Gå til innhold

Intel Pentium 4 3,2 GHz EE

Anbefalte innlegg

En ting jeg synes er litt snodig er at dere har testet P4 EE på et såpass "tregt" hovedkort. Jeg ville kanskje se det som mer naturlig å teste den på et Abit IC7-MAX3 eller et Asus P4C800-E, ettersom alle som i det hele tatt kunne vurdert å kjøpe denne prosessoren ville også kjøpt det beste hovedkortet de kunne finne til den. Jeg vet det ikke ville vært de helt store forskjellene, men det ville gitt et noe mer riktig bilde. Nå er det vel sånn at FX51 er testet på det beste hovedkortet man får til den?

Jaja, jeg synes bare at det var litt snodig. Hovedkortet har tross alt også litt å si når det gjelder ytelsen man får.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En ting jeg synes er litt snodig er at dere har testet P4 EE på et såpass "tregt" hovedkort. Jeg ville kanskje se det som mer naturlig å teste den på et Abit IC7-MAX3 eller et Asus P4C800-E, ettersom alle som i det hele tatt kunne vurdert å kjøpe denne prosessoren ville også kjøpt det beste hovedkortet de kunne finne til den. Jeg vet det ikke ville vært de helt store forskjellene, men det ville gitt et noe mer riktig bilde. Nå er det vel sånn at FX51 er testet på det beste hovedkortet man får til den?

Jaja, jeg synes bare at det var litt snodig. Hovedkortet har tross alt også litt å si når det gjelder ytelsen man får.

er enig i det.

Så på denne testen. Den viser at for det meste, så yter MAX3 bedre enn IS7.

Da sammenligna jeg IC7-MAX3-3GHz-1000-400 med IS7-G-3GHz-1000-400

Endret av Gef
Lenke til kommentar

Vel gidder ikke diskutere denne saken lenger, bare registrerer at det ikke er "mulig" å få testet disse to mot hverandre i klokket tillstand selv på det hovedkortet som er brukt her , så jeg spør meg selv " er det muligens prøvd og ble ikke resultatene tilfredstillende , er det en patriot som har testet eller" Dette er ikke påstander men tanker akkurat som med tester på bla Tomshardware bare at der er det motsatt produsent .

Kann jo legge til at de testet FX51 på overklokkingsegenskapene og tok det med i testen som finns på forumet , men valgte å hoppe over den delen på EE

JA JA vi får iallefall ha en God Jul klokkett eller ei :xmas:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Snekker'n: Jeg tenkte det samme selv... Er ikke sikker på om det er tilfelle, men det er noe merkelig at de først tester den på et IS7-E hovedkort, og så velger å ikke si noe om ytelsen til prosessoren i overklokket tilstand.

Jeg sier ikke at det er gjort med vilje, kan være at det bare er en glipp fra testerens side.

Lenke til kommentar

Herregud, nå må noen ringe Gerhard Helskog så vi får klarhet i dette :roll:

Til dere som hyler om klokking, Intel er kanskje ikke så veldig hypp på at det eneste eksemplaret av prosessoren her i landet skal lide en prematur død fordi mistah intel-fan (jada, han har amd også) ikke kan se på lignende tester gjort tidligere. (fordi det må brukes vannkjøling som SÅÅ mange har).

Bessides, hw.no er sikkert ikke den eneste norske blekka som skal teste prosessoren så den er nok sendt videre for lengst.

Take that chipzilla

Lenke til kommentar
Herregud, nå må noen ringe Gerhard Helskog så vi får klarhet i dette :roll:

Til dere som hyler om klokking, Intel er kanskje ikke så veldig hypp på at det eneste eksemplaret av prosessoren her i landet skal lide en prematur død fordi mistah intel-fan (jada, han har amd også) ikke kan se på lignende tester gjort tidligere. (fordi det må brukes vannkjøling som SÅÅ mange har).

Bessides, hw.no er sikkert ikke den eneste norske blekka som skal teste prosessoren så den er nok sendt videre for lengst.

Take that chipzilla

Nemmen det var da veldig da :wow::wow: Har enda ikke hørt om en pentiumprosessor som har dødd av overklokking så lenge du ikke rører volten og det med vannkjøling var et forslag ,den kunne da vert testet med std kjøling om det var problemet :cool: Har hatt et utall av P4 og har enda ikke opplevd at en eneste har tatt skade av normal klokking , har faktisk ikke hørt om at det har skjedd heller uten at folk har øket volten noe drastisk , så denne her var temmelig tynn ja :D:D

God Jul

Lenke til kommentar
Nemmen det var da veldig da :wow:  :wow: Har enda ikke hørt om en pentiumprosessor som har dødd av overklokking så lenge du ikke rører volten og det med vannkjøling var et forslag ,den kunne da vert testet med std kjøling om det var problemet :cool: Har hatt et utall av P4 og har enda ikke opplevd at en eneste har tatt skade av normal klokking , har faktisk ikke hørt om at det har skjedd heller uten at folk har øket volten noe drastisk , så denne her var temmelig tynn ja

Det samme gjelder nok også for Athlon 64, Athlon 64 FX og Opteron vil jeg tro... :thumbup:

God Jul! :xmas:

Lenke til kommentar
Er er det bare meg eller blir overklokkings biten av testen ganske svakt gjennomført. Jeg syns alltid det er sånn når hardware.no gjennomfører overklikkinga. Jeg syns overklokking.no skulle fått testet cpuen skikkelig, da med vann eller vapo for å se hva de kan klare. Jeg syns ikke det kan kalles "testing" av overklokkings egenskaper med ei slapp vifte med kjøleblokk.

Jeg liker testene på hardware godt, men jeg syns når man bare halvveis gjennomfører testing av overklokkings egenskaper så kan man like gjerne la det være, så kan de sende cpuen til overklokking.no å la de ta seg av den biten i eventuelt en egen artikkel.

Det er et element som du ikke kjenner til og det kalles INTEL.

Dersom vi legger stor vekt på å overklokke CPU-er får vi ikke CPU-er av Intel til test. De er sterke motsandere av overklokking. Har snakket med de om det før og beksjeden var forholdsvis klar på at Intel ikke på noen måte støtter overklokking. Nei, vi fikk ikke lov til å sende CPU-ene til Overklokking.no etter at vi har testet de.

Valget vårt står da mellom å "føye oss" og unngå for mye vekt på overklokking (som vi aldri har hatt heller og slik sett er det ikke noe problem) eller å vente på at butikkene får inn CPU-ene og låne av de. Når det er sagt så er det ikke så mange butikker som vil låne ut toppprosessorer a la Athlon64 3200+, P4 3.2, P4EE osv fordi de taper så mye penger på det (må selges brukt og vi låner de en god stund).

Det jeg prøver å si er at ikke alt er så enkelt som det virker...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...