Redaksjonen. Skrevet 13. april 2019 Del Skrevet 13. april 2019 Så billig er nye Model 3 sammenlignet med konkurrentene Lenke til kommentar
Populært innlegg XIFXEGLO Skrevet 13. april 2019 Populært innlegg Del Skrevet 13. april 2019 Bare jeg som får en "fanboy" vibe av denne artikkelen? Spesielt siste avsnittet. Bare overskriften "så billig er tesla" har jo slagside... Det er ingenting med prisen av tesla som gjør den særlig billig i forhold til de andre. 10 Lenke til kommentar
Populært innlegg The Very End Skrevet 13. april 2019 Populært innlegg Del Skrevet 13. april 2019 Tja, når jeg leser artikkelen virker det som om man forsøker å ballansere det noe. Det vises f.eks til leveringsproblemer med Tesla, noen utfordringer knyttet til kvalitetskontroll samt mer - som selvfølgelig er gyldige kritikk grunnlag, men som igjen bærer preg at man forsøker (etter beste evne) å vise det nyansert. Og tross alle utfordringene med Tesla, dem har nå et ladenettverk som dem har bygd ut (ikke takket være politikere eller andre produsenter, som er mer på jakt etter å trenere skiftet med skittent spill og svindel) og dem har ok leveringstid (dem andre har opptil flere år ventetid for modeller som ER ute nå). 14 Lenke til kommentar
Populært innlegg Kjetil Bøe Skrevet 13. april 2019 Populært innlegg Del Skrevet 13. april 2019 Så skal det sies at Tesla ikke når en eneste av konkurrentene til knærne en gang når det gjelder byggekvalitet. En flott iPad montert i en skranglekasse. 13 Lenke til kommentar
Populært innlegg bshagen Skrevet 13. april 2019 Populært innlegg Del Skrevet 13. april 2019 Så skal det sies at Tesla ikke når en eneste av konkurrentene til knærne en gang når det gjelder byggekvalitet. En flott iPad montert i en skranglekasse. Men hadde det ikke vært for at Tesla satser så hardt, så hadde ikke disse konkurrentene nå satset på elbil. Det er mye man kan si om Tesla, både negativt og positivt, men at de fikk snøballen til å rulle - det må selv den mest kristiske Tesla-hateren innrømme 18 Lenke til kommentar
keramikklampe Skrevet 13. april 2019 Del Skrevet 13. april 2019 Så skal det sies at Tesla ikke når en eneste av konkurrentene til knærne en gang når det gjelder byggekvalitet. En flott iPad montert i en skranglekasse. Men hadde det ikke vært for at Tesla satser så hardt, så hadde ikke disse konkurrentene nå satset på elbil. Det er mye man kan si om Tesla, både negativt og positivt, men at de fikk snøballen til å rulle - det må selv den mest kristiske Tesla-hateren innrømme Det var vel Nissan satte liv i elbilene igjen, var det ikke? 5 Lenke til kommentar
Dovreekspressen Skrevet 13. april 2019 Del Skrevet 13. april 2019 BMW i3 burde vært med i oversikten her. Samme segment som e-Golf og Leaf, og selger som hakka møkk. Koster 326.000,- inkl. ut denne mnd. i sk. Fully Charged utgave. Det innebærer alt ekstrautstyr, inkl. vinterhjul. Og de legger ikke på "leveringsomkostninger". Så 326k ferdig ut døra. 4 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 13. april 2019 Del Skrevet 13. april 2019 Det var vel Nissan satte liv i elbilene igjen, var det ikke? Om du tenker på den første Leafen, så nei - Roadster kom i 2008. Det var uansett ikke poenget, Tesla har laget en enorm "hype" (på godt og vondt) rundt elbiler som ingen andre har gjort hittil. Og det tror jeg har vært positivt på hele elbil-bransjen - for Nissan også. Og nå i senere tid så har de satt standarden for hva andre må strekke seg etter. Og det kommer de nok til å gjøre, ingen tvil om det, og det er win-win i mine øyne. Jeg jeg tror ikke VAG hadde satset såpass på elbiler om det ikke hadde vært for ekspanderingen til Tesla mtp fabrikker 8 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 13. april 2019 Del Skrevet 13. april 2019 Hyundai Kona er et veldig bra kjøp (hvis man ser på oversikten). Problemet er jo at de ikke klarer å produsere nok av den. Det gjelder jo de fleste. At noen gidder å kjøpe skraphaugen e-Golf er meg en gåte. Dyr og dårlig. Siden det er en VW får man gratis rust med på kjøpet. Så skal det sies at Tesla ikke når en eneste av konkurrentene til knærne en gang når det gjelder byggekvalitet. En flott iPad montert i en skranglekasse. Jeg har sittet i et par Model 3, og det er ikke noe skranglekasse der nei. Tvert imot. Det var vel Nissan satte liv i elbilene igjen, var det ikke? Nei, Nissan har jo holdt på lenge uten at det "løsnet". Det var først da Tesla kom på banen at det ble "hot" med elbil. 5 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 13. april 2019 Del Skrevet 13. april 2019 Det var vel musk så fant ut at han kunne kjøpe batterier så billig i Japan at han kunne selge de videre og gi kunden en bil på kjøpet. Lenke til kommentar
-Birger- Skrevet 13. april 2019 Del Skrevet 13. april 2019 En må være klin kokko for å kjøpe en nye e-golf i dag! 7 Lenke til kommentar
-Birger- Skrevet 13. april 2019 Del Skrevet 13. april 2019 Bare jeg som får en "fanboy" vibe av denne artikkelen? Spesielt siste avsnittet. Bare overskriften "så billig er tesla" har jo slagside... Det er ingenting med prisen av tesla som gjør den særlig billig i forhold til de andre. Tror det bare er deg. 4 Lenke til kommentar
mkotsbak Skrevet 13. april 2019 Del Skrevet 13. april 2019 En må være klin kokko for å kjøpe en nye e-golf i dag! Likevel ser man egolfer med EV-skilter... Blir vel lurt av selger når de et på service med fossil-VW. 1 Lenke til kommentar
keramikklampe Skrevet 13. april 2019 Del Skrevet 13. april 2019 Om du tenker på den første Leafen, så nei - Roadster kom i 2008. Det var uansett ikke poenget, Tesla har laget en enorm "hype" (på godt og vondt) rundt elbiler som ingen andre har gjort hittil. Og det tror jeg har vært positivt på hele elbil-bransjen - for Nissan også. Og nå i senere tid så har de satt standarden for hva andre må strekke seg etter. Og det kommer de nok til å gjøre, ingen tvil om det, og det er win-win i mine øyne. Jeg jeg tror ikke VAG hadde satset såpass på elbiler om det ikke hadde vært for ekspanderingen til Tesla mtp fabrikker Litt usikker på hvorfor du drar inn Tesla Roadster her..... Nissan Leaf var vel den første elbilen som fikk folkemengden til å akseptere at elbiler faktisk virker. De gav en bil som alle burde eie, liten på utsiden, "stor" på innsiden, rekkevidde som holder for det meste, og en pris som de fleste har råd til. De gav folkemassen ett fungerende alternativ. Det var Nissan som fikk snøballen til å rulle, men Tesla gav den fart! 6 Lenke til kommentar
-Birger- Skrevet 13. april 2019 Del Skrevet 13. april 2019 Litt usikker på hvorfor du drar inn Tesla Roadster her..... Nissan Leaf var vel den første elbilen som fikk folkemengden til å akseptere at elbiler faktisk virker. De gav en bil som alle burde eie, liten på utsiden, "stor" på innsiden, rekkevidde som holder for det meste, og en pris som de fleste har råd til. De gav folkemassen ett fungerende alternativ. Det var Nissan som fikk snøballen til å rulle, men Tesla gav den fart! Det var nok en kombinasjon. Roadstere'en var levert og viste at el-bil var noe annet en Think og Buddy lignende kjøretøy. Tesla slap den første pressemeldingen om Model S i 30. juni 2008, og prototypen ble første gang vist 26. mars 2009. Første leveranse i USA var i juni 2012. At Nissan får alt for lite cred er jeg helt enig i. 2 Lenke til kommentar
Bengt Who Skrevet 13. april 2019 Del Skrevet 13. april 2019 Spørsmålet da blir jo hvor langt ned skal prisen på både ampera e og golf? Golf kjøpes vel av sauflokken til møller uansett så de trenger kanskje ikke å justere mye, men opelen virker jo helt uselgelig nå. 3 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. april 2019 Del Skrevet 13. april 2019 Flott oversikt over elbiler i midt-segmentet! Enig i at BMW i3 burde vært med i oversikten. e-Golf trenger tydeligvis en batterioppgradering for å henge med. (pluss mer hurtigladeeffekt, motoreffekt mm) Merk at dette er nybiler. Jeg tror mange vurderer disse opp mot en brukt Tesla model S som både har rundt 400 km rekkevidde og kan være litt rimeligere, naturlig nok ettersom de er brukte. Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 13. april 2019 Del Skrevet 13. april 2019 Om du tenker på den første Leafen, så nei - Roadster kom i 2008. Det var uansett ikke poenget, Tesla har laget en enorm "hype" (på godt og vondt) rundt elbiler som ingen andre har gjort hittil. Og det tror jeg har vært positivt på hele elbil-bransjen - for Nissan også. Og nå i senere tid så har de satt standarden for hva andre må strekke seg etter. Og det kommer de nok til å gjøre, ingen tvil om det, og det er win-win i mine øyne. Jeg jeg tror ikke VAG hadde satset såpass på elbiler om det ikke hadde vært for ekspanderingen til Tesla mtp fabrikker Jeg kjøper ikke at høy hype faktor er så viktig i lengden. Av produkter som er lansert tror jeg nok nissan er hakket viktigere enn tesla, men produktene er etter mitt syn lite viktige for en diskusjon om hva som driver elektrifisering av bilparken. Produktene er bare en konsekvens av teknologi. Det som driver utviklingen er etter mitt syn hva teknologiutviklingen gjør mulig. Bedrifter som nissan og tesla bare fyller nisjer teknologien gjør mulig. Hadde ikke akkurat disse selskapene gjort det ville noen andre fyllt de rollene. Ikke nødvendigvis til akkurat samme tid men noen år fra eller til i en oppstartsfase betyr ikke nødvendigvis allverden for når man kommer til et sted hvor elbiler er mer enn en liten nisje. 2 Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 13. april 2019 Del Skrevet 13. april 2019 Jeg er ikke superimponert. Det er tre modeller her jeg hadde sterkt vurdert i stedet for Tesla. Hyundai og Nissan har veldig spennende biler, og Tesla har ikke verksted i nærheten av meg 1 Lenke til kommentar
bharald Skrevet 13. april 2019 Del Skrevet 13. april 2019 Det er vel kanskje litt mye forlangt å legge inn reell mulighet for hengerfeste og takstativ i tabellen, når vinklingen er hvor mye mer du kan få med tesla sml billige mellomklasse elbiler. Merk at dette er nybiler. Jeg tror mange vurderer disse opp mot en brukt Tesla model S som både har rundt 400 km rekkevidde og kan være litt rimeligere, naturlig nok ettersom de er brukte. Har forsøkt å finne en brukt mod s som lønner seg sml ny. Risiko med at garanti (snart) er utløpt og at delene er svært dyre (kamerat reparerte skjerm til 60k rett før utløp av garanti) gjør at jeg holder meg unna- prisfallet sml ny forsvarer ikke risiko. Som nevnte kamerat sier: har du råd til å la bilen stå noen måneder og vente på en del, er tesla et godt valg. Trenger du den i det daglige, eller på et gitt tidspunkt, velger du noe annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå