Gå til innhold

Overnatte på OSL?

Anbefalte innlegg

I sommer skal jeg og en kompis på konsert i oslo, og skal deretter fly til usa dagen etterpå med Norwegian. Vi tenker på å bare sove på flyplassen, siden konserten vil være ferdig på kvelden, og flyet går tidlig på morgenen, samt spare penger.  Vet at det går an å sove på flyplassen, men finner ikke noe informasjon om det er mulig og sjekke inn bagasjen og gå igjennom sikkerhetskontrollen kvelden før, slik at man kan være innenfor sikker sone over natta. Er det noen som har noe erfaringer med dette og vet om dette er mulig? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Norwegian skriver på nettsiden at du kan sjekke inn bagasje 3 timer før avreise, men jeg ville tro at det er mulig å sjekke inn bagasje tidligere. Med connected flight ender de jo opp med å ha bagasje overnatten uansett til tider.. Så jeg ville ha tatt en telefon til Norwegian å hørt med de selv: De har døgnåpen tjeneste: 21 49 00 15

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er bare å ringe Norwegian KS og spørre. Men jeg mener de holder seg til 3-timers regelen for de har ikke noe lagringsplass for innsjekka baggasje. Det skal gjennom hele bagasjeanlegget og rett på flyet.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Har sovet på benken før security (sovet og sovet fru Blom.....men kvilt seg litt) , det gikk greit , litt forstyrrende med vaskebilen om natta dog

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Norwegian skriver på nettsiden at du kan sjekke inn bagasje 3 timer før avreise, men jeg ville tro at det er mulig å sjekke inn bagasje tidligere.

Har erfaring fra både Oslo lufthavn og andre flyplasser i verden: Det er vanligvis ikke mulig å sjekke inn bagasjen før tiden som er oppgitt.

Det er oppbevaringsbokser i terminalen, ved inngangen fra P1, hvor du kan lagre kofferten dersom du er tidlig ute. Til liten nytte i ditt tilfelle, da du må ut av sikkerhetskontrollert område for å hente den, dersom du vil hvile innenfor sikkerhetskontrollen.

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar

For ikke å snakke om de som sjekker inn dyr og matvarer som ikke er holdbare.

Når det gjelder dyr håndteres det ikke sammen vanlig bagasje uansett.

På Heathrow måtte jeg levere hunden mellom 12 og 3 timer før avreise, hunder der fikk da lufting før de ble lastet ombord på flyet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...