Simen1 Skrevet 12. desember 2019 Del Skrevet 12. desember 2019 Bompengebrikke har man i frontruta. Jeg vil ikke ha flere av samme slag der. Nummerplatelesere har det med å lese feil når den er skitten, full av snø eller rett og slett erstattet med en simpel utskrift av et annet nummer på et ark. Det blir for enkelt å lure et sånt system. Hvorfor ikke se til Teslas måte å gjøre det på? Bilens ID sendes over ladekabelen, antagelig kryptert. Det tar ingen plass i frontruta og er ikke lett å tukle med og liten risiko for feil pga skitt, snø, lysforhold, lar seg ikke jamme og signalet skjermes ikke av noe faradaybur. Lenke til kommentar
oophus Skrevet 12. desember 2019 Del Skrevet 12. desember 2019 Simen1 skrev (29 minutter siden): Bompengebrikke har man i frontruta. Jeg vil ikke ha flere av samme slag der. Nummerplatelesere har det med å lese feil når den er skitten, full av snø eller rett og slett erstattet med en simpel utskrift av et annet nummer på et ark. Det blir for enkelt å lure et sånt system. Hvorfor ikke se til Teslas måte å gjøre det på? Bilens ID sendes over ladekabelen, antagelig kryptert. Det tar ingen plass i frontruta og er ikke lett å tukle med og liten risiko for feil pga skitt, snø, lysforhold, lar seg ikke jamme og signalet skjermes ikke av noe faradaybur. VW introduserer jo V2X med deres MEB plattform, så det er godt mulig det kan løses slik også. https://www.tu.no/artikler/revolusjonen-er-pa-vei-hvis-bilgigantene-bare-blir-enige-snart/478151 Er jo mye spennende man kan introdusere med slikt. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå