Smedsrud Skrevet 11. april 2019 Del Skrevet 11. april 2019 Tidligere Valve-ansatt gir tommel opp for konkurrenten Epic.– Steam drepte PC-spilling Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 11. april 2019 Del Skrevet 11. april 2019 Som poengtert er det svært dyrt for spillutviklere å gi ut spillet sitt på Steam. Steam har lenge tatt hele 30 prosent av alle salgsinntekter for å tilby nedlasting og en rekke tjenester rundt spillet. Epic tar på sin side kun 12 prosent av inntektene til utvikleren, noe som gir mer igjen til de som laget spillet, eller kan føre til lavere priser. Men er dette 100% sikkert? Særlig ved salg eller ligdene? For cdkeys.com selger en del billig spill usikkert hvor de kommer fra, steam ansatte eller butikker som vil selge defekte spill. For sies en del sider selger falske spill. Som er lekket cdnøkkel fra steam\origin etc? Tror faktisk Orgin\EA tar mere penger en steam? 1 Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 11. april 2019 Del Skrevet 11. april 2019 Jeg ønsker Epic Store velkommen! Er møkklei av å vasse rundt i drittspill på Steam. Jeg vil heller ha en feinschmecker-opplevelse på Epic hvor kun de gode spillene får være med. 6 Lenke til kommentar
Populært innlegg Hoffy Skrevet 11. april 2019 Populært innlegg Del Skrevet 11. april 2019 Jeg ønsker Epic Store velkommen! Er møkklei av å vasse rundt i drittspill på Steam. Jeg vil heller ha en feinschmecker-opplevelse på Epic hvor kun de gode spillene får være med. Ja, for hva som er gode eller dårlige spill er jo helt og holdent objektivt det eller......? Ække det vettu, det er subjektivt det. Ta deg sammen a.. 30 Lenke til kommentar
big_glasses Skrevet 11. april 2019 Del Skrevet 11. april 2019 Som poengtert er det svært dyrt for spillutviklere å gi ut spillet sitt på Steam. Steam har lenge tatt hele 30 prosent av alle salgsinntekter for å tilby nedlasting og en rekke tjenester rundt spillet. Epic tar på sin side kun 12 prosent av inntektene til utvikleren, noe som gir mer igjen til de som laget spillet, eller kan føre til lavere priser. Nå er vel dette her direkte falskt. Steam tar ikke noe av egen solgte CD Keys, så vidt jeg vet. (eksempel på egen solgte er Paradox sin egen butikk) Men finnes absolutt nok av gråsider for CD Keys, hvor utviklerene faktisk kan gå i minus Tror faktisk Orgin\EA tar mere penger en steam? Nå selger vel origin i hovedsak egen publiserte spill Nå tar jo ikke dette å legger med en del andre deler av steam. API og verktøy utviklerene kan ta i bruk, matchmaking system gjennom steam sin venneliste, bruk av steam sitt eget system for MP (som skjuler IP og gir bedre ping, teoretisk, pga avtaler med nettleverandører) og reklameplass. og det viktigste, og kanskje det som faktisk var delvis redning for PC gaming, en vennlig og semi-effektiv DRM (diskuterbart). Selvsagt så vil ikke alle utviklere ha behov eller bruke systemene til steam. 4 Lenke til kommentar
Kirikovski Skrevet 11. april 2019 Del Skrevet 11. april 2019 Men er dette 100% sikkert? Særlig ved salg eller ligdene? For cdkeys.com selger en del billig spill usikkert hvor de kommer fra, steam ansatte eller butikker som vil selge defekte spill. For sies en del sider selger falske spill. Som er lekket cdnøkkel fra steam\origin etc? Tror faktisk Orgin\EA tar mere penger en steam? Nå er nå Origin mest ment for at EA skal kunne gi ut sine egne spill så at de tar 30% fra seg selv går vel helt fint for de. Leste nylig at noen skrev at Steam ikke tok noe for cd nøkler som utgiveren genererte hos steam og delte/solgte ut ellers i butikker og sånt så de 30% steam tar ligger angivelig egentlig rundt 20% hvis en inkluderer de. https://arstechnica.com/gaming/2019/04/why-valve-actually-gets-less-than-30-percent-of-steam-game-sales/ Lenke til kommentar
big_glasses Skrevet 11. april 2019 Del Skrevet 11. april 2019 Nå er nå Origin mest ment for at EA skal kunne gi ut sine egne spill så at de tar 30% fra seg selv går vel helt fint for de. Leste nylig at noen skrev at Steam ikke tok noe for cd nøkler som utgiveren genererte hos steam og delte/solgte ut ellers i butikker og sånt så de 30% steam tar ligger angivelig egentlig rundt 20% hvis en inkluderer de. https://arstechnica.com/gaming/2019/04/why-valve-actually-gets-less-than-30-percent-of-steam-game-sales/ Yup, har tilogmed en kilde her fra beste hold https://partner.steamgames.com/doc/features/keys?l=norwegian&language=english Steam keys are meant to be a convenient tool for game developers to sell their game on other stores and at retail. Steam keys are free and can be activated by customers on Steam to grant a license to a product. 5 Lenke til kommentar
Kirikovski Skrevet 11. april 2019 Del Skrevet 11. april 2019 Yup, har tilogmed en kilde her fra beste hold https://partner.steamgames.com/doc/features/keys?l=norwegian&language=english Det var faktisk en veldig god kilde. Har alltid trodd at de tok betalt for de nøklene. 1 Lenke til kommentar
big_glasses Skrevet 11. april 2019 Del Skrevet 11. april 2019 Det var faktisk en veldig god kilde. Har alltid trodd at de tok betalt for de nøklene. Ser man på forsiden også, så kan man se hva (onde, pc-spill drependes) Steam tilbyr utviklere av verktøy og ting 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 11. april 2019 Del Skrevet 11. april 2019 Virker litt bitter mot sin tidligere arbeidsgiver. Mon tro hva historien der er? Lenke til kommentar
Den åttende profet Skrevet 11. april 2019 Del Skrevet 11. april 2019 Jeg ønsker Epic Store velkommen! Er møkklei av å vasse rundt i drittspill på Steam. Jeg vil heller ha en feinschmecker-opplevelse på Epic hvor kun de gode spillene får være med. Ja, for hva som er gode eller dårlige spill er jo helt og holdent objektivt det eller......? Ække det vettu, det er subjektivt det. Ta deg sammen a.. Problemet er at det ække no system! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rkUbrO Skrevet 11. april 2019 Del Skrevet 11. april 2019 Det eneste positive med Epic er at jeg sparer masse penger på spill siden de er så snille og betaler dem for meg Lenke til kommentar
Helpless/Green Skrevet 11. april 2019 Del Skrevet 11. april 2019 Jeg ønsker Epic Store velkommen! Er møkklei av å vasse rundt i drittspill på Steam. Jeg vil heller ha en feinschmecker-opplevelse på Epic hvor kun de gode spillene får være med. Korrekt, Doktor Morpheus Lenke til kommentar
DirekteDemokrati Skrevet 11. april 2019 Del Skrevet 11. april 2019 Jeg ønsker Epic Store velkommen! Er møkklei av å vasse rundt i drittspill på Steam. Jeg vil heller ha en feinschmecker-opplevelse på Epic hvor kun de gode spillene får være med. Var engang en kar som var drittlei alle drittmennesker I Tyskland og, og ville lage et land der bare de gode menneskene fikk være med.. Din skatt, er mitt søppel. Ditt søppel, er min skatt osv... Early access på steam gir endel drit, men engang i blant finner man juvelen man aldri hadde funnet og. 3 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 11. april 2019 Del Skrevet 11. april 2019 Jeg gir tommel opp til all konkurranse, uansett hvor bra eller dårlig alternativet måtte være. Lenke til kommentar
Populært innlegg archongamer Skrevet 11. april 2019 Populært innlegg Del Skrevet 11. april 2019 Eksklusivitet er ikke konkurranse. 14 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 11. april 2019 Del Skrevet 11. april 2019 Eksklusivitet er ikke konkurranse. Eksklusivitet er et produkt, ikke en virksomhet. Jeg er enig i at det er forbrukerfiendtlig, men et monopol er ikke kuren. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 11. april 2019 Del Skrevet 11. april 2019 Kan ikke spill utviklerene bare gjøre spillene sine billigere på Epic? Da blir Steam nødt til å senke prisene og muligens ta en mindre bit av fortjenesten. Jeg blir ikke å kjøpe spill på Epic så lenge de holder på med ekslusivitet tullet. 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg Malvado Skrevet 11. april 2019 Populært innlegg Del Skrevet 11. april 2019 Flere ting som man bør tenke på :1 : Drepte virkelig steam pc markedet når det kom i 2004? Et pc marked som i årene som fulgte stupte pga piratkopiering og CD/DVD kopier som hadde beskyttelse som ødela mye av spillopplevelsen? Bedre en piratversjon enn en DVD versjon som brukte 2 minutter på å starte opp. 2 : Er virkelig 30% Avkastning et så enormt problem med tanke på hva spillbutikker vanligvis tok der? Innkjøpspris 100 kr og utsalgspris 400 til 500 avhengig av populæritet i noen butikker på noen glanstitler, lavere pris på andre. I dag kan man få litt eldre spill på tilbud hos steam til en 100 lapp, ikke så ille det. Så for meg berget Steam pc markedet men trenger selvsagt utfordrere for å fortsette å utvikle seg, sannsynligvis så vil vi i fremtiden se flere store selskap som kan tilby mange spennende spill. 17 Lenke til kommentar
Kaffeleif Skrevet 11. april 2019 Del Skrevet 11. april 2019 (endret) Valve tillater ikke at man selger spillet sitt billigere andre steder enn på Steam, så det setter Valve en stopper for. You should use keys to sell your game on other stores in a similar way to how you sell your game on Steam. It is important that you don't give Steam customers a worse deal. It's OK to run a discount on different stores at different times as long as you plan to give a comparable offer to Steam customers within a reasonable amount of time. https://partner.steamgames.com/doc/features/keys Endret 11. april 2019 av Kaffeleif Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå