Odin_83 Skrevet 11. april 2019 Del Skrevet 11. april 2019 Hei, Vet ikke om noen her kan hjelpe meg med noen spørsmål: Har enda ikke etablert AS siden vi har investor som ønsker å hjelpe oss med startkapital og da opprette AS. Hvordan fungere det i praksis når vi har utenlandsk firma/investor som ønsker å gir oss startkapital som da medfører at de får 20% av eierskap i bedriften? Er det noe strenge lover og regler som kan gjøre situasjonen vanskelig for utenlandske(Tyskland) investorer blir med i styregruppen til denne AS? Hva bør jeg/vi tenker på før oppstart av bedriften innen matvarer og salg? Takk på forhånd. Lenke til kommentar
Sverre1969 Skrevet 12. april 2019 Del Skrevet 12. april 2019 Aksjeloven: § 6-11. Krav til styremedlemmer og daglig leder (1) Daglig leder og minst halvdelen av styrets medlemmer skal være bosatt her i riket, med mindre Kongen gjør unntak i det enkelte tilfellet. Første punktum gjelder ikke statsborgere i stater som er part i EØS-avtalen, når de er bosatt i en slik stat. Lenke til kommentar
Odin_83 Skrevet 13. april 2019 Forfatter Del Skrevet 13. april 2019 Takk for svar:-) Noen her som har gode tips til nettside? Tenkte å opprette mitt egent nettside til selskapet. Hva jeg bør tenker på? Bestilling, domene, E-mail, design, sikkerhet etc. :-) Lenke til kommentar
L/\R~ Skrevet 13. april 2019 Del Skrevet 13. april 2019 (endret) Takk for svar:-) Noen her som har gode tips til nettside? Tenkte å opprette mitt egent nettside til selskapet. Hva jeg bør tenker på? Bestilling, domene, E-mail, design, sikkerhet etc. :-) For å være helt ærlig så kan du google deg til det aller meste ang nettside, da du har mer peiling enn oss på hva du vil ha.. Endret 5. november 2019 av L/-R~ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå