Jonhoo Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 (endret) Jeg kjører samme BIOS versjon på min 4 år gamle PC som jeg har gjort siden jeg fikk den, og nå begynner maskinen å bli "rar" i spill, skjermbildet blir veldig "strekete" og så kommer Blue Screen of Death. Den sier at jeg burde skaffe meg de nyeste skjermkortdriverne, noe jeg har gjort og at hvis det ikke virker så burde jeg oppgradere BIOS. Jeg har brukt PC Wizard 2004 til å finne ut hva slags HK jeg har, og programmet sier at dte er et ACER, jeg har sjekket i BIOS og har funnet ut følgende: Modellnummer: 2164732 Serienummer: ABAWW8F BIOS versjon: 66MNO4Q BIOS versjon: 3.2 Sist oppdatert BIOS: 07/07/99 Jeg har vært inne på ACER sine hjemmesider og lastet ned BIOS opgraderingen som skal være for versjon 2.x og 3.x, men når jeg kjører den så kommer det opp et svart vindu, og så etter ca. 5 sek så lukkes det igjen og ingenting mer skjer. HK har integrert lydkort, som er fra ESS, og det er et Intel kort. På en sort brikke på HK står det også SMSC, vet ikke hva det betyr. Trenger hjelp! Endret 22. desember 2003 av Jonhoo Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Du veit det at hvis du skal flashe bios på en så gammel maskin så må du boote fra en CD eller Floppy og kjøre bios filene derfra...? Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 22. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2003 Ja, jeg prøvde å legger inn filen på en diskett og restarte, men da den startet sa maskinen: Ta ut disketten, trykk en tast for å restarte Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Ja, jeg prøvde å legger inn filen på en diskett og restarte, men da den startet sa maskinen: Ta ut disketten, trykk en tast for å restarte Ja det er ikke rart Du må først lage en oppstart disk, høyre trykk på a: velg så formater og merk av for "Create an MS-Dos startup disk" Dette er i win xp. Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 (endret) Last ned en win98OEM bootdisk(1 diskett). bootdisk.com Lag en mappe i C: som du kaller test. Legg både flash fila og bios oppgraderinga i test mappa. Sett bios på default(ingen oc). Boot med oppstartsdisketten. Velg start u\cdrom. Skriv: c: enter : cd\test enter : dir enter Skriv inn nøyaktig navnet på flash fila feks "xxxxxxxxx" enter enten finner flash fila biosfila selv eller du må skrive inn navnet(c:\test\biosnavn). Bare pass på at Bios update er enablet i Bios. Endret 22. desember 2003 av ghbing Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 22. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2003 Jeg prøvde nå og fikk opp flash programmet, men jeg lastet bare ned flash-programmet så jeg har ikke noen bios oppgradering. Trenger hjelp til jhvilken jeg skal velge Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Last ned aida så vi får litt flere opplysninger om HK. http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32 Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 22. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2003 HK BIOS Chipset Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Tar ikke sjansen på å anbefale noen bios, synes de Acer oppdateringene var fryktlig uoversiktlig. Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 22. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2003 (endret) synes de Acer oppdateringenevar fryktlig uoversiktlig. Endret 22. desember 2003 av Jonhoo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå