ostov Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Hey (sitter med min brors pc) Jeg har nettop kommet hjem fra lan (et veldig fint lan). Nå om jeg har putte i nettverks kabelen til modemet og pc'en så klarer jeg ikke å koble til internett. Jeg har aldri hatt noe innstillinger siden jeg skal kunne koble opp med engang jeg skrur på pc'en. Uansett så ser jeg at broren min har en spesiell setting på tilkoblinger. Er det noen som vet åssen setting jeg må ha? God jul Øystein Lenke til kommentar
Angelboy Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 bluecom er i prinsippet er egentlig telenor og de bruker oppringing med brukernavn og passord , det er dette du må legge inn , det følgte sikkert en cd med når dere fikk internet prøv den du og ha en god jul Lenke til kommentar
HP_H Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 bluecom er i prinsippet er egentlig telenor og de bruker oppringing med brukernavn og passord , det er dette du må legge inn , det følgte sikkert en cd med når dere fikk internet prøv den du og ha en god jul Nei, bluecom benytter seg av DHCP, dvs. at man ikke logger seg på med brukernavn og passord. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Vi snakker om ADSL, ikke sant? Sett alt til automatisk, og så er det bare å surfe! Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 (endret) Har Bluecom selv. Det stemmer at Bluecom ikke bruker PPOE- protokollen. Som Ar'Kritz sier- sett alt på automatisk, så er du på nett! Magic! Trodde ikke det var sant første gangen jeg prøvde, og ringte kundeservice først Du kan sjekke om du har IP- adresse ved å gjøre følgende: Start ->kjør->skriv cmd->skriv ipconfig Dette gjelder hvis du har 2000 eller XP. i 98 og ME skriver winipcfg i kjør- feltet. Endret 22. desember 2003 av CastorFiber Lenke til kommentar
ostov Skrevet 22. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2003 Hva er det jeg skal sette på automatisk? kan noen forklare litt bedre? Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 TCP/IP for nettverkskortet.. Der skal DHCP stå på automatisk.. Han har sikkert satt det opp med en ip adresse siden han har vært på LAN. Lenke til kommentar
ostov Skrevet 22. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2003 Tusen takk, nå funker det fett! God jul Lenke til kommentar
Duron rocks Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Det kommer an på om du bruker router ... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 bluecom er i prinsippet er egentlig telenor og de bruker oppringing med brukernavn og passord , det er dette du må legge inn , det følgte sikkert en cd med når dere fikk internet prøv den du og ha en god jul Bluecom leier seg inn på Telenor Networks sitt utstyr, de forskjellige ISP-ene kan selv velge hvordan de tildeler IP og hvordan de løser stamnett og utenlandslinjer så om en ISP leverer på TNN så er det ikke = Online ADSL. Online ADSL må også leie seg inn på samme vis som de andre og skal teoretisk stå likt med de andre ovenfor TNN. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå