Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Avidi internett...

Anbefalte innlegg

Hei!

Har internett fra avidi. Det er vel ikke fast IP? Vil gjerne fornye ip`en. Har prøvd å skru av å på modemet, men ikke over lenger tid.

Noen som vet om det er fast IP? Hvis ikke, er det bare å skru av modemet og vente litt for å få ny IP?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Har internett fra avidi. Det er vel ikke fast IP? Vil gjerne fornye ip`en. Har prøvd å skru av å på modemet, men ikke over lenger tid.

Noen som vet om det er fast IP? Hvis ikke, er det bare å skru av modemet og vente litt for å få ny IP?

Har du blitt bannet fra en chat eller noe nå eller? :devil:

Lenke til kommentar
ja hvis du alltid får den samme ipen vil det være logisk at du har en fast ip noe som mange sikkert vil misunne deg over ...
ellers kan du jo bare høre med telenor for å være helt sikker men hvis du har fått det med en misforståelse ville jeg bare holt kjeft og vært glad ...

ha en fin lillejulaften :xmas:
Lenke til kommentar
Se lease tiden din. Den er på 5 timer om jeg ikke husker feil. Derfor får du ny IP.

La modemet stå av over natta, det kan gjøre susen ;)

Og så må han håpe at noen andre har fått hans "gamle" ip i mellomtiden, hvis ikke kan DHCP tildele den samme igjen dersom den er ledig, selv om lease tiden har utløpt.

Endret av HawP
Lenke til kommentar
Se lease tiden din. Den er på 5 timer om jeg ikke husker feil. Derfor får du ny IP.

La modemet stå av over natta, det kan gjøre susen ;)

Og så må han håpe at noen andre har fått hans "gamle" ip i mellomtiden, hvis ikke kan DHCP tildele den samme igjen dersom den er ledig, selv om lease tiden har utløpt.

Det er riktig, men somregel får men ny IP.

Annen ting man kan gjør er å bytte Nettverkskort for noen dager ;) og tilbake igjen.

Avidi har IKKE faste IP'er bare så det er avklart , jobber der selv :p

Anyway, hvis problemet ditt er virus, portscan og lignende så kan du sende mail til [email protected] og si at det er problemet ditt, at du har prøvd overnevte og spørr om ny IP. Gutta der nede er ikke vrange :thumbup:

Lenke til kommentar

sant nok men det er mindre sjanse for det (kjenner telenor)

telenor dreper alt som heter fast ip og ftp server osv. (tro meg jeg har prøvd)

tenk hvis du hadde fått lov å sett opp ftp da kunne det jo hende du bruke den linja du betaler for og det kan vi jo ikke ha noe av :no:

god jul :xmas:

Lenke til kommentar
Hei!

Har du blitt bannet fra en chat eller noe nå eller? :devil:

;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...