Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Klarer ikke å koble opp med bluecom

Anbefalte innlegg

Hey (sitter med min brors pc)

Jeg har nettop kommet hjem fra lan (et veldig fint lan). Nå om jeg har putte i nettverks kabelen til modemet og pc'en så klarer jeg ikke å koble til internett. Jeg har aldri hatt noe innstillinger siden jeg skal kunne koble opp med engang jeg skrur på pc'en. Uansett så ser jeg at broren min har en spesiell setting på tilkoblinger. Er det noen som vet åssen setting jeg må ha?

God jul :xmas:

Øystein

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bluecom er i prinsippet er egentlig telenor og de bruker oppringing med brukernavn og passord , det er dette du må legge inn , det følgte sikkert en cd med når dere fikk internet prøv den du og ha en god jul  :xmas:

Nei, bluecom benytter seg av DHCP, dvs. at man ikke logger seg på med brukernavn og passord.

Lenke til kommentar

Har Bluecom selv. Det stemmer at Bluecom ikke bruker PPOE- protokollen. Som Ar'Kritz sier- sett alt på automatisk, så er du på nett! Magic! Trodde ikke det var sant første gangen jeg prøvde, og ringte kundeservice først :blush:

Du kan sjekke om du har IP- adresse ved å gjøre følgende:

Start ->kjør->skriv cmd->skriv ipconfig

Dette gjelder hvis du har 2000 eller XP. i 98 og ME skriver winipcfg i kjør- feltet.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
bluecom er i prinsippet er egentlig telenor og de bruker oppringing med brukernavn og passord , det er dette du må legge inn , det følgte sikkert en cd med når dere fikk internet prøv den du og ha en god jul :xmas:

Bluecom leier seg inn på Telenor Networks sitt utstyr, de forskjellige ISP-ene kan selv velge hvordan de tildeler IP og hvordan de løser stamnett og utenlandslinjer så om en ISP leverer på TNN så er det ikke = Online ADSL.

Online ADSL må også leie seg inn på samme vis som de andre og skal teoretisk stå likt med de andre ovenfor TNN.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...