Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

SPM angående hjulstillingskontroll og senking

Anbefalte innlegg

Hei!

Har kjøpt coilovers til bilen som snart skal monteres. For å få dette godkjent må jeg ta en hjulstillingskontroll og deretter vise bilen hos statens vegvesen. I går fant jeg ut at felgene mine ikke er godkjent for bilen min, da innpresset er 37 og i vognkortet står det 46. Er dette noe de vil sjekke på hjulstillingskontroll og hos statens vegvesen? Hjulene sitter fint inne i hjulbuene og stikker ikke utenfor bilen. 

Eventuelt kan jeg jo sette på vinterhjulene og få det godkjent med de, men bør jeg da ta en ny hjulstillingskontroll med sommerdekkene etterpå? Da blir det fort dyrt! 

Skal også ha den inn på EU kontroll i slutten av mnd, og etter hva jeg har skjønt så er de ikke så nøye på innpress på eu, eller tar jeg feil? 

Takker for svar! :) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eventuelt kan jeg jo sette på vinterhjulene og få det godkjent med de, men bør jeg da ta en ny hjulstillingskontroll med sommerdekkene etterpå? Da blir det fort dyrt!

Kan du ikke f.eks. bare ta hjulstillingskontrollen med med sommerhjulene og vise bilen hos svv med vinterhjulene?

Ta også eu-kontrollen med vintehjulene.

"Problem solved!" ;)

Endret av mobile999
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan du ikke f.eks. bare ta hjulstillingskontrollen med med sommerhjulene og vise bilen hos svv med vinterhjulene?

Ta også eu-kontrollen med vintehjulene.

"Problem solved!" ;)

Jo, det virker som det lureste så lenge ikke det har noe å si at jeg har andre hjul hos vegvesenet enn det som stod på under hjulstillinga? :) 

Lenke til kommentar

Spiller ingen rolle hvilke hjul du har på under hjulstillingskontrollen.

Gjorde det samme med min 200sx, den viste jeg med vinterhjula da sommerhjula stakk litt utafor.

Akkurat montert coilovers på Audien min nå, vurderer å vise den med sommerhjula for å prøve, selvom de sansynligvis gir mangel ved en kontroll pga dimensjonene men de er godt innafor hjulbuene så har litt lyst til å forsøke med de ?

post-95668-0-94176700-1555144272_thumb.jpg

post-95668-0-10160200-1555144286_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...