Mr.M Skrevet 9. april 2019 Del Skrevet 9. april 2019 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/K38VvM/aftenposten-ap-politiker-leverte-fiktive-reiseregninger?utm_source=vgfront&utm_content=row-1 Holder det med standard-frasen "jeg legger meg flat" eller bør hun politianmeldes, slik som med Keshvari? Ikke hørt noe om "sykemelding" så hun møter kanskje opp på tinget som ingenting har hendt. Det var vel den "feilen" Keshvari begikk, for da brukes det mot deg og befester inntrykket av skyld. Lenke til kommentar
aomt Skrevet 9. april 2019 Del Skrevet 9. april 2019 Selvfølgelig burde hun straffest for det. Det er det samme som å stjele. Frå folket!Om det hadde skjedd ein gong, kunne eg tru at det var "feil". Gjør ho det regelmessig, så er det rett og slett for å stjele penger frå staten/folket. Hun utnytter sin stilling, bryter tillit, stjeler. ALT skal selvfølgelig tilbakebetalast. Hun bør få saftig bot. Hun bør aldri få dekt noe andre reiser av staten (selv om det er jobbreise). Evt hun bør aldri få lov til å ha noe politisk stilling. Å stjele, "legge seg flat" uten noe konsekvenser oppfordrer andre til å stjele! 2 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 9. april 2019 Forfatter Del Skrevet 9. april 2019 Beløpet hun urettmessig har krevd, ser ut til å være dobbelt så høyt som det Keshvari (Frp) ble tatt på. Får vi se om Jonas Ghar Støre er like handlekraftig som Siv Jensen i håndtering av slik materie. Eller om det finnes forskjell på "Kong Salomo og Jørgen Hattemaker" når syndebukker tas innen politikken. Lenke til kommentar
Vaniman Skrevet 9. april 2019 Del Skrevet 9. april 2019 Kvinner slipper oftere unna straff. Nesten i like stor grad som rike og høyt utdannede. 1 Lenke til kommentar
BVB09 Skrevet 10. april 2019 Del Skrevet 10. april 2019 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/K38VvM/aftenposten-ap-politiker-leverte-fiktive-reiseregninger?utm_source=vgfront&utm_content=row-1 Holder det med standard-frasen "jeg legger meg flat" eller bør hun politianmeldes, slik som med Keshvari? Ikke hørt noe om "sykemelding" så hun møter kanskje opp på tinget som ingenting har hendt. Det var vel den "feilen" Keshvari begikk, for da brukes det mot deg og befester inntrykket av skyld. Man sykmelder seg ikke bare fordi man har tabbet seg ut. Det er bare ekstra fridager. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 10. april 2019 Del Skrevet 10. april 2019 Man skal være forsiktig med å forhåndsdømme, men dette går inn i en (for meg) urovekkende trend der maktpersoner stjeler til seg goder de ikke har rett på. Hva som er grunnen til dette forstår jeg ikke helt da disse personene tjener allerede godt nok. Har hun faktisk svindlet for slike summer er det helt klart på huet og ræva ut av den posisjonen hun innehar og dertil tilhørende politietterforskning. Jeg blir kvalm av slike oppslag. Lenke til kommentar
afterall Skrevet 10. april 2019 Del Skrevet 10. april 2019 Beløpet hun urettmessig har krevd, ser ut til å være dobbelt så høyt som det Keshvari (Frp) ble tatt på. Får vi se om Jonas Ghar Støre er like handlekraftig som Siv Jensen i håndtering av slik materie. Eller om det finnes forskjell på "Kong Salomo og Jørgen Hattemaker" når syndebukker tas innen politikken. Jeg finner at Keshvari krevde 290 000 i reiseregninger, kontra 60 000 her, så det stemmer vel ikke helt..? 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 10. april 2019 Forfatter Del Skrevet 10. april 2019 Jeg finner at Keshvari krevde 290 000 i reiseregninger, kontra 60 000 her, så det stemmer vel ikke helt..? Hun har levert reiseregninger for 500 000 https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/1n6ApJ/Aftenposten-avslorer-Ap-politiker-leverte-fiktive-reiseregninger-til-Stortinget Lenke til kommentar
afterall Skrevet 10. april 2019 Del Skrevet 10. april 2019 (endret) Hun har levert reiseregninger for 500 000 https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/1n6ApJ/Aftenposten-avslorer-Ap-politiker-leverte-fiktive-reiseregninger-til-Stortinget Da tror jeg vi alle må være mer bevisst når vi sammenligner tall. Tallet på Keshvaris udokumenterte reiseutgifter, som han har fakturert for, er oftest 290 000. Hvorfor det står både 290 000 og 30 000-noe på ham i VG-artikkelen vet jeg ikke. I den nyeste saken nå har hun fakturert 500 000,men Aftenposten mener (hvertfall foreløpig) at kun 60 000 av disse er uregelmessige. Endret 10. april 2019 av afterall 1 Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 10. april 2019 Del Skrevet 10. april 2019 (endret) Hun har levert reiseregninger for 500 000 https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/1n6ApJ/Aftenposten-avslorer-Ap-politiker-leverte-fiktive-reiseregninger-til-Stortinget Ja, men det er vel bare ca 60.000 kr av de som foreløpig er avklart som fiktive. For Keshvari er tilsvarende tall "minst 36.000 kr" så vidt jeg kan se. Uansett er det klart at det er alvorlig dersom dette er gjort med overlegg (og noe annet synes jeg det er vanskelig å tro, basert på det som har kommet frem i nyhetene). Om det likevel er snakk om blemmer og feil og ikke overlagt forsøk på bedrageri, vitner det likevel om en lemfeldig holdning til folks skattepenger, og en mangel på respekt for dem de representerer. Uansett partitilhørighet er dette stygge saker. Endret 10. april 2019 av Aetius Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 10. april 2019 Del Skrevet 10. april 2019 Da tror jeg vi alle må være mer bevisst når vi sammenligner tall. Tallet på Keshvaris udokumenterte reiseutgifter, som han har fakturert for, er oftest 290 000. Hvorfor det står både 290 000 og 30 000-noe på ham i VG-artikkelen vet jeg ikke. I den nyeste saken nå har hun fakturert 500 000,men Aftenposten mener (hvertfall foreløpig) at kun 60 000 av disse er uregelmessige. Det kan med andre ord være at 440 000 av de 500 000 er genuine utgifter som hun etter reglene har krav på. Samme med ca 254 000 av Keshvaris 290 000 kr. Lenke til kommentar
BVB09 Skrevet 10. april 2019 Del Skrevet 10. april 2019 Fatter ikke at det er mulig å sabotere så til de grader for eget parti Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 11. april 2019 Forfatter Del Skrevet 11. april 2019 blir politietterforskning https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/qL6Gw0/liadal-anmeldes-etter-reiseregnings-rot Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 11. april 2019 Del Skrevet 11. april 2019 blir politietterforskning https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/qL6Gw0/liadal-anmeldes-etter-reiseregnings-rot VG prøver å holde seg inne med Politikerne: "Liadal anmeldes etter reiseregnings-rot" Er virkelig "reiseregnings-rot" ulovlig? Eller er det VG som ikke klarer å kalle en spade for en spade, og skrive "reiseregnings-svindel"? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 11. april 2019 Forfatter Del Skrevet 11. april 2019 Media kan ikke være like kategoriske som deg og meg. Så da må de late som at det feks. bare er uhell når hun greier å få dekket reise til København for å gå på Beyonce-konsert Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 11. april 2019 Del Skrevet 11. april 2019 (endret) VG prøver å holde seg inne med Politikerne: "Liadal anmeldes etter reiseregnings-rot" Er virkelig "reiseregnings-rot" ulovlig? Eller er det VG som ikke klarer å kalle en spade for en spade, og skrive "reiseregnings-svindel"? Evt. vil de unngå: "oups, det viste seg at hun faktisk hadde alt i orden, det var bare datoene som var feil...". Hvorfor skal de forhåndsdømme? VG vil unngå å bæsje på leggen fordi de faktisk har legitimitet. Det har ikke du. Endret 11. april 2019 av Slettet+45613274 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 11. april 2019 Del Skrevet 11. april 2019 VG bæsjer så ofte på leggen at om du anser at de har noen legitimitet står du i gjødselskjelleren sammen med dem. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 11. april 2019 Del Skrevet 11. april 2019 VG bæsjer så ofte på leggen at om du anser at de har noen legitimitet står du i gjødselskjelleren sammen med dem. Men dette kommer jo fra en uten legitimitet selv. Så da er vi vel alle en gjeng med illegitime møkkafolk. Dog tror jeg VG vinner på legitimitet i konkurranse med deg. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 11. april 2019 Forfatter Del Skrevet 11. april 2019 Det som er mest skremmende med hele materien, er at omtrent eneste måte å avsløre mulig svindel på, er Facebook. Dvs. den det gjelder har lagt ut info som kontradikterer med hva de har oppgitt i reiseregning til Stortings kontoret. Med andre ord, holder du deg vekk fra sosiale medier/lar være å skrive om dine bevegelser, er sjansen for å avsløres betydelig redusert. Blir mye vanskeligere for media å ettergå detaljer. En kan lure på hvor utbredt jukset evt. er. Fra 1. januar 2019 er det altså innført strengere regler for dokumentasjon. Ute i 2020 en gang. får vi vite hvor mye penger stortingsrepresentantene samlet sett har reist for i år. Hvis dette er en million eller flere, mindre enn tidligere, kan det jo antyde at flere har hatt lemfeldig holdning til ærlighet. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 12. april 2019 Forfatter Del Skrevet 12. april 2019 Hege Haukeland Liadal hadde Riksrevisjon i hælene før jul. Da var det 14 000 kroner for mye i kjøregodtgjørelse https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/RRj2g2/Ap-politiker-ble-avslort-av-stikkprove-Krevde-narmere-14000-kroner-for-mye-i-kjoregodtgjorelse er visst om å gjøre å karre til seg mest mulig 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå