danielolufsen Skrevet 8. april 2019 Del Skrevet 8. april 2019 Hei:) vi kjøpte en elektrisk bil til ungen nå i jul å syns det er kjempe kjekt men bilen går så himla treigt.. 5 km/t er jo ikke mye å skryte av når vi er på gåtur.. Så lurte på om noen her har erfaring eller vet noe om å "tune" bilen til å gå iallefall 10km/t og lengre batteritid? Hilsen frustrert pappa som må gå museskritt:) Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 8. april 2019 Del Skrevet 8. april 2019 Ved 10km/t så kan du i alle fall snøre på deg joggeskoene, for det joggefart. Lykke til og "god tur" 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 8. april 2019 Del Skrevet 8. april 2019 Veldig vanskelig uten å vite noe om bilen. Er du heldig så kan du seriekoble batterier og bare doble spenningen, tvetydig. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. april 2019 Del Skrevet 9. april 2019 På de med blybatteri kan man ofte bare sette inn et større batteri så får man både lengre kjøretid og en del mer effekt. Et større batteri vil være i stand til å levere mer strøm samt holde spenninga høyere ved belastning og dermed gi mer effekt. 1 Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 9. april 2019 Del Skrevet 9. april 2019 Er som folk sier,beste er å bytte ut batteriene med noe bedre, sjekk denne, ble litt fart i bilen. https://www.youtube.com/watch?v=KUmlCH7bTO8 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 9. april 2019 Del Skrevet 9. april 2019 Husk å ikke overdrive. Dersom den veier mer enn 50kg eller går fortere enn 6km/t så er den klassifisert som kjøretøy, ikke leketøy Lenke til kommentar
danielolufsen Skrevet 12. april 2019 Forfatter Del Skrevet 12. april 2019 Ved 10km/t så kan du i alle fall snøre på deg joggeskoene, for det joggefart. Lykke til og "god tur" Lenke til kommentar
danielolufsen Skrevet 12. april 2019 Forfatter Del Skrevet 12. april 2019 Enklere å be ungen lette på gassen enn å bruke evighet på tur? jeg går vell i ca 7 km/t?♂️ Lenke til kommentar
danielolufsen Skrevet 12. april 2019 Forfatter Del Skrevet 12. april 2019 Enklere å be ungen lette på gassen enn å bruke evighet på tur? jeg går vell i ca 7 km/t?♂️ Lenke til kommentar
danielolufsen Skrevet 12. april 2019 Forfatter Del Skrevet 12. april 2019 Husk å ikke overdrive. Dersom den veier mer enn 50kg eller går fortere enn 6km/t så er den klassifisert som kjøretøy, ikke leketøy Lenke til kommentar
danielolufsen Skrevet 12. april 2019 Forfatter Del Skrevet 12. april 2019 Blir nok kvalifisert som "kjøretøy" etter tuning? men blir jentungen stoppa i fartskontroll i den så blir det youtube hit? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. april 2019 Del Skrevet 12. april 2019 Dere bryter nok ingen fartsgrenser med den der, men kanskje du får bot for kjøring uten førerkort, uten typegodkjennelse, uten registreringsskilt, la mindreårig kjøre kjøretøy osv. Nei, jeg tror ikke det skjer. Spiller bare litt djevelens advokat her. Lenke til kommentar
l0mf0mgl0mbl0og Skrevet 17. april 2019 Del Skrevet 17. april 2019 Kjøp heller en minitesla fra radioflyer. Den burde gå fort nok vel? Lenke til kommentar
ozone Skrevet 17. april 2019 Del Skrevet 17. april 2019 Det hadde jeg aldri turt. Skulle uhellet være ute, og guttungen feilberegner en sving og velter utfor en murkant, får brudd på hodeskallen, og blir grønnsak resten av livet, med en pappa i fengsel fordi det var han som trimmet bilen... Jeg tror heller ikke det skjer! Spiller bare litt djevelens advokat jeg også her.... 1 Lenke til kommentar
KANE2009 Skrevet 18. april 2019 Del Skrevet 18. april 2019 Kjøp en bedre bil eller gi faen er min mening. Om noe skulle skje og du har "tuna" den blir konsekvensene harde, som du ser over her, selvom sannsynligheten for at det skjer er liten. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 18. april 2019 Del Skrevet 18. april 2019 Blir nok kvalifisert som "kjøretøy" etter tuning? men blir jentungen stoppa i fartskontroll i den så blir det youtube hit? En ulykke med personskade gir deg potensielt fravær fra både forum og YouTube en stund i tillegg til at du kan ende opp med milliongjeld. Lenke til kommentar
oophus Skrevet 19. april 2019 Del Skrevet 19. april 2019 Kjøp en bedre bil eller gi faen er min mening. Om noe skulle skje og du har "tuna" den blir konsekvensene harde, som du ser over her, selvom sannsynligheten for at det skjer er liten. Bedre bil? Barnebil med veltebur? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå