Hopperesque Skrevet 24. mai 2019 Del Skrevet 24. mai 2019 Ja, jeg skjønner. Det handler om urealisert potensiell gevinst. Om selskapet går bra får han masse penger. Blomberg tar ikke feil, men det er riktig å forklare den faktiske avtalen. Jeg så ikke dette når jeg skummet artikkelen. Mange direktører som har en slik avtale. Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 24. mai 2019 Del Skrevet 24. mai 2019 Ja, jeg skjønner. Det handler om urealisert potensiell gevinst. Om selskapet går bra får han masse penger. Blomberg tar ikke feil, men det er riktig å forklare den faktiske avtalen. Jeg så ikke dette når jeg skummet artikkelen.Ja. Musk er den best betalte CEOen, hvis man regner med potensiell fremtidig gevinst. Også kjent som fantasipenger. Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 24. mai 2019 Del Skrevet 24. mai 2019 Summen av prisjusteringer er negativ selv om du legger til den prisøkningen der. Bare så det er helt klart, prisene skal videre ned etter Q2 når de amerikanske intensivene halveres til $1875. Det samme skal marginene.Tja, jeg tror ikke det blir noen reduksjon i Q3. Det ser ut til at Tesla nå har klart å justere seg inn til det nivået de bør ligge på. Det vil kanskje redusere etterspørselen litt i USA at skatterabatten halveres. Men på den annen side øker etterspørselen ellers fordi de øker andelen SR, ruller ut leasing, og fortløpende åpner opp nye markeder. (Neste er trolig Australia.) Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 24. mai 2019 Del Skrevet 24. mai 2019 Merk også at batteriprisen gradvis blir lavere, spørsmålet er hvordan ulike tollsatser evt kan påvirke negativt ved rådvarer fra andre land enn USA. Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 24. mai 2019 Del Skrevet 24. mai 2019 Tesla’s new cost cutting-effort is going all the way down to toilet paper Samtidig kan ikke Elon Musk bevege seg en meter uten å bruke verdens største privatfly. Tipper stemninga er høy blant de stakkarne som setter sammen biler. 5 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 24. mai 2019 Del Skrevet 24. mai 2019 Ja. Musk er den best betalte CEOen, hvis man regner med potensiell fremtidig gevinst. Også kjent som fantasipenger. For han er det nok fantasi-penger, men at selskapet er bundet i slike avtaler er alt annet enn fantasi. Det er svært viktig for investorer å vite hva lovnader selskapet har gjort om fremtiden. Om ikke hadde dette blitt en ubehagelig smell om noen år. Med eller uten musk føler jeg meg trygg på at denne markedsverdien oppnås. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 24. mai 2019 Del Skrevet 24. mai 2019 Flere på elbilforum rapporterer at de har vært innom forhandler og spurt, fått nei. Kun LR RWD kan bestilles offline. Ja bladde litt i de sakene jeg refererte til og ser at det var LR RWD som det ble sagt der også, så her er det jeg som har lest feil Takk for oppklaringen! Lenke til kommentar
missi Skrevet 24. mai 2019 Del Skrevet 24. mai 2019 Planen er klar. Produsere og selge mer og mer biler. Oppnå fullt selvkjørende biler og starte taxi-tjeneste med disse. Rett og slett, ha enormt overskudd. Det pleier å hjelpe. Jo jo. Men hva er planen i den virkelige verden der en må forholde seg til fakta og realiteter? 2 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 24. mai 2019 Del Skrevet 24. mai 2019 Jo jo. Men hva er planen i den virkelige verden der en må forholde seg til fakta og realiteter? Planen er å bløffe og komme opp med stadig nye luftslott-ideer, samt skyve tidligere planer fremover i tid og si at det ble dyrere enn antatt. 3 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 24. mai 2019 Del Skrevet 24. mai 2019 Jo jo. Men hva er planen i den virkelige verden der en må forholde seg til fakta og realiteter?Samme plan. Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 24. mai 2019 Del Skrevet 24. mai 2019 For han er det nok fantasi-penger, men at selskapet er bundet i slike avtaler er alt annet enn fantasi. Det er svært viktig for investorer å vite hva lovnader selskapet har gjort om fremtiden. Om ikke hadde dette blitt en ubehagelig smell om noen år. Med eller uten musk føler jeg meg trygg på at denne markedsverdien oppnås.Jeg håper du har rett. Jeg har aksjer som jeg gjerne skulle sett var verdt noe sånt som $4000/stk. (Og for min del unner jeg gjerne Musk de pengene om han klarer å få til det.) Men jeg er fortsatt noenlunde fornøyd om vi er på $500 om et år. (Da har Musk fortsatt ikke fått betalt.) Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 24. mai 2019 Del Skrevet 24. mai 2019 Tesla’s new cost cutting-effort is going all the way down to toilet paper Samtidig kan ikke Elon Musk bevege seg en meter uten å bruke verdens største privatfly. Tipper stemninga er høy blant de stakkarne som setter sammen biler. Musk freder nok privatflybruken sin. 1 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 24. mai 2019 Del Skrevet 24. mai 2019 Planen er å bløffe og komme opp med stadig nye luftslott-ideer, samt skyve tidligere planer fremover i tid og si at det ble dyrere enn antatt. Taktikken ser ikke ut til å funke like godt som tidligere. Heldigvis. 2 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 24. mai 2019 Del Skrevet 24. mai 2019 (endret) Musk freder nok privatflybruken sin.Ganske sikker på at det er noe han betaler av egen lomme. Tesla dekker sikkert km-godtgjørelse i henhold til offentlige satser... Endret 24. mai 2019 av Espen Hugaas Andersen Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 24. mai 2019 Del Skrevet 24. mai 2019 Musk belastet Tesla med 700.000 dollar i privatflybruk i 2018. The Washington Post lagde en festlig artikkel om dette. Tim Cook klarte seg med $93k. Bezos hadde over 150 færre flyvninger enn Musk. Kanskje noen svensker skal introdusere Musk for begrepet '"flyskam"... 1 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 24. mai 2019 Del Skrevet 24. mai 2019 Musk belastet Tesla med 700.000 dollar i privatflybruk i 2018. The Washington Post lagde en festlig artikkel om dette. Tim Cook klarte seg med $93k. Bezos hadde over 150 færre flyvninger enn Musk. Kanskje noen svensker skal introdusere Musk for begrepet '"flyskam"... Det er ikke så galt. En Gulfstream G650 koster $70 millioner. Antar han fikk dekket en del av drivstoffet. Lenke til kommentar
missi Skrevet 24. mai 2019 Del Skrevet 24. mai 2019 Samme plan.Og derfor synker aksjen. Planen er ikke liv laga. Den er full av fantasier og fantasier gir bare fantasivenner. Dessverre fungerer den virkelige verden bare med virkelige penger. 3 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 17. juni 2019 Del Skrevet 17. juni 2019 Når de selger kun 1500 mer av M3 og selger mindre av S og X, så er det helt klart riktig og si at veksten har stoppet. Hva som skjer videre, vet vi ikke enda. Ser ikke ut som det har stoppet helt opp... Lenke til kommentar
missi Skrevet 17. juni 2019 Del Skrevet 17. juni 2019 Ser ikke ut som det har stoppet helt opp... Den har heller ikke tatt av, og er jo ikke der den må være for at Tesla skal tjene penger. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 17. juni 2019 Del Skrevet 17. juni 2019 Den har heller ikke tatt av, og er jo ikke der den må være for at Tesla skal tjene penger. Om en ser på tallene i Norge så selger bilen veldig bra, langt mer enn de andre populære modellene i Norge denne måneden. Blir nok ny rekordmåned og model 3 inntar nok både 1 og 2 plass for mest "omsatte" bil pr måned i Norge etter juni. Model 3 er fortsatt svært poppis og det ryktes jo at det går mot kjempe kvartal for Tesla nå, men det gjenstår jo å se. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå