Gå til innhold

Netflix dropper AirPlay-støtte


Anbefalte innlegg

Ka e det dokker sir? Får man ikke lov å bruke airplay imellom apple enheta på Apple Tven sin? Kan netflix gjøre det?

 

Joda, Airplay funker, men ikke med å streame Netflix, men hele greia er overdramatisert, hvis man begynner å se en film på iPhone/iPad, så er det fullt mulig å fortsette å se den via appen på Apple TV, den fortsetter tilogmed fra der du stoppet på iPhone/ipad.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med det er av samme grunn som at jeg bruker Plex App på min mobil når jeg finner frem til det jeg skal se på, selvom LG TVen min har en Plex App.

 

Raskere og mer brukervennelig når man bare finner det fort frem på mobilen, så streamer til TVen (Chromecast) enn at man fikle rundt med en fjernkontroll :)

 

Slipper tungvindte fjernkontroller med Playstation 4

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Veldig enkelt å bla i Netflix-innhold med PS4-kontrolleren. Du blar rundt i alle retninger med den ene stikka. Lett å vende seg til. Om det blir for fort flyt mellom klippene (ute i filmklippmenyen), så kan man finflytte med piltastene et og et steg. Men jeg klarer fint å få det til med stikka ett og ett flytt.

 

Det er også veldig enkelt å starte, pause, stoppe, skippe fram og tilbake under avspilling. Her kommer også piltaster, samt X og O veldig sentralt inn, samt stikka.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Og lurer på hvorfor man skal sende netflix via airplay fra en ipad eller iphone til Apple-TV. Netflix appen har man jo installert i Apple-TVen.

Regner med det er av samme grunn som at jeg bruker Plex App på min mobil når jeg finner frem til det jeg skal se på, selvom LG TVen min har en Plex App.

 

Raskere og mer brukervennelig når man bare finner det fort frem på mobilen, så streamer til TVen (Chromecast) enn at man fikle rundt med en fjernkontroll :) 

Foretrekker å bruke appen. Alt ligger jo lett tilgengelig uten å måtte gå via mobilen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Er det ikke dårlig nok kvalitet på streame tjenestene i utgangspunktet til at det er en lur idé å trykke de igjennom enda en caste protokoll før de når skjermen? Kunne da ikke falt meg inn å gjøre..

Lenke til kommentar

Det er vel mulig å bruke Chromecast så da burde det gå å bruke Airplay også. Jeg har ingen tro på den unnskyldningen til Netflix, jeg tror de gjør dette for å sabotere for Apple da Apple snart starter en konkurrerende tjeneste.

Edit: Jeg trekke tilbake denne påstanden. Jeg velger å tro på Netflix sin forklaring. Må si det var overraskende at de kutter ut AirPlay.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Apple har jo blitt en ganske akterutseilt og gammaldags plattform. Ingen grunn til å støtte den. Bare fjortiser og gamlinger som fortsatt bruker Apple

 

Dette er noe av det dummeste jeg har lest. Vi har flere ulike Apple produkter på jobben. Dem er absolutt ikke akterutseilt.

 

Hilsen Samsung bruker

Lenke til kommentar

Måtte teste dette selv, og inntrykket mitt er at dette er en veldig midlertidig kriseløsning frem til Netflix får løst eventuelle tekniske utfordringer de måtte slite med. For det hele virker veldig lite gjennomtenkt. Du får ingen feilmelding eller beskjed om at AirPlay ikke fungerer. Trailere/reklamer streames automatisk uten problemer, men når du prøver spille av en film eller serie så får du kun opp svart skjerm med loading animasjonen som bare står og spinner og spinner.

 

Når argumentasjonen til Netflix er at dette er noe de gjorde for å sikre best mulig brukeropplevelse så kan det se ut til at de har bomma ganske kraftig. 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...