Caliber Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 (endret) jeg kjører nå en asus dvd-rom 16x og en nec nd1100a dvd-brenner på ide-kabel 1, men tenkte å koble til enda en dvd-rom som er mye mer lydsvak, en msi starspeed 16x. Kjøpte en til ide-kabel (som er testet og fungerer utmerket), men nårj eg kobler denne til ide-port 2 og enheten får jeg meldingen under oppstart: "verifying DMI pool data...", ogl enger går d ikke. Ved å koble løs kabelen og resette CMOS er problemet løst, men vil gjerne ha fler enheter koblet til. Har sendt mail til abit, uten hell. Vær så snill hjelp meg! PS: Har spurt om dette før, men fikk ingen respons som hjalp meg noen vei. Haakon Endret 22. desember 2003 av Caliber Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Har du satt jumperen riktig, er den alene på kabelen så skal den stå som master, har du en hd så må du sette den til slave eller cabel select. Lenke til kommentar
1G FSB Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 (endret) har du sata harddisk? min ide port 2 funka ikke før jeg valgte tiktig navn på sata disken i setup jeg måtte sette disse instillingene før ide2 funket med sata harddisk on-chip sata ---Enhanced i setup jeg har ikke prøvd med 2 sata harddisker men det ble trøbbel med ide port"2" og sata måtte prøve lenge å bytte rundt på sata instillingene i setup før det funka Endret 22. desember 2003 av 1G FSB Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 22. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2003 Takk for svarene. Har 2 s-ata disker koblet på henholdsvis s-ata port 1 og 2, skal prøve å sette d til enhanced, men har prøvd d før uten hell. Flashet nettopp biosen, så skal prøve nå og gi tilbakemelding. Trenger virkelig hjelp her ass! Mvh, Haakon Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 22. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2003 Hei, enhanced mode funket ikke, fikk samme meldingen, verifying DMI pool data... og ingenting skjer. Dette er så skuffende, tror ikke det er et hardware-problem! Noen fler forslag? Mvh, Haakon Lenke til kommentar
1G FSB Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Hei, enhanced mode funket ikke, fikk samme meldingen, verifying DMI pool data... og ingenting skjer. Dette er så skuffende, tror ikke det er et hardware-problem! Noen fler forslag? Mvh, Haakon feil på kortet? har du os på en av harddiskene? eller raid har du prøvd å kobble til -bare os harddisken og 1stk cd rom i ide 2 porten? som master? Lenke til kommentar
1G FSB Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Hei, enhanced mode funket ikke, fikk samme meldingen, verifying DMI pool data... og ingenting skjer. Dette er så skuffende, tror ikke det er et hardware-problem! Noen fler forslag? Mvh, Haakon prøvd de andre innstilingene for sata? i setup i stedenfor enhanced ..? Lenke til kommentar
1G FSB Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 nå kom jeg på en ting til jeg måtte flytte rundt på jumperne på cd stasjonene fra master/slave/cs/ flytte fra master til slave på den ene og slave til master på andre osv å starte pcn på nytt hver gang å gå rett inn i setup for å se om den ble registrert (de stasjonene som er på slave IDE)(IDE 2) Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 23. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2003 SKal prøve litt det du foreslår, men får nok ikke gjort det ør juleaften, veldig buzy. Husk å sjekke denne posten etter i morgen da, greit? Igjen; takk for hjelpen... Haakon Lenke til kommentar
hart Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Har du sjekket at bios faktisk leter etter rett enhet på rett plass. har du "auto" skrudd på som opsjon i diskoppsettet (bios)?.. om du har feil enhet registrert der så kan det ta evigheter før det skjer noe.. du kan evt velge auto-detect av IDE enhetene. Om du allerede har forsøkt dette så kan det jo være en kombinasjon av jumpersettings på IDE enhetene og plasseringen på IDE kabelen. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Hadde NØYAKTIG samme problem med mitt Abit NF7-S v2.0. Testa, leste og prøvde fram og tilbake, men ingenting nytta. Fant ut at jeg skulle prøve med en annen IDE-kabel, og vips var problemet løst! Men nå sier jo du at kabelen er testa, så.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå