MrLuni Skrevet 10. april 2019 Del Skrevet 10. april 2019 oooh yes. Tenkte det var kanskje mange som drakk for å kunne sove elns. Lenke til kommentar
Snerk Skrevet 10. april 2019 Del Skrevet 10. april 2019 (endret) Ja alkohol er en oppskrift på en dårlig natts søvn. Hjelper den når jeg har hatt store søvnproblemer i 30 år? Problemet er å sovne inn. Det er det som er problemet. Den hjelper meg. Mitt problem er også innsovningen. Om det hjelper deg er ikke godt å si, bare å prøve. Jeg tar også et melatonintilskudd før sengetid. Endret 10. april 2019 av Snerk Lenke til kommentar
ak2010 Skrevet 10. april 2019 Del Skrevet 10. april 2019 (endret) Mange gode råd her, men jeg slenger inn mine to cents uansett. Jeg har en følelse av at du ikke får sove fordi du lever i en livssituasjon som er frarøvet av glede og omsorg. Det virker som du vet dette, men er redd for å gjøre endringer. Har du bestemt deg allerede for at du skal leve ut dine dager i et ulykkelig ekteskap? Jeg tror kroppen din prøver å fortelle deg noe. Hva det er, må du finne ut selv. Vi andre kan bare spekulere. Endringer må til. Hva blir det til? Endret 10. april 2019 av ak2010 1 Lenke til kommentar
ak2010 Skrevet 10. april 2019 Del Skrevet 10. april 2019 Jeg vil også legge til at å ha noen å snakke ut med om slike ting er ALPHA OMEGA. Men da må man prøve seg fram med samtalepartner til man finner en man får ok kontakt med. Jeg tror veldig du har behov for å utrykke noe, enten noe fra fortiden som skal bearbeides, eller et behov om endring i situasjonen rundt deg (eller begge deler) Ønsker deg lykke til <3 1 Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 10. april 2019 Forfatter Del Skrevet 10. april 2019 Takker Men å bryte ut i min alder er uaktuelt. Da tar jeg heller støyten og får slitasje på kropp og sinn. Jeg vet det høres rart ut, men det må bli slik. Jeg har levd slik i 30 år, redselen for å bli alene er større en frykten for et helvete. Lenke til kommentar
Galaxyx32 Skrevet 11. april 2019 Del Skrevet 11. april 2019 Takker Men å bryte ut i min alder er uaktuelt. Da tar jeg heller støyten og får slitasje på kropp og sinn. Jeg vet det høres rart ut, men det må bli slik. Jeg har levd slik i 30 år, redselen for å bli alene er større en frykten for et helvete. Det er vondt å bli alene i begynnelsen, men så går det over ganske fort. Men du har vel noen venner og familie? Så du er jo egentlig ikke alene. Bedre å være alene og frisk, en i et forhold som gjør deg syk. 1 Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 12. april 2019 Forfatter Del Skrevet 12. april 2019 Det er vondt å bli alene i begynnelsen, men så går det over ganske fort. Men du har vel noen venner og familie? Så du er jo egentlig ikke alene. Bedre å være alene og frisk, en i et forhold som gjør deg syk. Det er jeg usikker på. Å bli alene i min alder er uhyre vanskelig. Jeg har nesten ingen venner og liten familie. Å være syk av mismot og depresjoner kan jeg leve med. Men uansett blir det vondt og trasig. Jeg må først få kontroll på søvnen. Fått en ny medisin som hjelper. Så det er et lyspunkt. Lenke til kommentar
...... Skrevet 12. april 2019 Del Skrevet 12. april 2019 Jeg har prøvd, men møtte veggen. Ingen hjelp å få. Da bytter du fastlege. Insomnia er en alvorlig diagnose som skal tas på alvor. Har selv ikke sovet mer enn 4-5 timer sammenhengede på snart tre år, men det er pga mareritt og ikke insomnia. Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 18. april 2019 Forfatter Del Skrevet 18. april 2019 Remeron er det verste jeg har prøvd hitill. Fikk voldsom skjelving og uro , ga seg ikke på flere timer. Da fikk jeg ihvertfall ikke sove. Og biivirkningen er at du får øket matlyst. Det siste jeg trenger nå. Dette var forferdelig. Og ingen virkning på to uker. Lenke til kommentar
Novice99 Skrevet 18. april 2019 Del Skrevet 18. april 2019 Remeron har den litt underlige virkningen at det er de laveste dosene som virker mest søvndyssende....det vil si fra 7.5 til 15 mg...Nå vet ikke jeg hvor stor din dose var, men prøv f eks 7, 5 mg og vurder hvordan det virker. Høyere doser kan virke stimulerende og har etter en tid en antidepressiv effekt. Har du fått de som antidepressiva eller som sovemiddel ? Uansett så høres livssituasjonen din såpass vanskelig ut at det vel er mer grunnleggende omlegginger som må til for at du skal få det bedre. Ikke bare en tablett ved sengetid. Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 18. april 2019 Forfatter Del Skrevet 18. april 2019 (endret) Jeg har 30 mg. Og jeg har fått de mot søvnvansker. Men der var det ikke til hjelp. Zopidem er nedre. Men så vanskelig som mine søvnproblemer er, er det lite som fungerer. Da må jeg opp i 400 mg. Og det slår ut en hest. Og jeg ble så urolig, armer og bein var helt i 100. Dette var ikke. Nei, dette var ikke noe for meg. Endret 18. april 2019 av jae-ols Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 22. april 2019 Del Skrevet 22. april 2019 Det er svært populært med artikler i avisene om søvnproblemer, så alle i dag har liksom løsningen. Løsningen er og redusere stresset. Får du ikke sove blir du stresset. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 24. april 2019 Del Skrevet 24. april 2019 Det er svært populært med artikler i avisene om søvnproblemer, så alle i dag har liksom løsningen. Løsningen er og redusere stresset. Får du ikke sove blir du stresset. He-he, ja veldig artig dette her. Selv om det finnes så mye løsninger og høyt kvalifiserte leger så sliter flere enn før med søvnvansker. Ingen av tiltakene ser ut til å hjelpe det i det hele tatt. Ved feks. søvnrestriksjon, som har vært svært populært de siste årene, så kan man bli svært syk, sykemeldt og deprimert. Man kan måtte begynne på SSRI hvor de fleste medisiner har en dårlig effekt på søvnen slik at den blir ytterligere forverret. Det sier seg selv at om man kun klarer sove tre timer om natten så er ikke søvnrestriksjon rette veien å gå. Det er flott å stresse ned, men hvem skal tjene penger, hente ungene i barnehagen, vaske, lage mat, delta på et utall ufrivillige dugnader osv?! Løsningene som presenteres er ikke mulige i praksis. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56123 Skrevet 23. mai 2019 Del Skrevet 23. mai 2019 Hvis de hadde kommet opp med noe som funker, så hadde det jo ikke vært bruk for dem lenger. Jeg tror det kan være nyttig å hente noen tips fra Zen-buddhismen, uten at du trenger å gå inn i en omfattende meditasjon eller bli buddhist. Selv om det er mye stress på dagtid, så skal en jo legge fra seg stresset når en har lagt seg. Ta deg tid. Jeg vil ikke anbefale de rådene som er på nettet som går ut på å sovne raskest mulig. Det er typisk vestlig mentalitet å skulle utføre ting raskt, selv søvn. Det har blitt en stor business å gjøre søvn så komplisert som mulig med all slags "regler". Men når det kommer til søvn så passer det ikke med denne mentaliteten, og det er verdifullt å bare hvile også. Lenke til kommentar
Alexander4840 Skrevet 5. juni 2019 Del Skrevet 5. juni 2019 Jeg sover max to timer om natten. Har ikke vært til spesialist. Legen bryr seg ikke så mye. For meg er det invaldiserende. Jeg er helt utslitt. Lister litt ting som har hjulpet meg Sov i ett kaldt rom Sov på ryggen Sørg for god helse, hold deg hydrert, kroppen blir dehydrert ila natten, kroppen skal ha rundt 2L/dag, mer om du kun lever på knekkebrød. Spis sunt Ta en mils joggetur 1-2 timer før du legger deg Ikke se på skjermer på kvelden, sett i det minste ned lysstyrken til veldig lav, og installer ett ''blue light filter'' på TLF og PCer. Kanskje spill lyden av regn på en høyttaler å sovne til? Jeg har en Geneva M på soverommet som jeg iblandt gjør dette med Kjøp en ny overmadrass, Alle mine senger er nokså billige, med unntak av overmadrassen, som er memoryfoam. Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 5. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2019 Jeg spiser knekkebrød. Greier ikke å sove på ryggen. Driver jeg med noe fysisk sent får jeg ihvertfall ikke sove. Kaldt rom er viktig og så er det tankene som kommer når du legger deg. De kverner i timesvis. Det hjelper med trening tidlig på dagen. Og ikke sove middagslur. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå