s4lem0nsen Skrevet 9. april 2019 Del Skrevet 9. april 2019 Hei! Er det noen som har satt opp et mesh nettverk med Amplifi HD via en bridged FMG fra altibox? Jeg får opp ipv4 error/dns error uansett hva jeg prøver. Begynte med å sette FMG i bridge mode og fyrte opp den første routeren, laget et navn på nettverk etc. Amplifi'en restartet så kom problemet med DNS/ipv4 i appen. I displayet til Amplifi routeren står det kun "no internet connection". Prøvde da å sette FMG tilbake til router modus og Amplifi i bridge mode, men samme problem oppstår. Da jeg har 3 stk av Amplifi routerene, har jeg prøvd med samtlige og får samme beskjed. Har resatt FMG og selvfølgelig resatt Amplifi HD'ene opp til flere ganger uten hell. Forøvrig stemmer wan ip og dns med den som altibox oppgir. Jeg kommer fra en Asus GT-AC5300 som fungerer knirkefritt (dog ikke wife aproved i noen av stuene). Oppsettet jeg hadde tenkt meg er relativt enkle greier: Altibox FMG til 1 stk Amplifi HD og fra denne er det kablet til 2 etasjer med hver sin Amplifi HD via backhaul. Men når jeg ikke en gang får liv i første ledd blir jeg noe oppgitt... Lenke til kommentar
Vaffen Skrevet 3. desember 2019 Del Skrevet 3. desember 2019 s4lem0nsen skrev (På 9.4.2019 den 13.53): Hei! Er det noen som har satt opp et mesh nettverk med Amplifi HD via en bridged FMG fra altibox? Jeg får opp ipv4 error/dns error uansett hva jeg prøver. Begynte med å sette FMG i bridge mode og fyrte opp den første routeren, laget et navn på nettverk etc. Amplifi'en restartet så kom problemet med DNS/ipv4 i appen. I displayet til Amplifi routeren står det kun "no internet connection". Prøvde da å sette FMG tilbake til router modus og Amplifi i bridge mode, men samme problem oppstår. Da jeg har 3 stk av Amplifi routerene, har jeg prøvd med samtlige og får samme beskjed. Har resatt FMG og selvfølgelig resatt Amplifi HD'ene opp til flere ganger uten hell. Forøvrig stemmer wan ip og dns med den som altibox oppgir. Jeg kommer fra en Asus GT-AC5300 som fungerer knirkefritt (dog ikke wife aproved i noen av stuene). Oppsettet jeg hadde tenkt meg er relativt enkle greier: Altibox FMG til 1 stk Amplifi HD og fra denne er det kablet til 2 etasjer med hver sin Amplifi HD via backhaul. Men når jeg ikke en gang får liv i første ledd blir jeg noe oppgitt... Lenke til kommentar
Vaffen Skrevet 3. desember 2019 Del Skrevet 3. desember 2019 Har samme opsett med fmg i bridge og amplifi hd og fire antenner. Fungerer dårlig pga hvis strømmen går, da må naboen inn og resette anlegg, så virker det en stund før wifi is lost. Har dette koblet opp mot kamera så vitsen med overvåking er dårlig når wifi detter ut. Tenkte å bytte ut til google Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå