Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Er lakk kvalitetetn på Tesla dårligere enn andre merker?


Hansien

Anbefalte innlegg

Til Norge? Ikke helt sikkert enda vel, men det er snakk om leveringer i USA til sommeren. Så forvent 9 måneder ekstra :)

 

 

Hvordan forventer du at vi her inne skal svare for Tesla? Vi som eier Tesla her inne er fullstendig klar over at det finnes biler med problemer, JA - men jeg skjønner liksom ikke helt hva DU klager på? Hvorfor klager du ikke til Tesla direkte enn til oss? Er du i det heletatt interessert i å kjøpe deg Tesla Model 3, Hansien?

Hva med at du dropper ditt fokus på person og heller for en gangs skyld holder deg til sak?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

*Ugh..* Gir opp. Det er greit, dere vinner. Overlater diskusjonen ang. lakk-problematikken og alt annet som er galt med Tesla til dere som ikke eier en Tesla eller en gang har lyst på en. Er så lei av dette nå at jeg rett og slett ikke gidder mer 

Lenke til kommentar

Tykkelsen kan gi en indikasjon på om jobben er skikkelig utført fra fabrikk. Dessuten tåler vel tykk lakk dypere riper før grunning/metall blir eksponert? Riper er også spørsmål om hvor hard lakken er samt hva slags påkjenninger den har blitt utsatt for.

 

Om du indikerer på at Tesla har lagt nok lakk, så kan jeg være enig. Men det var ikke det som var problemet med den bilen jeg la ut et bilde av. Ihvertfall ikke som jeg tenkte over da jeg så dette dukke opp.

 

Det er forøvrig klarlakken du retter opp feilen i. Er ripen så dyp at den har gått ned i selve lakken bør det gjerne utbedres. (Slipe og legge ny klarlakk f.eks.)

 

Uansett, essensen er at en to uker gammel bil som enda ikke har fått sin første vask har sannsynligvis ikke fått påkjenningene som skal til før en lakk ser slik ut. Nærmeste eksemplene jeg kan hente i fra egen portefølje er biler hvor lim etter dekor og lignende har blitt forsøkt fjernet med grovt papir eller gryteskrubb.

Det hender fra tid til annen at jeg får en forespørsel på om jeg kan ta klargjøring på en eller flere hos noen lokale forhandlere her, så det er jo ikke bare Tesla som har tilfeller av feilaktig håndtering av bil fra den forlater fabrikken til den kommer frem til forhandler, men det virker som om Tesla synes det er innenfor at slike feil rettes opp først når kunden har klaget på dette.

 

Så hva er poenget?

Å besvare påstander, uenigheter og lignende basert på mitt originale svar til Snylter's påstand. Jeg la ved et eksempel på en ille bil, som jeg og har fått et inntrykk av at ikke er så uvanlig som man skulle tro og ut av dette har det blitt en diskusjon,og jeg besvarer nok naturlig påstander, spørsmål og lignende her.

 

Hvorfor ønsker du å poste i en tråd, i den som er dedikert til de som er oppriktig interessert i denne bilen, bare for å fortelle oss at du ikke liker denne bilen?

Fordi den personen jeg svarte hadde postet sitt svar inne her. Det er vel og en god plass å diskutere feil, mangler og andre negative ting i en aktuell modelltråd synes da jeg. Derfor jeg liker å bruker dedikerte VW/Golf forum/fjasbokgrupper på å klage på negative ting med disse bilene, som jeg selv eier.

 

 

Er det for å pisse på Tesla-eierne at du gjør dette, eller er du bekymret på noen som helst måte?

Jeg vurderte en gang å tisse på en tesla, men så kom jeg på hvor vondt det var å tisse på strømgjerde, så jeg slo den tanken i fra meg.

 

Fra spøk til alvor: Det er da ikke eierene jeg isåfall "pisser" på. Er vel heller Tesla's holdninger til kvalitetskontroll og slikt jeg står å "pisser" på.. Eller kritiserer da som jeg heller ville ordlagt meg.

 

Største bekymringen jeg har med eiere av Tesla er at folk flest har kranglet på meg tips fordi jeg fikser problemer og andre ting på stedet selv om Tesla selv har sagt at bilen må på verksted. Det nest største er at jeg er overrasket over hvor mange som går til personlig angrep hver gang jeg kritiserer dette merket, og forsvarer det med nebb og klør fordi jeg er uenig i hvordan selskapet håndterer ting, som kvalitetskontroll som denne diskusjonen springer ut i fra.

 

Ønsker du at vi skal selge bilene vi har kjøpt? Hva er det du vil?

Må jeg ha en agenda for å få lov til å skrive noe om Tesla? Jeg vil fortsatt besvare ting jeg er uenig i, skrive om ting jeg ikke liker med disse bilene og lignende skulle dette være et tema.

 

 

 

Men, det kommer klart frem her at du på ingen måte synes det skal være akseptabelt å diskutere TM3 så lenge mant enten ikke eier en selv, ikke har genuin interesse i å eie en eller om man har negative tanker/synspunkter å dele. Det er uansett noe som høres ut som et deg-problem og ikke et meg-problem.

 

 

 

E: Skirveleif.

Endret av Hansien
  • Liker 6
Lenke til kommentar

...

 

Men, det kommer klart frem her at du på ingen måte synes det skal være akseptabelt å diskutere TM3 så lenge mant enten ikke eier en selv, ikke har genuin interesse i å eie en eller om man har negative tanker/synspunkter å dele. Det er uansett noe som høres ut som et deg-problem og ikke et meg-problem.

 

 

 

E: Skirveleif.

Altså, du poster et bilde du ikke har tatt selv, av en bil du ikke eier, det er ikke deg som skal gjøre detailing-jobben, jeg er fortsatt ikke helt sikker på hva bildet viser, eller er ment å bevise. Du vurderer ikke en gang å kjøpe en sånn bil selv.. Hva gjør du her inne? Er du her bare for å spre negativitet?

 

Hvis du synes vi er hårsåre så er det fordi det er nesten umulig å ha en artikkel som på en eller annen måte omhandler Tesla uten at vi får et helt sirkus av Tesla-hatere som øser ut av seg reelle og innbilte feil med Tesla. Vi er rett og slett litt lei..

Lenke til kommentar

Altså, du poster et bilde du ikke har tatt selv, av en bil du ikke eier, det er ikke deg som skal gjøre detailing-jobben, jeg er fortsatt ikke helt sikker på hva bildet viser, eller er ment å bevise. Du vurderer ikke en gang å kjøpe en sånn bil selv.. Hva gjør du her inne? Er du her bare for å spre negativitet?

 

Hvis du synes vi er hårsåre så er det fordi det er nesten umulig å ha en artikkel som på en eller annen måte omhandler Tesla uten at vi får et helt sirkus av Tesla-hatere som øser ut av seg reelle og innbilte feil med Tesla. Vi er rett og slett litt lei..

Ta det helt med ro. Vi som diskuterer Tesla, og ikke de som skriver innleggene, er lei av å bli beskyldt både det ene og det andre av folk som er litt for glad i merket. Så den følelsen du har er nok mer gjensidig enn hva du sikkert tørr å innse.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Ta det helt med ro. Vi som diskuterer Tesla, og ikke de som skriver innleggene, er lei av å bli beskyldt både det ene og det andre av folk som er litt for glad i merket. Så den følelsen du har er nok mer gjensidig enn hva du sikkert tørr å innse.

Igjen, hva er poenget? Du kommer i denne tråden for å poste noe negativt du fant, uten egentlig å komme med en god forklaring på hva det er eller hvorfor det er negativt? Du har bare et dårlig bilde og du forventer hva?
Lenke til kommentar

Igjen, hva er poenget? Du kommer i denne tråden for å poste noe negativt du fant, uten egentlig å komme med en god forklaring på hva det er eller hvorfor det er negativt? Du har bare et dårlig bilde og du forventer hva?

Poenget mitt er som det alltid er når jeg logger inn på diskusjon.no, og det er å lese, diskutere kverulere og kanskje krangle litt.

 

Grunnen til at jeg valgte å legge ut dette bildet var for å komme med et, av potensielt mange, eksempel på hvor håpløs tilstand på lakk Tesla godtar at leveres ut til kunder. Baktankene mine? Å sparke i gang en diskusjon rundt klargjøring hos Tesla og kanskje gi en som søker rundt etter informasjon om disse bilen litt info om ting det kan være greit å være påpasselig på.

 

Jeg kan være med på at kvaliteten på bildet er diskuterbar, men du ser fortsatt hva det er. Vist du ikke skjønner det kan jeg alltids beskrive det for deg.

 

Jeg forventer intet ner enn voksne folk som kommer med argumenter og sakligheter (en spøk eller to er lov) på et diskusjonsforum, og ikke folk som prøver å avkle gyldigheten i mine innlegg ved å fokusere på meg, ilegge meg menunger/intensjoner jeg ikke var klar over at jeg hadde og fremstille det som at jeg ikke er velkommen i en tråd fordi jeg har kritiske meninger rundt et bilmerke eller modell.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

...

Jeg kan være med på at kvaliteten på bildet er diskuterbar, men du ser fortsatt hva det er. Vist du ikke skjønner det kan jeg alltids beskrive det for deg.

 

Jeg forventer intet ner enn voksne folk som kommer med argumenter og sakligheter (en spøk eller to er lov) på et diskusjonsforum, og ikke folk som prøver å avkle gyldigheten i mine innlegg ved å fokusere på meg, ilegge meg menunger/intensjoner jeg ikke var klar over at jeg hadde og fremstille det som at jeg ikke er velkommen i en tråd fordi jeg har kritiske meninger rundt et bilmerke eller modell.

Jeg har hele tiden spurt deg hva bildet skal vise. Synes du at du har gitt meg et skikkelig svar?
Lenke til kommentar

Jeg har hele tiden spurt deg hva bildet skal vise. Synes du at du har gitt meg et skikkelig svar?

Mtp hva du startet med å svare meg tok jeg det for en god fisk at du så hva lakken er full av.

 

Bilen som bildet stammer i fra er full av riper/swirls samt andre feil i lakken som burde vært utbedret før kunden fikk bilen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Litt rart at denne tråden dukker opp nå, vært likt siden 2013. Bør ikke komme som noen overraskelse..

Ville vært rart om Tesla kunder er de samme nå som i 2013? Trur nok dette vil være normen hver gang en stor bråta av nye biler av en ny modell ankommer. 

 

Så må en jo spørre seg. Om dette var kjent og et problem i 2013, så må en jo lure på om det noen gang kommer til å forbedres. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter hva jeg har lest stammer mye av "probleme" med lakken rundt de strenge miljøkravene i california som gjør at de må bruke vannbasert lakk i produksjonen av bilene, mens andre merker utenfor california får bruke petroliums basert lakk som er betydelig bedre på en del punkt. Så om det skal forbedres noe må nok produksjonen flyttes ut av california eller så må de løse litt opp på miljøkravene sine. 

Lenke til kommentar

Etter hva jeg har lest stammer mye av "probleme" med lakken rundt de strenge miljøkravene i california som gjør at de må bruke vannbasert lakk i produksjonen av bilene, mens andre merker utenfor california får bruke petroliums basert lakk som er betydelig bedre på en del punkt. Så om det skal forbedres noe må nok produksjonen flyttes ut av california eller så må de løse litt opp på miljøkravene sine. 

 

Vannbasert lakk har vært brukt i bilproduksjon siden 90-tallet. 

Lenke til kommentar

Etter hva jeg har lest stammer mye av "probleme" med lakken rundt de strenge miljøkravene i california som gjør at de må bruke vannbasert lakk i produksjonen av bilene, mens andre merker utenfor california får bruke petroliums basert lakk som er betydelig bedre på en del punkt. Så om det skal forbedres noe må nok produksjonen flyttes ut av california eller så må de løse litt opp på miljøkravene sine. 

Mange lakkverksteder rundt om kring bruker vannbasert lakk. Man ser ikke de samme problemene når det er gjort ordentlig, så jeg trur ikke dette er roten til problemet. Problemet her er hastighet og tid. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mange lakkverksteder rundt om kring bruker vannbasert lakk. Man ser ikke de samme problemene når det er gjort ordentlig, så jeg trur ikke dette er roten til problemet. Problemet her er hastighet og tid. 

 

Tror nok ikke det er eneste faktoren, men en betydelig faktor tror jeg nok at det er. En leser jo om lakkproblemer hos andre merker og grunnet overgang til vannbasert lakk. 

Lenke til kommentar

Tror nok ikke det er eneste faktoren, men en betydelig faktor tror jeg nok at det er. En leser jo om lakkproblemer hos andre merker og grunnet overgang til vannbasert lakk. 

Problemet er fremdeles hastighet og tid. 

 

Få bilen din lakkert på et bra verksted, der de bruker tiden godt, så ser du ikke de samme problemene. Ergo, det er fult mulig at det kan gjøres korrekt, og på en god måte. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ville vært rart om Tesla kunder er de samme nå som i 2013? Trur nok dette vil være normen hver gang en stor bråta av nye biler av en ny modell ankommer.

 

Så må en jo spørre seg. Om dette var kjent og et problem i 2013, så må en jo lure på om det noen gang kommer til å forbedres.

Joda, det er jo mange nye som kommer inn i bildet nå.

 

Jeg tviler på at det blir noe bedre. Kanskje marginalt fremover siden de ikke skal klargjøre enorme mengder på en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...