Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

ben som plutselig 'stivner'

Kovalevskaja

Anbefalte innlegg

Hei. Som nevnt tidligere på forumet så har jeg røket menisken. Vet ikke om dette har noen sammenheng (men siden det er samme benet har det jo fort det). I går så syklet jeg rolig (ikke trening, pendling), men plutselig så skjedde det noe rart; jeg vet ikke om det skjedde noe rart med sykkelen, slik at jeg kanskje satte benet for hardt i bakken, eller om det at benet plutselig ble rart gjorde at jeg mistet litt kontroll. 

I hvert fall; plutselig var benet mitt sykt stivt, det har liksom frosset i en vinkel (får det ikke ut). I tillegg gjør det sykt vondt å gå/stå på det. Sitte er ikke akkurat behagelig, og prøver jeg å legge meg i senga kan benet fort plutselig kjennes ut som 'kneet går ut av ledd' (kan sikkert ikke gå ut av ledd).

Siden jeg hadde noen som kunne kjøre meg hjem så valgte jeg det da jeg har hørt det er utrolig lang ventetid på legevakta (prøvde å ringe for å spørre om dette var noe jeg kunne dra til dem med, men kom ikke på personnummeret mitt, var litt satt ut, så fikk ikke snakket noe mer enn det).

Det gjør fortsatt veldig vondt, og jeg tenker at det hjelper sikkert ikke å bare sitte hjemme å vente på at det blir bedre, tror ikke jeg klarer å få gått til skolen for den saks skyld heller... 

Tenkte å ringe legen min når legekontoret åpner klokken åtte. Vet ikke om man får snakket med de ved å ringe opp til legesenteret, men tenker at det ikke skader å prøve å forklare hva som har skjedd i hvert fall. Får sikkert noe råd om hva jeg kan gjøre der.. Men er jo fortsatt en liten stund til de åpner. Eller burde jeg bare ta en drosje til legevakta med en gang? (er fortsatt ille).

Beklager lang tråd for noe som kanskje ikke er alvorlig, men for meg kjennes det alvorlig ut, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. 

Endret av Omnia vincit amor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bestill en time hos fastlegen din.

Hvis de mener det kan være alvorlig får du sannsynligvis en akutt time og kommer raskt til.

Du forklarer over tlf eller via sms hvor alvorlig du mener det er. Forøvrig er ikke alle allmennpraktiserende like oppegående så hvis du ikke får oppfølging og føler du har behov for det på et senere tidspunkt kan du selv be om en henvisning til spesialist. Ikke alle leger som er like flinke på dette.

Lenke til kommentar

Fikk akuttime hos en lege på legesenteret mitt (min var ikke der i dag). Ble sendt videre til akutten, fikk beskjed «vent litt», venta i to timer, (fordi hun først glemte å melde fra at jeg kom, var ikke folksomt der). Fikk da beskjed om at de ikke kunne se på det i dag. Skulle bli sendt videre, kanskje jeg fikk tome etter påska..

Dro derifra og var egentlig litt i sjokk, er det vanlig å sende hjem folk som ikke klarer å gå og som har store smerter? Heldigvis har jeg ikke noen jobb jeg må på, og heldigvis var faren min i buen akkurat nå så jeg kunne bli kjørt litt.

Sendte melding til legesenteret for å etterspørres resept på noe smertestillende, og sa at det ille hadde blitt gjort noe (for å oppdatere legen jeg var hos). Han ringte meg litt senere, ble litt sjokkert når jeg sa at ingen hadde sett på meg engang. 

Så! Han ringte opp sykehuset og hun som hadde tatt meg i mot hadde også skrevet feil i meldingen, at kneet IKKE var låst, så ikke så rart jeg ikke ble tatt seriøst kanskje... Nå har jeg i hvert fall time i morgen og er glad for såpass god oppfølging av en lege. 

Bare følte for å oppdatere når jeg først har laget en tråd. 

Endret av Omnia vincit amor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...