Gouldfan Skrevet 9. april 2019 Del Skrevet 9. april 2019 Jeg har endel bluray med digital copy. Er det lov å lagre dette, eller på sky og bruke i Streamer med Kodi? Til eget bruk? Hva gjør man? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. april 2019 Del Skrevet 9. april 2019 Hvis de er beskyttet med DRM så mener jeg at det ikke er lov å kopiere. Da det å bryte kopibeskyttelsen anses for ulovlig. Godt mulig det har kommet nye, strengere lover siden sist jeg sjekket. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 9. april 2019 Del Skrevet 9. april 2019 (endret) Det er ulovlig å omgå "effektiv" DRM, men det skal likevel "ikke være til hinder for privat brukers tilegnelse av lovlig anskaffet verk på det som i alminnelighet oppfattes som relevant avspillingsutstyr".Se åndsverksloven pgf 99. Det som er interessant her er at når noen likevel har brutt kopibeskyttelsen på digitale media, er den i ferd med å bli ineffektiv, og derfor blir det lovlig å omgå den(?). Endret 9. april 2019 av mobile999 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 10. april 2019 Forfatter Del Skrevet 10. april 2019 Dvd er er vel trygt å rippe, men lenge siden jeg gjorde dette. Er det en enkel måte? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå