Gå til innhold

Forbrukertilsynet mener Teslas markedsføring av Autopilot er villedende


Anbefalte innlegg

Løgn, Autopilot flyr nesten alle fly fra takeoff til landing & Autoland lander helt fint selv. Grunnen til at pilotene skal lande er for å holde de trent & fordi Autoland krever større avstand mellom landinger og økt beskyttelse av signalet som guider flyet.  Når sikten er for dårlig lander fly på autoland om flyet har det.

Kjære deg, jeg tror ikke du skal prøve å belære meg om dette emnet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, den har reelle tall direkte fra kilden. Det eneste du har er oppgulp.

Tall fra Tesla ja.. Stoler aldri på slike tall med mindre det kommer fra en uavhengig upartisk tredjepart siden det ofte viser seg at peodusenten lyger. Så nei.. Det er ikke oppgulp. Bare du som er i ren fornektelse. Er allerede endel ulykker forbubdet med Tesla og autopilot så Tesla kan ta pisspreiket sitt å kjøre det en viss plass

Endret av iPhoneXs
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Mange eksperter her. Det er åpenbart verdt noe all den tid systemene er godkjent og fortsetter å bli godkjent av europeiske myndigheter m.m.

 

Man skal ikke se igjennom så mange av dine egne innlegg før man ser at du også er en sånn kalt ekspert selv her ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tall fra Tesla ja.. Stoler aldri på slike tall med mindre det kommer fra en uavhengig upartisk tredjepart siden det ofte viser seg at peodusenten lyger. Så nei.. Det er ikke oppgulp. Bare du som er i ren fornektelse. Er allerede endel ulykker forbubdet med Tesla og autopilot så Tesla kan ta pisspreiket sitt å kjøre det en viss plass

Nei, Tesla er ikke kjent for å lyve. Haterne, derimot, er kjent for det. Også antatt respektable medier lyver aktivt om Tesla.

 

Og du ignorerer fakta og forkaster virkeligheten.

Lenke til kommentar

Nei, Tesla er ikke kjent for å lyve. Haterne, derimot, er kjent for det. Også antatt respektable medier lyver aktivt om Tesla.

 

Og du ignorerer fakta og forkaster virkeligheten.

Ehm... Kos deg i fantasiboblen din du..

"Haterene" ? Er du 14?

Autopilot er selfølgelig ikke tryggere enn å kjøre selv (med mindre man er helt udugelig). Det er ett stykke igjenn før det skjer. Noe Tesla selv vet.

Du som ignorerer fakta og forkaster virkeligheten her

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ehm... Kos deg i fantasiboblen din du..

"Haterene" ? Er du 14?

Autopilot er selfølgelig ikke tryggere enn å kjøre selv (med mindre man er helt udugelig). Det er ett stykke igjenn før det skjer. Noe Tesla selv vet.

Du som ignorerer fakta og forkaster virkeligheten her

 

Utrolig mange sjofører der ute som er udugelig da.

Autopilot blir aldri uoppmerksom, trøtt eller mister fokuset. Autopilot vil være mye tryggere enn å kjøre selv i veldig mange situasjoner for veldig mange sjoffører.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ehm... Kos deg i fantasiboblen din du..

"Haterene" ? Er du 14?

Autopilot er selfølgelig ikke tryggere enn å kjøre selv (med mindre man er helt udugelig). Det er ett stykke igjenn før det skjer. Noe Tesla selv vet.

Du som ignorerer fakta og forkaster virkeligheten her

Du har kun egen synsing. Tesla har reelle tall. Hva du finner "selvfølgelig" er ikke relevant så lenge du bare har egne meninger å vise til.

Lenke til kommentar

 

Her er dokumenterte tall:

 

In the 1st quarter, we registered one accident for every 2.87 million miles driven in which drivers had Autopilot engaged. For those driving without Autopilot, we registered one accident for every 1.76 million miles driven. By comparison, NHTSA’s most recent data shows that in the United States there is an automobile crash every 436,000 miles.[/size]

Disse sterkt misvisende tallene er debunket flere steder. For det første så sammenlignes det med kreti og pleti av biler på veien, inkludert eldgamle drittbiler som kjøres av 20-åringer. Selve utregningen er også sterkt kritisert. Sannheten er at dødsraten for disse bilene er langt høyere enn for tilsvarende biler(luksusbiler i $100k-klassen).

 

I tillegg så brukes autopilot på oversiklige veier hvor ulykkesraten allerede er lav.

 

https://www.greencarreports.com/news/1119936_tesla-fatal-crash-rate-with-autopilot-still-no-better-than-with-human-drivers

 

https://arstechnica.com/cars/2019/02/in-2017-the-feds-said-tesla-autopilot-cut-crashes-40-that-was-bogus/

Såsås...må du ikke strø grus i glidemiddelet til fanboysa...

Lenke til kommentar

Grusen er det nok haterne som får da rapportene som viser færre ulykker med autopilot er korrekte. Rapporten som visstnok skal tilbakevise dette er uærlig og har trukket ut et ørlite og ikke representativt utvalg fordi forfatteren hadde bestemt seg på forhånd for å manipulere folk og lyve.

Lenke til kommentar

Telsa har jo ikke autopilot. Er mer kjøre assistanse enn auto pilot.

 

Er enig at autopilot kan være en risikofaktor men det får vi jo nesten diskutere når vi har tilgang til den type teknologi.

En autopilot holder fart, retning og høyde. Dette gjør tesla utmerket. Du tenker kanskje på autonom. Det er noe annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Telsa har jo ikke autopilot. Er mer kjøre assistanse enn auto pilot.

 

Er enig at autopilot kan være en risikofaktor men det får vi jo nesten diskutere når vi har tilgang til den type teknologi.

Autopilot er nettopp assistanse. Det samme gjelder i fly. Selv om autopilot er på så må piloten alltid ha kontroll.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den illustrasjonen i toppen av saken oppfordrer vel til lovbrudd? I hvertfall var det slik da jeg tok lappen, at man ikke skulle kjøre forbi på innsiden - feltet til høyre - og heller ikke aksellerere for å komme foran en annen bil som lå ved siden av deg i høyre felt når man skulle skifte over til det feltet. Men mulig det er endret nå?

Jeg prøver i hvertfall å kjøre slik jeg har lært.

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar

Sannheten er at dødsraten for disse bilene er langt høyere enn for tilsvarende biler(luksusbiler i $100k-klassen).

 

I tillegg så brukes autopilot på oversiklige veier hvor ulykkesraten allerede er lav.

 

https://www.greencarreports.com/news/1119936_tesla-fatal-crash-rate-with-autopilot-still-no-better-than-with-human-drivers

 

https://arstechnica.com/cars/2019/02/in-2017-the-feds-said-tesla-autopilot-cut-crashes-40-that-was-bogus/

Her snakker vi vel om ulykker totalt sett, ikke spesifikt dødsulykker? Jeg er enig i at nyere biler generelt er sikrere enn eldre. Autopilot fra Tesla legger et ekstra lag med sikkerhet på toppen av dette, forutsatt at det brukes rett - nemlig som du sier på motorveier og lignende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...