid påstått at værhendelser er vær, men hendelsene er styrt av klima. Når du putter energi og entropi i et lukket system så ser du mer ekstrem temperatur, men det betyr ikke at nordavinden plutselig bestemmer seg for å slutte å gå sørover.

Det er ganske korttenkt og banalt å konkludere med at jorden ikke blir varmere fordi det er kaldt ute. Og ja, det er like korttenkt å tro at jorden har blitt ekstremt varm fordi en værhendelse ga hetebølge. Men hetebølger blir det mer av når man putter energi og entropi i klimaligningen. Det kan faktisk gi mer ekstremkulde også, fordi vær og klima er to forskjellige ting, og global oppvarming har aldri handlet om gradestokken din når vi snakker om 2-graders målet.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Btw, har noen klart å lokalisere hvilken termostat som rapporterte denne temperaturen? De offisielle termostatene i byen viste på ingen måte de samme temperaturene den samme dagen som denne mystiske termostaten.

Må nesten svare meg selv ser jeg :)

Den er funnet:

france-hottest-weather-station-720x464.j

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...