Niklasp Skrevet 8. april 2019 Del Skrevet 8. april 2019 Men hastigheten har gått litt ned.Nå kan du nappe ut minnepennen uten å få advarsel Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. april 2019 Del Skrevet 8. april 2019 Dette har man da kunnet gjøre siden Windows XP? 5 Lenke til kommentar
MultiGamerClub Skrevet 8. april 2019 Del Skrevet 8. april 2019 Advarsler? Minnepenn? Windows vet nesten ikke halvparten av tiden om min er plugget i eller ikke men får aldri advarsler? 3 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 8. april 2019 Del Skrevet 8. april 2019 Er vel større problem om minnepennen\minnekortet må formatteres for å kunne leses? Alt dataene har gått tapt. Er veldig frustendende. 1 Lenke til kommentar
oleoleole Skrevet 8. april 2019 Del Skrevet 8. april 2019 Jeg syns det er helt greit å bruke "eject" på minnepenner, da kan jeg være sikker på at ev. kopiering o.l. faktisk har blitt skrevet til brikkene fra cache og videre blitt synkronisert. Regner da med at hastighetsreduseringen da tar hånd om dette i sanntid, og er nok bedre "for folk flest". Men uansett er det vel en grei praksis å kjøre "eject" for å være sikker på at all data er inntakt. 2 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. april 2019 Del Skrevet 8. april 2019 Cache blir ikke synkronisert da cache (skrivecache) ikke er i bruk på minnepenner o.l. Alt blir skrevet direkte. Men et problem er at man vet jo aldri hva som skriver til minnepenner. Det er jo over 1.000.000.000.000 prosesser i Windows som leser og skriver til at mulig nesten hele tiden. Akkurat i det man skal nappe utt minnepennen så er det en av de 13.000 svchost.exe-ene som finner ut at den skal skrive ett eller ett annet f.eks. 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 8. april 2019 Del Skrevet 8. april 2019 Jeg syns det er helt greit å bruke "eject" på minnepenner, da kan jeg være sikker på at ev. kopiering o.l. faktisk har blitt skrevet til brikkene fra cache og videre blitt synkronisert. Regner da med at hastighetsreduseringen da tar hånd om dette i sanntid, og er nok bedre "for folk flest". Men uansett er det vel en grei praksis å kjøre "eject" for å være sikker på at all data er inntakt. Sanntid? Windows vet ikke hva sanntid går ut på. Lenke til kommentar
Zhylo Skrevet 8. april 2019 Del Skrevet 8. april 2019 Dette har man da kunnet gjøre siden Windows XP? Nei, ikke i XP. Da får man feilmelding alá "feil under forsøk på forsinket skriving". Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. april 2019 Del Skrevet 8. april 2019 Trodde det kun var hvis man hadde skrudd på write cache? Men er snart 20 år siden så jeg kan huske feil. Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 8. april 2019 Del Skrevet 8. april 2019 (endret) Har man da kunnet gjort i mange år Endret 9. april 2019 av iPhoneXs Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 8. april 2019 Del Skrevet 8. april 2019 Jeg ser ikke problemet. Ved kopiering av filer til minepinne, er jo originalen fremdeles intakt - er bare å formattere. Er vel ingen som lagrer filer direkte på minnepinne 1 Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 8. april 2019 Del Skrevet 8. april 2019 Cache blir ikke synkronisert da cache (skrivecache) ikke er i bruk på minnepenner o.l. Alt blir skrevet direkte. Men et problem er at man vet jo aldri hva som skriver til minnepenner. Det er jo over 1.000.000.000.000 prosesser i Windows som leser og skriver til at mulig nesten hele tiden. Akkurat i det man skal nappe utt minnepennen så er det en av de 13.000 svchost.exe-ene som finner ut at den skal skrive ett eller ett annet f.eks. Tror kanskje du hadde hatt godt av en format c: 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. april 2019 Del Skrevet 9. april 2019 Hjelper ikke. De kommer stormende tilbake så fort Windows er installert. Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 9. april 2019 Del Skrevet 9. april 2019 (endret) Dere i Tek skrev om dette kunne gjøres tilbake i 2013... https://www.tek.no/artikler/kan-usb-minnepinnen-bare-nappes-rett-ut/131197/3 Endret 9. april 2019 av iPhoneXs Lenke til kommentar
admin:admin Skrevet 10. april 2019 Del Skrevet 10. april 2019 Er det ikke en smule misvisende å ha bilde av en MacBook Pro når saken handler om en Windows 10 oppdatering...? Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 10. april 2019 Del Skrevet 10. april 2019 Er det ikke en smule misvisende å ha bilde av en MacBook Pro når saken handler om en Windows 10 oppdatering...? Hvorfor det? De fleste kjører jo W10 på MACene sine? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 10. april 2019 Del Skrevet 10. april 2019 Jeg ser ikke problemet. Ved kopiering av filer til minepinne, er jo originalen fremdeles intakt - er bare å formattere. Er vel ingen som lagrer filer direkte på minnepinne Problemet ligger nok heller når man skal bruke filene man har lagt på minnepenn ett annet sted. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå