Dius Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Hei! Jeg har mottok i dag ca 40 mail "fra" routeren min SMC 7004vbr (med firewall) om noen noen hadde prøvd å gjennomføre en "IP Spoofing" og "UDP Flood to Host" mot meg... (var to forskjellige ip'er på de to tingene, og det var ca 30 mail om ip spoofing fra en ip, og ca 10 med UDP flood fra en annen ip, alt dette skjedde på ca 4 timer). Jeg lurer derfor på hva dette egentlig er for noe? Og er det egentlig farlig? Hva har vedkommende prøvd å gjøre mot meg? (kan ikke så mye om dette... som dere sikkert skjønner.) slik så mailen fra SMC ut: Dear User Your router has detected and protected you against an attempt to gain access to your network. This may have been an attempted hacker intrusion, or perhaps just your Internet Service Provider doing routine network maintenance. Most of these network probes are nothing to be worried about - these types of random probes should NOT be reported, but you may want to report repeated intrusions attempts. Save this email for comparison with future alert messages. Your router Alert Information Time: 12/21/2003, 08:48:57 Message: UDP Flood to Host Source: *.*.*.*, 1124 Destination:*.*.*.*, 10403 (from WAN Outbound) ------------------ ip spoofing ------------- Time: 12/21/2003, 09:35:48 Message: IP Spoofing Source: *.*.*.*, 80 Destination:*.*.*.*, 1568 (from WAN Inbound) Lenke til kommentar
kake_fredrik Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 du har sikkert en trojaner inne på pcen din kjør antivirus programmet ditt straks! vis det ikke gir seg så er det bare å formatere! Lenke til kommentar
Angelboy Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 ikke noe å bekymre seg for det er bare ruteren som prøver å si at den er glad i deg og ønsker deg en god jul Lenke til kommentar
Duron rocks Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 ikke noe å bekymre seg for det er bare ruteren som prøver å si at den er glad i deg og ønsker deg en god jul Laughing Out Loud Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå