Stitech Skrevet 11. april 2019 Del Skrevet 11. april 2019 Hei Jeg holder på med et lite prosjekt hvor jeg skal inspisere og kartlegge tekniske installasjoner i både utmark, innmark- Er derfor på jakt etter et porgram (til Windows 10) som lar meg laste ned offline bakgrunnskart og enkelt logge ruten min i tillegg til enkeltpunkter hvor jeg kan skrive en kommentar/navn på punktet. Funksjoner jeg MÅ ha: - Offline bakgrunnskart (gjerne turkart etc) - Hente GPS possisjon fra en COM-port i PC'en (USB eller lignende) og vise live possisjon i kartet. - Manuelt logge enkeltpunkt som jeg kan navngi og gjerne skrive en liten kommentar til - Eksportere liste over enkeltpunkt med koordinater - Logging av hele turruten Bonusfunksjoner som er grei å ha - Visning av fart. - Måling av avstander - Mulighet å velge koordinater i formatet UTM - Eksportere komplett rute Er det noen her inne som har en ide til hvilket program det kan være verdt å prøve ut. Det skal kjøre på en helt vanlig Windows 10 laptop. Kan gjerne betale litt for programvaren men ikke flere ti-tals tusen kroner. Kan gjerne betale litt for programvaren men ikke flere ti-tals tusen kroner. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 11. april 2019 Del Skrevet 11. april 2019 Hvorfor bruker du ikke en dedikert GPS til dette og importerer hele turen etterpå? 1 Lenke til kommentar
Stitech Skrevet 11. april 2019 Forfatter Del Skrevet 11. april 2019 (endret) I mange tilfeller så skal GPS'en sitte på en fjernstyrt rig med kamera og GPS posisjonering. Jeg får da GPS signalet sendt trådløst over langdistanse wifi fra riggen til en kontrollcontainer som jeg opererer dette fra. Her får jeg GPS posisjonen inn i en COM-port i en kontrollpc. Derfor trenger jeg å ha et program på datamaskinen, og det enkleste er å bruke det samme oppsettet i alle tilfeller. Finnes det eventuelt dedikert GPS enheter som kan fjernstyres i slike tilfeller? Gjerne over Rs232 eller ethernet? Da kan det også være en løsning! Håper dette var forståelig! Endret 11. april 2019 av Stitech Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå