SvovelSyre Skrevet 23. oktober 2001 Del Skrevet 23. oktober 2001 Hei. Jeg har en Compaq Presari 5686. Den er utstyrt med et "powerhouse" av en prosessor; nemlig en PIII 450 MHz. På grunn av at den begynner å bli en smule svak for mitt bruk (nei, jeg trenger ikke P4 2GHz), lurer jeg på hvilke oppgraderings-muligheter jeg har. Hvilken fabrikkant hovedkortet er fra, har jeg ikke peiling på. BIOS'en er vel heller også lite å skryte av. Omtrent det eneste jeg kan gjøre er å skifte oppstarts-passord... Men uansett, så har jeg vurdert å kjøpe en SlotKet, og en Celeron 1,0 GHz. Problemet er jo såklart, hvor raske prosessorer støtter BIOS'en? Og hvis den ikke gjør det, er oppgradering av BIOS en mulighet? Er det noen med peiling på dette? På forhånd takk for alle svar. Lenke til kommentar
zup Skrevet 24. oktober 2001 Del Skrevet 24. oktober 2001 Du er ikke den første som har prøvd. Det går bare ikke an å oppgradere Presario 5686 uten å lodde om ting og tang. Med tanke på oppgradering vil du raskt begynne å slitem med strømforsyningen som er på usle 165W. Ved oppgradering vil det bli billigere å bygge en helt ny maskin. Er ikke så dyrt å bygge ny når du ikke har behov for noen i top klassen. Kabinett : 500-1000Kr (includert strømforsyning) Hovedkort: 700-1200Kr CPU : 700-1000Kr (800-1000MHz) ---------------------------- Sum : 1900-3200Kr --------------------------- Resten kan du ta fra Presario maskinen (minne, ram, HD, lydkort..) Lenke til kommentar
cjordan61 Skrevet 24. oktober 2001 Del Skrevet 24. oktober 2001 Du kan kjøpe et Abit slotket , dette er jumperfritt. Du stiller ganske enkelt inn på den prosessoren du måtte velge , fsb, vcore etc. Hovedkortet ditt støtter nok opp til 1000mhz. Det finnes en bios oppgradering til kortet ditt hos Compaq. Til slutt må jeg si at dette er omtrent den verste maskinen du kunne få. Det er ikke mulig å oppgradere noen ting. Du kan ikke justere noe i Bios etc. Har du råd bør du vurdere å bygge en ny. Harddrive,cdrom etc har du jo , så det trenger ikke bli så dyrt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå