meastp Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Hei! Har, som overskriften sier, et lite problem. Har prøvd å følge denne tutorialen, men har støtt på et problem. Når jeg kjører Flash-fila (alt ligger på serveren), etter at "loading..." har stått der i noen sekunder, viser begge tekstfeltene "undefined". Noen som kan hjelpe meg? ActionScript-koden: System.useCodepage = true; format = new TextFormat(); text1.html = true; function formatText(textBox,ita,siz,Bold,colour){ format.italic = ita; format.size = siz; format.bold = Bold; format.font = "Arial"; format.align = "left"; format.color = colour; textBox.setTextFormat(format); } text1.text = "Loading news..."; formatText(text1,true,10,true); date.text = "Loading..."; formatText(date,true,10,true,"0xFF0000"); temp = new LoadVars(); temp.load("http://localhost/news.php"); temp.onLoad = function(){ myArray = new Array(); for(var a in this){ if(a != "onLoad"){ myArray.push(this[a]); } } date.text = myArray[0]; formatText(date,false,10,true,"0xFF0000"); text1.htmlText = myArray[1]; formatText(text1,true,10,true); var oldt = getTimer(); var ok = true; var l = myArray.length; var i = 2; _root.onEnterFrame = function(){ t = getTimer(); if(t-oldt>5000){ date.text = myArray[i]; formatText(date,false,10,true,"0xFF0000"); text1.htmlText = myArray[i+1]; formatText(text1,true,10,true); if(i<(l-2)){ i += 2; }else{ i = 0; } oldt = getTimer(); } }; }; Resten av filene mine finnes her mvh, Mats Taraldsvik Lenke til kommentar
meastp Skrevet 22. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2003 det jeg får ut når jeg går inn på php-fila, er: &news0=Nå er "nyhets-systemet" laget i MySQL&dates0=21/12/2003&news1=Vi prøver litt html: Google.&dates1=21/12/2003 Det er nok noe med LoadVars, men jeg startet med dette i forigårs, så jeg trenger hjelp Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 hvis dette er en php og mysql sak, vil du nok få mer respons i php forumet.. Forum -> Programmering -> PHP Lenke til kommentar
meastp Skrevet 23. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2003 Smidt: Det er det ikke, det er ActionScriptet som ikke funker, men ellers takk for tipset. Nå har jeg fått til problemet ovenfor, men det er fortsatt noe jeg lurer på: Hvordan bruker man LoadVars send() og load() evt. SendandLoad()? Jeg har prøvd å lage en søkefunksjon som skal søke i MySQL-databasen, men når jeg trykker på søke-knappen (hvor all koden ligger), skjer det ingenting. Kan noen hjelpe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå