Gå til innhold

Microsoft går vekk fra «fjern maskinvare på en trygg måte»

Gjest Marius B. Jørgenrud

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes aldri dette har blitt gjort på noen god måte. F.eks. så burde en ekstern snurredisk fått et signal i fra Windows om at nå har brukeren aktivert utløs enhet. Men Windows insisterer på å fortsette å gi strøm å la snurredisker få fortsette å lese eller skrive eller hva det går i. Man kan ofte se en veldig aktiv lysdiode ihvertfall på snurredisker lenge etter at man har gitt den manuelle beskjeden til Windows 10.

Så Microsoft har rett og slett ødelagt en god måte å lære opp folk til å være forsiktig med USB-enheter. Dette burde Digi.no, Tek.no og flere aktører grave mye dypere i. Rett og slett få forklart en hel generasjon databrukere om hvorfor og hvordan Microsoft nå kan gå til dette nye steget?

Har de holdt brukerne for narr i alle disse år?

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei det var litt merkelig. - Tidligere brydde jeg meg ikke med å løse ut disse, men etter å ha opplevd flere ganger at PCer på W7 ikke har fått skrevet alt når kopieringen er ferdig i Windows det siste året har jeg bgynt med det.

Nå tenker jeg at artikkelen burde presisert at den kun gjelder W10, og at de muligens da hadde ytelse som standard på builds før 1809, men sjekket akkurat en 1803 og det er det samme der ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...