AnonymDiskusjon Skrevet 9. april 2019 Del Skrevet 9. april 2019 Alt dette er ganske sårt for meg, så setter pris på at eventuelle morsomheter holdes for seg selv. Jeg har tenkt til å ta opp dette med legen, og tenker også på at jeg burde gå til psykolog, men hadde uansett vært fint med innspill eller oppfordrende ord her i forumet. Dette startet med at jeg leste denne saken hos NRK i går. Saken selges inn som en sak som handler om "Martin" som ikke får orgasme ved sex. Utifra tittel og ingress virket det familiært, men det virker som artikkelen sliter med å skille mellom orgasme, utløsning og hva han får til alene og sammen med andre. Til syvende og sist konkluderte jeg med at saken føles ganske langt fra min situasjon. Jeg er i slutten år av tyveårene og har i flere år følt at jeg sliter med å få orgasme. De gangene jeg onanerer så føler jeg at jeg bare får pressa frem en utløsning og letta på presset. Noen ganger kan jeg kjenne litt muskelsammentrekninger, for eksempel ved øyet, men det virker som den store effekten uteblir. Jeg har hatt sex to ganger. Første gangen gikk selve penetreringen greit, og jeg fikk utløsning. Jeg følte derimot ikke at jeg hadde orgasme, bare at presset letta. Det som jeg antar var orgasme kom først ganske mye senere i akten, under kos og etter en del diverse (runking, oral, kosing med ballene). Jeg kjente da en kilende og god følelse i hele kroppen, samt risting. Det er ganske lenge siden, men jeg kan ikke huske at dette kom sammen med noen ekstra utløsning. Dette er vel eneste gangen jeg har følt jeg har fått skikkelig orgasme. Andre gangen, noen år senere, gikk mindre bra. Jeg klarte ikke holde den "i sving" og penetrasjon uteble. Det ble gjort en del runking og oral, uten at det hjalp nevneverdig. Hele situasjonen føltes ganske håpløs. Det ble verken utløsning eller orgasme. Artikkelen fikk meg til å google litt og på en side sto det noe om at en av årsakene til manglende orgasme kunne skyldes f.eks klinefelters syndrom. Så jeg begynte å søke på det. Det er en del ting med klinefelters som jeg kjenner meg igjen i: Jeg har lange armer og bein. Jeg er 180 cm høy, som er høyere enn både faren og moren min. Jeg har ikke en spesielt maskulin kropp. Nå skal det sies at aldri har trent regelmessig (før i år), så det er kanskje å forvente, men føler likevel at andre personer som jeg kjenner og ikke tror trener så mye, ser bedre ut. Jeg var sent ute i puberteten og følte aldri at jeg fikk følelser for noen. Det står at personer med klinefelters har større sjanse for en del adferdsproblemer, psykologiske feil, læringsvansker og utfordringer med å løse praktiske problemer. Jeg ble sent utviklet som liten. Begynte først å snakke og gå ordentlig som fireåring. Jeg ble i noen år fulgt opp av PP-tjenesten og hadde de første årene på barneskolen en del privat oppfølging for språk og motorikk. Utifra det jeg kan huske å ha sett gjennom av dokumenter for noen år siden, så ble det vel ikke helt konkludert med hva som var problemet mitt, men man anså meg hvert fall som "ferdig"/at jeg hadde tatt igjen den sene utviklingen til at jeg ville fungere normalt. Jeg føler meg ikke spesielt sosialt begavet, kan ha vanskelig for å løse praktiske problemer og har alltid slitt mye med selvfølelsen. Det sterkeste argumentet jeg har for klinefelters er små baller. Jeg er hvert fall ganske sikker på at de er unormalt små og at jeg sliter med sædproduksjon. Dette vil bety at jeg er infertil, en melding jeg ikke akkurat gleder meg til å få bekrefta. De med klinefelter sliter med mangel på testostoron. Jeg har skjeggvekst og hår rundt penis, men svært lite hår på f.eks. magen. Jeg har også bilring og det jeg føler hvert fall er tendens til mannepupper. Skjeggvekst er ikke helt normalt for folk med klinefelters, men det står at 1/5 av de med klinefelter har det, så jeg tenker jeg evt. er en av de. Kombinasjonen av svært lite dameerfaring, at jeg blir eldre og eldre, barnløshet i all fremtid, følelsen av at jeg ikke er moden for alderen og problemer med orgasme - gjør at det virker komplett umulig å noen gang kunne få en kjæreste/en å dele livet med eller et seksuelt liv. For å prøve oppsummere noen spørsmål: 1) Hvordan synes dere jeg bør legge frem dette for legen? 2) Når jeg sier at jeg har små baller, så er vel det noe legen vil undersøke. Vet noen hvordan dette foregår? Jeg tenker at det må være en ukomfortabel situasjon for både han og meg, så det hadde vært greit å vite litt mer om hvordan dette går for seg. 3) Er det mest naturlige steget at det sjekkes om jeg er infertil? Hvis svaret på en slik prøve blir ja, så bør vel klinefelters undersøkes nærmere? Hvor normalt er det at menn uten partnere sjekker dette? Hvordan gjøres sjekken rent praktisk? 4) Hvordan kan jeg gå videre for å løse opp i problemet mitt med å få orgasme, om det fortsatt er fysisk mulig for meg. Jeg har null sexliv og er dårlig på dette med damer, det virker uansett som en dårlig situasjon å sette noen i. Jeg vurderer å benytte meg av en prostituert (selvfølgelig noen som gjør det helt av egen fri vilje), men er redd for bot og andre konsekvenser om det oppdages. Om du har andre innspill eller erfaringer som du tror jeg kan ha nytte av, så vil jeg gjerne høre det også. Anonymous poster hash: b6e5e...881 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå